TomTom i Microsoft wprowadzają nowe rozwiązanie z zakresu AI
TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji, ogłosił dziś wspólnie z firmą Microsoft, że wprowadza korzyści generatywnej sztucznej inteligencji (AI) do globalnego przemysłu motoryzacyjnego.
Wykorzystując rozwój Microsoftu w obszarze AI, TomTom opracował w pełni zintegrowanego, opartego na sztucznej inteligencji, samochodowego asystenta konwersacyjnego. Umożliwia on bardziej zaawansowaną interakcję głosową z systemami informacyjno-rozrywkowymi, wyszukiwaniem lokalizacji i systemami sterowania pojazdem. Kierowcy mogą w sposób płynny i naturalny rozmawiać ze swoim pojazdem i poprosić asystenta opartego na sztucznej inteligencji o nawigację do określonej lokalizacji, znalezienie przystanków na trasie oraz głosowe sterowanie.
Rozwiązanie integruje usługę Microsoft Azure OpenAI, aby wykorzystać duże modele językowe (LLM), a także usługi Azure Kubernetes, Azure Cosmos DB i Azure Cognitive Services. Asystent głosowy może być zintegrowany z innymi samochodowymi systemami informacyjno-rozrywkowymi, umożliwiając klientom z branży motoryzacyjnej przyspieszenie czasu wprowadzenia na rynek konfigurowalnego interfejsu, przy jednoczesnym zachowaniu własności marki i doświadczeń kierowcy. Rozwiązanie jest również wbudowane w Digital Cockpit firmy TomTom – otwartą, modułową platformę informacyjno-rozrywkową dla pojazdów.
„Naszą wspólną wizją z Microsoft jest rozwój innowacji za pomocą generatywnej sztucznej inteligencji i dostarczanie naszym klientom jeszcze lepszych rozwiązań" – mówi Mike Schoofs, Chief Revenue Officer, TomTom. „Wykorzystując naszą wiedzę w zakresie nawigacji i technologii, tworzymy przełomowy, nowy sposób interakcji ludzi z ich pojazdami. Dzięki temu, że obie firmy integrują to, co robią najlepiej, w jednym rozwiązaniu, zmieniamy wrażenia w pojeździe. Umożliwiamy kierowcom, aby pytali samochód o wszystko i mieli pewność, że otrzymają właściwe odpowiedzi".
„Dzięki sztucznej inteligencji nowej generacji mamy wyjątkową okazję, aby przyspieszyć innowacje w całym sektorze motoryzacyjnym” – powiedział Dominik Wee, Corporate Vice President for Manufacturing and Mobility, Microsoft. „W oparciu o naszą wieloletnią współpracę, łączymy postępy w zakresie sztucznej inteligencji w chmurze Microsoft z doświadczeniem TomTom w branży motoryzacyjnej, aby zapewnić kierowcom i producentom samochodów nowe narzędzia oparte na AI. Ta integracja umożliwi branży OEM oferowanie wysoce zróżnicowanych i unikalnych doświadczeń w kokpicie, przy jednoczesnym zachowaniu unikalnej tożsamości marki”.
TomTom rozpoczął współpracę z Microsoft w 2016 r., kiedy to zasilał usługi lokalizacyjne Azure Maps. Później firmy rozszerzyły swoje partnerstwo o dane mapowe i usługi dla własnych map Microsoft. Kolejnym krokiem jest współpraca nad rozwiązaniami motoryzacyjnymi i innowacjami w zakresie generatywnych rozwiązań motoryzacyjnych opartych na sztucznej inteligencji oraz opracowanie cyfrowego kokpitu samochodowego i rozwiązań informacyjno-rozrywkowych z analizą w chmurze.
Czy miasta są gotowe na nowe środki transportu? 55% Europejczyków uważa, że nie.
TomTom i CARIAD uruchamiają nawigację nowej generacji
Hak holowniczy Steinhof do chińskich samochodów BAIC
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.