Komunikaty PR

TomTom i CARIAD uruchamiają nawigację nowej generacji

2024-11-07  |  11:50
Biuro prasowe

TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji, ogłosił dziś, że na drogi wyjeżdżają pierwsze modele marek Grupy Volkswagen wyposażone we wspólnie opracowane przez TomTom i CARIAD rozwiązanie nawigacyjne nowej generacji. Zaczynając od elektrycznych pojazdów klasy premium marki Audi, usługa jest ściśle zintegrowana z platformą pojazdu, zapewniając płynną obsługę systemu informacyjno-rozrywkowego i najbardziej zaawansowane systemy wspomagania kierowcy.

CARIAD, firma programistyczna Grupy Volkswagen, opracowała UI/UX nawigacji oraz wizualizację map, tworząc unikalne doświadczenie dla klientów marek Grupy Volkswagen. Wykorzystując natywne dla chmury oprogramowanie nawigacyjne TomTom, kierowcy mają dostęp do routingu na poziomie pasa ruchu i informacji o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym zależnych od pasa ruchu. Dzięki temu zapewniają zoptymalizowane wskazówki i dokładny, szacowany czas przybycia. Gdy połączenie transmisji danych nie jest możliwe, rozwiązanie przełącza się na oprogramowanie pokładowe, zapewniając ciągłą dostępność.

Nowe modele są wyposażone w usługę wyznaczania tras i zasięgu pojazdów elektrycznych, pomagając kierowcom skutecznie sprostać wymaganiom mobilności elektrycznej, zwłaszcza podczas dłuższych podróży. Rozwiązanie nawigacyjne uwzględnia natężenie ruchu, dostępność ładowarek EV w czasie rzeczywistym, a nawet styl jazdy kierowcy, aby zidentyfikować optymalne przystanki ładowania i uwzględnić je w czasie podróży. W trakcie całej trasy system monitoruje zasięg pojazdu, aby w razie potrzeby dostosować ją, zapewniając komfortowe korzystanie z pojazdu elektrycznego.

„Łącząc kompetencje CARIAD dotyczące oprogramowania i integracji z doświadczeniem TomTom
w zakresie technologii lokalizacji, wprowadzamy system nawigacji nowej generacji do pojazdów Grupy Volkswagen” - powiedział Thomas Günther, Chief Launch Officer, CARIAD. „Wspólnie opracowaliśmy innowacyjne rozwiązanie, które płynnie integruje się z cyfrowym kokpitem i oferuje kierowcy niezawodne, szybkie oraz intuicyjne doświadczenie w pojeździe”.

„Jesteśmy dumni, że możemy świętować kolejny kamień milowy z Volkswagen Group, jednym
z wiodących producentów samochodów na świecie”, powiedział Benoit Joly, Senior Vice President, Automotive Sales, TomTom. „Obecnie technologie TomTom są już zintegrowane w milionach pojazdów Grupy Volkswagen i z niecierpliwością czekamy na dalsze, wspólne innowacje w celu poprawy wrażeń kierowcy”.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Czy miasta są gotowe na nowe środki transportu? 55% Europejczyków uważa, że nie. Biuro prasowe
2024-11-20 | 01:00

Czy miasta są gotowe na nowe środki transportu? 55% Europejczyków uważa, że nie.

Hulajnogi, deskorolki, hooverboardy lub monocykle elektryczne, segwaye, samochody autonomiczne – na chodnikach i drogach można znaleźć coraz więcej nowych pojazdów, choć drogi
Motoryzacja Hak holowniczy Steinhof do chińskich samochodów BAIC
2024-10-31 | 23:45

Hak holowniczy Steinhof do chińskich samochodów BAIC

Europejska scena motoryzacyjna w ostatnim czasie ma nowych graczy prosto z Azji. Chińska marka BAIC budzi zainteresowanie kierowców. Steinhof dostosowuje się do tego trendu i oferuje nowe
Motoryzacja Czy zużyte klocki hamulcowe piszczą? Poradnik Steinhof
2024-10-31 | 23:45

Czy zużyte klocki hamulcowe piszczą? Poradnik Steinhof

Piszczenie hamulców to zjawisko, które może budzić niepokój u kierowców, ponieważ może wskazywać na problemy w układzie hamulcowym. Czy jednak zawsze związane

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Zdrowie

Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona

Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.

Ochrona środowiska

Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia

Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.