TomTom GO Navigation teraz także dla ciężarówek
TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji, wprowadza na rynek GO Navigation truck plan – ofertę stworzoną z myślą o potrzebach zawodowych kierowców samochodów ciężarowych. Oprócz funkcji nawigacji klasy premium oferowanych przez GO Navigation, teraz umożliwia ona także planowanie tras uwzględniających wymiary pojazdu, zapotrzebowanie na paliwo, pożądane prędkości maksymalne oraz ładunek (np. towary niebezpieczne).
Kierowcy będą mogli również zaplanować postoje i uzyskać dostęp do przeglądu punktów POI - takich jak stacje paliwowe odpowiednie dla ich pojazdu i przystanki dla ciężarówek. Jest to uzupełnienie już istniejących funkcji nawigacyjnych aplikacji, takich jak intuicyjne prowadzenie po pasie ruchu, bieżące informacje o ruchu drogowym i pasek trasy - wygodny podgląd drogi, przystanków, ważnych alertów i ograniczeń.
„Nawigacja dla ciężarówek w telefonie komórkowym to przełomowa zmiana. Ten produkt jest wynikiem wieloletnich relacji firmy TomTom z zawodowymi kierowcami. Jako doświadczony dostawca nawigacji dla ciężarówek typu PND, rozumiemy największe bolączki tej branży, dlatego mogliśmy opracować rozwiązanie, które wypełnia lukę w ogólnych ofertach nawigacyjnych dostępnych w innych aplikacjach” - mówi Pim Spaanderman, Managing Director, TomTom Consumer.
W branży transportu ciężarowego punktualność ma kluczowe znaczenie, dlatego dokładne przewidywania ETA są niezwykle przydatne. Informacje na temat czasów przybycia dostarczane przez firmę TomTom nie tylko należą do najdokładniejszych na świecie - są one dostosowywane do danych o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym, co daje kierowcom realistyczny obraz ich harmonogramu. Interfejs użytkownika (UI) w TomTom GO Navigation dla ciężarówek został zaprojektowany w taki sposób, aby zminimalizować rozproszenie uwagi i skupić ją na drodze - co jest szczególnie ważne dla osób podróżujących na długich, męczących trasach. Dzięki zgodności z systemem Android Auto™ kierowcy mogą również synchronizować swoją trasę z ekranem w desce rozdzielczej.
Uwzględniając takie czynniki jak rozmiar pojazdu i rodzaj ładunku, aplikacja dla ciężarówek pomaga zawodowym kierowcom być na bieżąco z ciągle zmieniającymi się przepisami drogowymi - takimi jak unikanie zakazanych tras i przestrzeganie ograniczeń klasy UN. Przygotowywane są także kolejne aktualizacje, dzięki którym nawigacja będzie zawierała wkrótce informacje m.in. o strefach niskoemisyjnych.
„Jako kierowca ciężarówki w trzecim pokoleniu mogę z całą pewnością stwierdzić, że ten dodatek pojawia się w samą porę. Możliwość korzystania z funkcji nawigacji TomTom dla dużych pojazdów w aplikacji to świetna wiadomość dla społeczności profesjonalnych kierowców,” mówi Luke Cuss, jeden z ambasadorów TomTom w obszarze ciężarówek. „Ta praca bywa trudna, ciężko nadążyć za zmieniającymi się warunkami drogowymi oraz przepisami, ale propozycja TomTom pomoże nam być na bieżąco i skupić się na drodze przed nami, cieszyć się jazdą i trzymać się harmonogramu”.
GO Navigation truck plan jest już dostępna dla użytkowników systemu Android w sklepie Google Play. Z okazji premiery, TomTom oferuje 50% zniżki dla tych, którzy zapiszą się na plan w ciągu najbliższych dwóch tygodni.
Android i Google Play są znakami towarowymi firmy Google LLC.

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego
Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.