TomTom GO Navigation teraz także dla ciężarówek
TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji, wprowadza na rynek GO Navigation truck plan – ofertę stworzoną z myślą o potrzebach zawodowych kierowców samochodów ciężarowych. Oprócz funkcji nawigacji klasy premium oferowanych przez GO Navigation, teraz umożliwia ona także planowanie tras uwzględniających wymiary pojazdu, zapotrzebowanie na paliwo, pożądane prędkości maksymalne oraz ładunek (np. towary niebezpieczne).
Kierowcy będą mogli również zaplanować postoje i uzyskać dostęp do przeglądu punktów POI - takich jak stacje paliwowe odpowiednie dla ich pojazdu i przystanki dla ciężarówek. Jest to uzupełnienie już istniejących funkcji nawigacyjnych aplikacji, takich jak intuicyjne prowadzenie po pasie ruchu, bieżące informacje o ruchu drogowym i pasek trasy - wygodny podgląd drogi, przystanków, ważnych alertów i ograniczeń.
„Nawigacja dla ciężarówek w telefonie komórkowym to przełomowa zmiana. Ten produkt jest wynikiem wieloletnich relacji firmy TomTom z zawodowymi kierowcami. Jako doświadczony dostawca nawigacji dla ciężarówek typu PND, rozumiemy największe bolączki tej branży, dlatego mogliśmy opracować rozwiązanie, które wypełnia lukę w ogólnych ofertach nawigacyjnych dostępnych w innych aplikacjach” - mówi Pim Spaanderman, Managing Director, TomTom Consumer.
W branży transportu ciężarowego punktualność ma kluczowe znaczenie, dlatego dokładne przewidywania ETA są niezwykle przydatne. Informacje na temat czasów przybycia dostarczane przez firmę TomTom nie tylko należą do najdokładniejszych na świecie - są one dostosowywane do danych o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym, co daje kierowcom realistyczny obraz ich harmonogramu. Interfejs użytkownika (UI) w TomTom GO Navigation dla ciężarówek został zaprojektowany w taki sposób, aby zminimalizować rozproszenie uwagi i skupić ją na drodze - co jest szczególnie ważne dla osób podróżujących na długich, męczących trasach. Dzięki zgodności z systemem Android Auto™ kierowcy mogą również synchronizować swoją trasę z ekranem w desce rozdzielczej.
Uwzględniając takie czynniki jak rozmiar pojazdu i rodzaj ładunku, aplikacja dla ciężarówek pomaga zawodowym kierowcom być na bieżąco z ciągle zmieniającymi się przepisami drogowymi - takimi jak unikanie zakazanych tras i przestrzeganie ograniczeń klasy UN. Przygotowywane są także kolejne aktualizacje, dzięki którym nawigacja będzie zawierała wkrótce informacje m.in. o strefach niskoemisyjnych.
„Jako kierowca ciężarówki w trzecim pokoleniu mogę z całą pewnością stwierdzić, że ten dodatek pojawia się w samą porę. Możliwość korzystania z funkcji nawigacji TomTom dla dużych pojazdów w aplikacji to świetna wiadomość dla społeczności profesjonalnych kierowców,” mówi Luke Cuss, jeden z ambasadorów TomTom w obszarze ciężarówek. „Ta praca bywa trudna, ciężko nadążyć za zmieniającymi się warunkami drogowymi oraz przepisami, ale propozycja TomTom pomoże nam być na bieżąco i skupić się na drodze przed nami, cieszyć się jazdą i trzymać się harmonogramu”.
GO Navigation truck plan jest już dostępna dla użytkowników systemu Android w sklepie Google Play. Z okazji premiery, TomTom oferuje 50% zniżki dla tych, którzy zapiszą się na plan w ciągu najbliższych dwóch tygodni.
Android i Google Play są znakami towarowymi firmy Google LLC.
Klocki hamulcowe w ciężarówkach - poradnik Steinhof
Nowa lampa warsztatowa LED pod maskę
Częstochowa centrum innowacji. Komercyjny tor zderzeniowy otrzymuje homologację.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Transport
Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych
Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.
Infrastruktura
Polskie rolnictwo potrzebuje inwestycji infrastrukturalnych. Niezbędna jest budowa agroportów i rozwój połączeń kolejowych
Brak inwestycji w porty i kolej ogranicza potencjał eksportu rolnego, oznacza też problem z tranzytem ukraińskiego zboża. Konieczna jest przede wszystkim budowa agroportów. – Mierzymy się z dużą nadwyżką zboża, którą trzeba wywieźć jak najszybciej, żeby zwolnić powierzchnie magazynowe do żniw na kolejny sezon, i w związku z tym potrzebne jest coraz szybsze tempo wywożenia – mówi Stefan Krajewski, wiceminister rolnictwa i rozwoju wsi. Część ekspertów zastanawia się jednak nad długofalowym uzasadnieniem takich inwestycji.
Ochrona środowiska
Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat
Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.