TomTom dostarczy technologię nawigacyjną dla nowego Opla Astra
TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji, ogłosił dziś kolejny, ważny etap swojej współpracy z producentem samochodów Stellantis, po wprowadzeniu na rynek nowej Astry firmy Opel. Popularny hatchback jest wyposażony w kompleksowe rozwiązanie nawigacyjne TomTom nowej generacji. Zawiera ono aktualizacje over-the-air, zapewniające dokładne mapy, przyjazne użytkownikom usługi connected oraz nowe, oparte na mapach oprogramowanie zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy (ADAS), gwarantujące większe bezpieczeństwo.
Informacje o nowych mapach i przyjazne dla kierowcy wskazówki nawigacyjne od TomTom są dostępne na ekranach cyfrowego kokpitu z generacji Pure Panel. Praktyczna nawigacja jest również dostępna poprzez łatwe w użyciu sterowanie głosem, co pomaga utrzymać wzrok kierowcy na drodze.
Nowy model Opla jest wyposażony w pełną gamę usług TomTom, od wiodących w branży informacji
o ruchu drogowym, pomagających kierowcom unikać zatorów, po najlepsze w swojej klasie usługi dla pojazdów elektrycznych. Dzięki ponad 560 tys. punktom ładowania w 100 krajach, kierowcy nowej hybrydowej Astry typu plug-in będą mieli dostęp do najobszerniejszej bazy danych, co sprawi, że ładowanie będzie bezstresowym doświadczeniem.
„Całkowicie nowa, zelektryfikowana Astra podbije rynek swoim rewelacyjnym wyglądem i innowacyjną technologią” - powiedział Tobias Gubitz, Opel Head of Product and Pricing. „Nasza współpraca z wiodącym dostawcą usług geolokalizacyjnych i partnerem w dziedzinie e-mobilności, firmą TomTom, oznacza, że nowy Opel Astra jest wyposażony w aktualne mapy, najlepszą nawigację i najbardziej kompletne informacje o stacjach ładowania pojazdów elektrycznych. Dzięki innowacyjnej technologii TomTom, nasi kierowcy będą spokojni o to, że otrzymują najlepsze wskazówki i najbardziej wiarygodne szacunki czasu podróży”.
Zwiększające bezpieczeństwo rozwiązanie ADAS Map i Virtual Horizon od TomTom w nowej Astrze są zintegrowane z systemem wspomagania Intelli-Drive 2.0. Dzięki temu zna on drogę przed sobą, poza zasięgiem swoich czujników. Z pomocą technologii ADAS system może dostosować prędkość na zakrętach, wydawać zalecenia dotyczące prędkości i wykonywać półautomatyczne zmiany pasa ruchu.
„Wysoce precyzyjna mapa ADAS i elektroniczne oprogramowanie horyzontu firmy TomTom pozwalają uzyskać informacje wykraczające poza pole widzenia kierowców i czujników pojazdu, zapewniając bezprecedensowy poziom bezpieczeństwa i komfortu w nowym Oplu Astra”, powiedział Antoine Saucier, Managing Director, TomTom Automotive.
Czy miasta są gotowe na nowe środki transportu? 55% Europejczyków uważa, że nie.
TomTom i CARIAD uruchamiają nawigację nowej generacji
Hak holowniczy Steinhof do chińskich samochodów BAIC
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.