TomTom dostarczy technologię nawigacyjną dla nowego Opla Astra
TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji, ogłosił dziś kolejny, ważny etap swojej współpracy z producentem samochodów Stellantis, po wprowadzeniu na rynek nowej Astry firmy Opel. Popularny hatchback jest wyposażony w kompleksowe rozwiązanie nawigacyjne TomTom nowej generacji. Zawiera ono aktualizacje over-the-air, zapewniające dokładne mapy, przyjazne użytkownikom usługi connected oraz nowe, oparte na mapach oprogramowanie zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy (ADAS), gwarantujące większe bezpieczeństwo.
Informacje o nowych mapach i przyjazne dla kierowcy wskazówki nawigacyjne od TomTom są dostępne na ekranach cyfrowego kokpitu z generacji Pure Panel. Praktyczna nawigacja jest również dostępna poprzez łatwe w użyciu sterowanie głosem, co pomaga utrzymać wzrok kierowcy na drodze.
Nowy model Opla jest wyposażony w pełną gamę usług TomTom, od wiodących w branży informacji
o ruchu drogowym, pomagających kierowcom unikać zatorów, po najlepsze w swojej klasie usługi dla pojazdów elektrycznych. Dzięki ponad 560 tys. punktom ładowania w 100 krajach, kierowcy nowej hybrydowej Astry typu plug-in będą mieli dostęp do najobszerniejszej bazy danych, co sprawi, że ładowanie będzie bezstresowym doświadczeniem.
„Całkowicie nowa, zelektryfikowana Astra podbije rynek swoim rewelacyjnym wyglądem i innowacyjną technologią” - powiedział Tobias Gubitz, Opel Head of Product and Pricing. „Nasza współpraca z wiodącym dostawcą usług geolokalizacyjnych i partnerem w dziedzinie e-mobilności, firmą TomTom, oznacza, że nowy Opel Astra jest wyposażony w aktualne mapy, najlepszą nawigację i najbardziej kompletne informacje o stacjach ładowania pojazdów elektrycznych. Dzięki innowacyjnej technologii TomTom, nasi kierowcy będą spokojni o to, że otrzymują najlepsze wskazówki i najbardziej wiarygodne szacunki czasu podróży”.
Zwiększające bezpieczeństwo rozwiązanie ADAS Map i Virtual Horizon od TomTom w nowej Astrze są zintegrowane z systemem wspomagania Intelli-Drive 2.0. Dzięki temu zna on drogę przed sobą, poza zasięgiem swoich czujników. Z pomocą technologii ADAS system może dostosować prędkość na zakrętach, wydawać zalecenia dotyczące prędkości i wykonywać półautomatyczne zmiany pasa ruchu.
„Wysoce precyzyjna mapa ADAS i elektroniczne oprogramowanie horyzontu firmy TomTom pozwalają uzyskać informacje wykraczające poza pole widzenia kierowców i czujników pojazdu, zapewniając bezprecedensowy poziom bezpieczeństwa i komfortu w nowym Oplu Astra”, powiedział Antoine Saucier, Managing Director, TomTom Automotive.

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego
Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.