TomTom dostarcza mapy i usługi traffic dla Hyundai Motor Group
TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji, ogłosił dziś, że jego mapy i dane o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym zostały wybrane przez Hyundai Motor Group (HMG) dla całej linii pojazdów w Europie. W ciągu najbliższych lat miliony pojazdów HMG będą wyposażone w tę technologię w standardzie.
Tak jak to już miało miejsce w przypadku kierowców Genesis, wszyscy klienci Hyundai i Kia w Europie będą teraz mogli korzystać z wysokiej jakości map TomTom. Wspierają one nawigację w desce rozdzielczej pojazdów oraz funkcje zautomatyzowanej jazdy poziomu drugiego. Genesis, marka premium firmy HMG, wprowadziła swoją linię modelową w Europie latem ubiegłego roku, wyposażoną w mapy i technologię ruchu drogowego firmy TomTom.
Zaawansowane mapy TomTom pomagają producentom samochodów przesuwać granice automatyzacji, umożliwiając zaawansowanym systemom wspomagania kierowcy (ADAS) lepsze przewidywanie sytuacji na drodze. Mapa TomTom ADAS dostarcza tym systemom wysokiej jakości informacje o trasach, w tym o nachyleniu dróg, pasach ruchu, zakrętach i ograniczeniach prędkości, zwiększając bezpieczeństwo, komfort i wydajność ekologiczną. Innowacyjny system Highway Driving Assist (HDA) firmy HMG opiera się na tych danych, aby niezależnie zmieniać prędkość w przypadku zmiany obowiązującego limitu, a także automatycznie zwalniać i poruszać się po rampach i łukach autostradowych w bezpieczniejszy sposób. Mapy TomTom zapewniają bardzo dokładne, zweryfikowane dane dotyczące wszystkich rodzajów ograniczeń prędkości w całej Europie, tym samym pomagają w przestrzeganiu regulacji ISA, które weszły w życie w lipcu 2022 r.
„Cieszymy się, że wszyscy kierowcy Hyundai i Kia w Europie będą mogli korzystać z komfortu i bezpieczeństwa zapewnianego przez najlepszą w swojej klasie technologię geolokalizacyjną firmy TomTom”, powiedział Haeyoung Kwon, Vice President and Head of Infotainment Development Group, HMG. „Firma TomTom jest partnerem, któremu ufamy w zakresie dostarczania bardzo dokładnych danych mapowych. Wspomagają one naszą technologię Highway Driving Assist, oraz dostarczają również informacje o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym, które pomagają nam optymalizować wskazówki nawigacyjne i przewidywany czas przybycia”.
„Z przyjemnością rozszerzamy naszą współpracę z Hyundai Motor Group, dzięki czemu każdy z ich samochodów w Europie będzie wyposażony w technologię TomTom”, powiedział Antoine Saucier, Managing Director, TomTom Automotive. „Hyundai Motor Group jest jednym z najbardziej innowacyjnych i myślących przyszłościowo graczy w branży motoryzacyjnej i z radością oczekujemy współpracy w nadchodzącej dekadzie, tworząc pionierskie rozwiązania, które zapewniają swobodę ruchu w bezpieczny, przyjemny oraz przejrzysty sposób”.

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego
Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.