TomTom dostarcza mapy i usługi traffic dla Hyundai Motor Group
TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji, ogłosił dziś, że jego mapy i dane o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym zostały wybrane przez Hyundai Motor Group (HMG) dla całej linii pojazdów w Europie. W ciągu najbliższych lat miliony pojazdów HMG będą wyposażone w tę technologię w standardzie.
Tak jak to już miało miejsce w przypadku kierowców Genesis, wszyscy klienci Hyundai i Kia w Europie będą teraz mogli korzystać z wysokiej jakości map TomTom. Wspierają one nawigację w desce rozdzielczej pojazdów oraz funkcje zautomatyzowanej jazdy poziomu drugiego. Genesis, marka premium firmy HMG, wprowadziła swoją linię modelową w Europie latem ubiegłego roku, wyposażoną w mapy i technologię ruchu drogowego firmy TomTom.
Zaawansowane mapy TomTom pomagają producentom samochodów przesuwać granice automatyzacji, umożliwiając zaawansowanym systemom wspomagania kierowcy (ADAS) lepsze przewidywanie sytuacji na drodze. Mapa TomTom ADAS dostarcza tym systemom wysokiej jakości informacje o trasach, w tym o nachyleniu dróg, pasach ruchu, zakrętach i ograniczeniach prędkości, zwiększając bezpieczeństwo, komfort i wydajność ekologiczną. Innowacyjny system Highway Driving Assist (HDA) firmy HMG opiera się na tych danych, aby niezależnie zmieniać prędkość w przypadku zmiany obowiązującego limitu, a także automatycznie zwalniać i poruszać się po rampach i łukach autostradowych w bezpieczniejszy sposób. Mapy TomTom zapewniają bardzo dokładne, zweryfikowane dane dotyczące wszystkich rodzajów ograniczeń prędkości w całej Europie, tym samym pomagają w przestrzeganiu regulacji ISA, które weszły w życie w lipcu 2022 r.
„Cieszymy się, że wszyscy kierowcy Hyundai i Kia w Europie będą mogli korzystać z komfortu i bezpieczeństwa zapewnianego przez najlepszą w swojej klasie technologię geolokalizacyjną firmy TomTom”, powiedział Haeyoung Kwon, Vice President and Head of Infotainment Development Group, HMG. „Firma TomTom jest partnerem, któremu ufamy w zakresie dostarczania bardzo dokładnych danych mapowych. Wspomagają one naszą technologię Highway Driving Assist, oraz dostarczają również informacje o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym, które pomagają nam optymalizować wskazówki nawigacyjne i przewidywany czas przybycia”.
„Z przyjemnością rozszerzamy naszą współpracę z Hyundai Motor Group, dzięki czemu każdy z ich samochodów w Europie będzie wyposażony w technologię TomTom”, powiedział Antoine Saucier, Managing Director, TomTom Automotive. „Hyundai Motor Group jest jednym z najbardziej innowacyjnych i myślących przyszłościowo graczy w branży motoryzacyjnej i z radością oczekujemy współpracy w nadchodzącej dekadzie, tworząc pionierskie rozwiązania, które zapewniają swobodę ruchu w bezpieczny, przyjemny oraz przejrzysty sposób”.
Czy miasta są gotowe na nowe środki transportu? 55% Europejczyków uważa, że nie.
TomTom i CARIAD uruchamiają nawigację nowej generacji
Hak holowniczy Steinhof do chińskich samochodów BAIC
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.