TomTom dołączył do Fundacji Autoware
TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji, ogłosił dziś przystąpienie do Fundacji Autoware (ang. Autoware Foundation). Jest ona organizacją non-profit wspierającą projekty open-source, które przyspieszają rozwój technologii wspomagających jazdę autonomiczną.
Firma TomTom będzie wspierać Fundację Autoware, tworząc gotowy interfejs open-source do TomTom AutoStream. Pozwoli to użytkownikom i twórcom oprogramowania Autoware na skalowanie swoich aplikacji poprzez dostęp do globalnego zasięgu map wysokiej rozdzielczości firmy TomTom. AutoStream to innowacyjna usługa dostarczania map, która przesyła je do samochodu w czasie rzeczywistym, dzięki czemu automatyczne pojazdy mogą jeździć z najbardziej aktualną wersją mapy.
„Autoware jest prawdziwym liderem w dziedzinie dostarczania oprogramowania typu open-source dla jazdy autonomicznej,” powiedział Willem Strijbosch, Head of Autonomous Driving w TomTom. „Dołączenie do Fundacji Autoware umożliwi firmie TomTom dostęp do sieci światowych liderów w dziedzinie zautomatyzowanej jazdy oraz, co najważniejsze, zapewni platformę do dalszego testowania i promowania systemu AutoStream i innych komponentów automatycznej mapy drogowej”.
Jako członek premium, TomTom będzie zasiadał w komitecie Fundacji Autoware i będzie miał wpływ na opracowywanie strategii jej działalności.
„Cieszymy się, że możemy powitać firmę TomTom w Fundacji Autoware. Dzięki takiemu partnerowi, z wiedzą i możliwościami w zakresie tworzenia oraz utrzymywania skalowalnych globalnie map wysokiej rozdzielczości, będziemy mogli dalej rozwijać i wdrażać oprogramowania Autoware na całym świecie", powiedział Shinpei Kato, członek Rady Dyrektorów w Fundacji Autoware.

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji
Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.
IT i technologie
UE w 80 proc. technologicznie polega na innych krajach. Zależność cyfrowa od USA i Chin może być zagrożeniem dla bezpieczeństwa

Unia Europejska w alarmującym stopniu jest uzależniona od dostawców technologii z USA i Chin. W ponad 80 proc. polega na państwach trzecich w zakresie produktów cyfrowych, usług, infrastruktury oraz własności intelektualnej. – To sytuacja, która w kontekście bezpieczeństwa danych i stabilności gospodarczej jest po prostu nie do zaakceptowania – ocenia Michał Kobosko, europoseł z Polski 2050. Ogranicza to zdolność Europy do innowacji, konkurowania oraz utrzymania kontroli nad jej gospodarką cyfrową.
Prawo
Rzecznik MŚP na mocy nowej ustawy ma objąć ochroną także rolników. Na zmianach skorzystają też duże firmy

Trwają prace nad zmianą ustawy o Rzeczniku Małych i Średnich Przedsiębiorców. Jej projekt jest na etapie konsultacji i przewiduje wiele modyfikacji w obszarze kompetencji organu, który do tej pory obejmuje ochroną jedynie mikro-, małe i średnie firmy. Wraz z wejściem w życie nowej ustawy będzie mógł podejmować działania na rzecz ogółu przedsiębiorców, w tym m.in. rolników, adwokatów czy wspólników spółek. Kompetencje Rzecznika Praw Przedsiębiorców zostaną rozszerzone także m.in. w zakresie opiniowania i inicjowania przyjęcia aktów prawnych.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.