Technologia zaawansowanego mapowania TomTom w nowym Nissanie Qashqai
TomTom (TOM2), producent map i specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji ogłosił, że kierowcy nowego Nissana Qashqai w Europie będą mogli korzystać z zaawansowanej technologii mapowania TomTom i usług connected. Najnowocześniejsze mapy zostaną wdrożone w zmodernizowanym systemie wspomagania kierowcy ProPILOT z Navi-link w nowym Nissanie Qashqai oraz wbudowanej nawigacji w systemie informacyjno-rozrywkowym NissanConnect.
Nowa wersja ProPILOT automatyzuje kierowanie pojazdem, przyspieszanie i hamowanie w obrębie jednego pasa ruchu na autostradach, pomagając kierowcom zachować bezpieczną odległość od samochodu jadącego z przodu. Zaktualizowany system może dostosować prędkość pojazdu do dodatkowych okoliczności zewnętrznych: gdy samochód wjeżdża w strefę o niższej dopuszczalnej prędkości na autostradzie. Nissan Qashqai wykorzystuje czujniki do odczytywania znaków drogowych i czerpie informacje z zaawansowanego systemu wspomagania kierowcy (ADAS Map) firmy TomTom, aby zwolnić do odpowiedniej prędkości.
Nowy system ProPILOT z Navi-link wykorzystuje również wzbogacone dane map TomTom, aby dostosować prędkość jazdy do łuków lub zjazdów.
„Czujniki widzą tylko to, co można zauważyć. Jeśli brakuje znaku, na drodze stoi ciężarówka, pogoda jest zła lub za następnym wzniesieniem jest ostry zakręt, nie wystarczą, aby dostarczyć pojazdowi odpowiednią informację zwrotną”, powiedział Antoine Saucier, Managing Director, TomTom Automotive. „TomTom ADAS Map zwiększa komfort, wydajność i bezpieczeństwo jazdy, dostarczając wysokiej jakości informacje o nachyleniu terenu, pasach ruchu i ograniczeniach prędkości zaawansowanym systemom, takim jak nowy ProPILOT z Navi-link firmy Nissan”.
Firma TomTom dostarczy systemowi informacyjno-rozrywkowemu NissanConnect w nowym modelu Quashqai, innowacyjne rozwiązanie do aktualizacji map w trybie bezprzewodowym (over-the-air). Technologia ta łączy niezawodność danych mapowych TomTom we wbudowanej nawigacji z możliwościami aplikacji w smartfonie, automatycznie aktualizując poszczególne części mapy, co nie wymaga dodatkowych działań ze strony kierowcy. Urządzenie wykrywa, kiedy dostępne są odpowiednie aktualizacje, pobierając i instalując je w tle za pomocą różnych, przyjaznych dla użytkownika metod (USB, Wi-Fi® itp.).
„Nowy Qashqai jest wyposażony w szereg świetnych funkcji, które zazwyczaj można znaleźć tylko w modelach z segmentu premium,” powiedział Marco Fioravanti, Vice President, Product Planning, Nissan Europe. „Innowacyjne i nowoczesne technologie mapowania firmy TomTom zapewniają bezproblemowe wsparcie lokalizacyjne dla niektórych z tych nowych funkcji, oferując kierowcom Qashqaia jeszcze wygodniejszą, płynniejszą i bezpieczniejszą jazdę”.
Podobnie jak w przypadku najnowszych modeli Nissan LEAF, Navara i JUKE, kierowcy nowego Qashqaia będą mogli korzystać z map firmy TomTom oraz szerokiej gamy usług connected. Nowy, w pełni elektroniczny, 12,3-calowy ekran TFT multi-information o wysokiej rozdzielczości oraz nowy, 10,8-calowy wyświetlacz (head-up) zapewnią kierowcom łatwy dostęp do wiodących w branży informacji o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym, ostrzeżeń o fotoradarach, cen paliwa oraz informacji pogodowych i wyszukiwania online.
Czy miasta są gotowe na nowe środki transportu? 55% Europejczyków uważa, że nie.
TomTom i CARIAD uruchamiają nawigację nowej generacji
Hak holowniczy Steinhof do chińskich samochodów BAIC
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.