Technologia zaawansowanego mapowania TomTom w nowym Nissanie Qashqai
TomTom (TOM2), producent map i specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji ogłosił, że kierowcy nowego Nissana Qashqai w Europie będą mogli korzystać z zaawansowanej technologii mapowania TomTom i usług connected. Najnowocześniejsze mapy zostaną wdrożone w zmodernizowanym systemie wspomagania kierowcy ProPILOT z Navi-link w nowym Nissanie Qashqai oraz wbudowanej nawigacji w systemie informacyjno-rozrywkowym NissanConnect.
Nowa wersja ProPILOT automatyzuje kierowanie pojazdem, przyspieszanie i hamowanie w obrębie jednego pasa ruchu na autostradach, pomagając kierowcom zachować bezpieczną odległość od samochodu jadącego z przodu. Zaktualizowany system może dostosować prędkość pojazdu do dodatkowych okoliczności zewnętrznych: gdy samochód wjeżdża w strefę o niższej dopuszczalnej prędkości na autostradzie. Nissan Qashqai wykorzystuje czujniki do odczytywania znaków drogowych i czerpie informacje z zaawansowanego systemu wspomagania kierowcy (ADAS Map) firmy TomTom, aby zwolnić do odpowiedniej prędkości.
Nowy system ProPILOT z Navi-link wykorzystuje również wzbogacone dane map TomTom, aby dostosować prędkość jazdy do łuków lub zjazdów.
„Czujniki widzą tylko to, co można zauważyć. Jeśli brakuje znaku, na drodze stoi ciężarówka, pogoda jest zła lub za następnym wzniesieniem jest ostry zakręt, nie wystarczą, aby dostarczyć pojazdowi odpowiednią informację zwrotną”, powiedział Antoine Saucier, Managing Director, TomTom Automotive. „TomTom ADAS Map zwiększa komfort, wydajność i bezpieczeństwo jazdy, dostarczając wysokiej jakości informacje o nachyleniu terenu, pasach ruchu i ograniczeniach prędkości zaawansowanym systemom, takim jak nowy ProPILOT z Navi-link firmy Nissan”.
Firma TomTom dostarczy systemowi informacyjno-rozrywkowemu NissanConnect w nowym modelu Quashqai, innowacyjne rozwiązanie do aktualizacji map w trybie bezprzewodowym (over-the-air). Technologia ta łączy niezawodność danych mapowych TomTom we wbudowanej nawigacji z możliwościami aplikacji w smartfonie, automatycznie aktualizując poszczególne części mapy, co nie wymaga dodatkowych działań ze strony kierowcy. Urządzenie wykrywa, kiedy dostępne są odpowiednie aktualizacje, pobierając i instalując je w tle za pomocą różnych, przyjaznych dla użytkownika metod (USB, Wi-Fi® itp.).
„Nowy Qashqai jest wyposażony w szereg świetnych funkcji, które zazwyczaj można znaleźć tylko w modelach z segmentu premium,” powiedział Marco Fioravanti, Vice President, Product Planning, Nissan Europe. „Innowacyjne i nowoczesne technologie mapowania firmy TomTom zapewniają bezproblemowe wsparcie lokalizacyjne dla niektórych z tych nowych funkcji, oferując kierowcom Qashqaia jeszcze wygodniejszą, płynniejszą i bezpieczniejszą jazdę”.
Podobnie jak w przypadku najnowszych modeli Nissan LEAF, Navara i JUKE, kierowcy nowego Qashqaia będą mogli korzystać z map firmy TomTom oraz szerokiej gamy usług connected. Nowy, w pełni elektroniczny, 12,3-calowy ekran TFT multi-information o wysokiej rozdzielczości oraz nowy, 10,8-calowy wyświetlacz (head-up) zapewnią kierowcom łatwy dostęp do wiodących w branży informacji o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym, ostrzeżeń o fotoradarach, cen paliwa oraz informacji pogodowych i wyszukiwania online.

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego
Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.