Szybkie ładowanie samochodów elektrycznych na wyciągnięcie ręki… w Manufakturze
Manufaktura w Łodzi kontynuuje działania na rzecz środowiska. Inicjatywy, wpisane w strategię Manufaktury Dobrej Energii wprowadzają innowacyjne rozwiązania w branży retail. Po uruchomieniu farmy fotowoltaicznej na dachu galerii handlowej, przyszedł czas na kolejne działania, tym razem dla zwolenników elektromobilności. W łódzkim kompleksie ruszyła właśnie szybka stacja ładowania pojazdów elektrycznych uruchomiona przez Budimex Mobility.
Zielona zmiana
W Manufakturze działają dwie samoobsługowe stacje ładowania pojazdów elektrycznych oraz hybrydowych z silnikami elektrycznymi. Decyzja o ich montażu była nieprzypadkowa: - Zwolenników elektromobilności z roku na rok przybywa. W miarę rosnącej liczby elektrycznych pojazdów na drogach, istnieje także coraz większa potrzeba budowy infrastruktury ładowania. Inwestycje w ładowarki do aut elektrycznych są nie tylko potrzebne, ale także strategicznie istotne dla przyszłości tego sektora gospodarki. Oczywiście, należy też pamiętać o kwestiach formalnych, m.in. regulacjach prawnych Unii Europejskiej, która kładzie duży nacisk na zielony transport. Mając na uwadze, że coraz więcej naszych Gości przyjeżdża do Manufaktury tzw. elektrykami – chcemy wychodzić naprzeciw realnym potrzebom klientów – mówi Monika Długosz-Łempicka, dyrektor marketingu Manufaktury.
Do istniejących już ładowarek, dołączyła właśnie nowa stacja, która oferuje dostęp do trzech różnych typów wtyczek: CCS (szybkie złącze) o mocy 120kW, TYP 2 o mocy 22kW, CHAdeMO o mocy 50kW. Największą innowacją, która wyróżnia nową stację, jest złącze CCS, które umożliwia szybkie i efektywne ładowanie samochodu. Dostępna moc pozwala na naładowanie pojazdu od 20% do 80% w imponująco krótkim czasie: do 30 minut (przy założeniu baterii 100kWh).
Proces płatności jest prosty – wystarczy pobrać aplikację ELO City, która umożliwia zarówno rozpoczęcie procesu ładowania, jak i dokonanie płatności. Instrukcja obsługi ładowarki dostępna jest przy urządzeniu, a w razie problemów podany jest także numer kontaktowy do biura obsługi klienta. W aplikacji można także sprawdzić czy stacja jest dostępna (zaznaczone na zielono) lub czy jest używana (na niebiesko).
Warto również pamiętać, że w stacji dostępne są miejsca dla dwóch pojazdów ładowanych jednocześnie, jednak dla użytkowników wtyczki TYP 2 konieczne jest posiadanie własnego kabla.
Nowa stacja ładowania pojazdów znajduje się przy budynku galerii handlowej od strony ul. Drewnowskiej. Aby do niej dotrzeć, trzeba wjechać za szlaban obok sklepu Pepco. Dwa stanowiska znajdują się w niedalekiej odległości od otworzonych w 2021 roku trzech innych stanowisk do ładowania samochodów elektrycznych, których operatorem jest ELOCITY.
Czy miasta są gotowe na nowe środki transportu? 55% Europejczyków uważa, że nie.
TomTom i CARIAD uruchamiają nawigację nowej generacji
Hak holowniczy Steinhof do chińskich samochodów BAIC
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.