Komunikaty PR

System kontroli klimatu w Lexusie LC Convertible

2021-08-12  |  16:00
Biuro prasowe

Choć sezon na kabriolety w polskim klimacie trwa przez kilka miesięcy w roku, są samochody, które zapewniają komfortową jazdę pod gołym niebem niemal przez cały rok. Wśród nich na szczególną uwagę zasługuje Lexus LC 500 Convertible z systemem Lexus Climate Concierge. To zaawansowany i jedyny w swoim rodzaju układ, którego rolą jest zapewnienie komfortu termicznego w każdych warunkach. Jak to działa?


Sposobów na jazdę pod gołym niebem jest wiele. Można wybrać kompaktowe cabrio bazujące na sedanie czy coupe, ale jest to segment, który powoli znika z rynku. Są również roadstery, ale ten typ samochodu jest raczej mało uniwersalny – w dwuosobowych, sportowych kabrioletach chodzi bowiem o emocje i zadziorne prowadzenie. Są również kabriolety zaprojektowane niemal od zera jako pojazdy ze składanym dachem lub takie, które bazują na modelach coupe i grand tourerach. Właśnie do nich można zaliczyć Lexusa LC 500 Convertible.

Pierwszy taki system na świecie

O wyjątkowości tego modelu można by długo pisać, jednak skupmy się na podróży w odpowiednim klimacie. To zasługa systemu Lexus Climate Concierge – pierwszego tak zaawansowanego układu, który koordynuje działanie nawiewów, wentylacji i podgrzewania foteli oraz kierownicy, by zapewnić komfort termiczny przez cały rok, niezależnie od tego, czy podróżujemy z zamkniętym czy otwartym dachem.

By system taki jak Lexus Climate Concierge mógł skutecznie działać, potrzebny jest samochód, który da mu do tego odpowiednie warunki. W przypadku LC 500 Convertible chodzi przede wszystkim o nadwozie dopracowane pod kątem odpowiedniej aerodynamiki. Projektanci Lexusa LC 500 Convertible zrobili wszystko, by powietrze opływające karoserię podczas jazdy nie mąciło spokoju w kokpicie. To nie tylko bryła samochodu, ale i szczegóły takie, jak osłona przeciwwiatrowa znajdująca się za tylnymi siedzeniami. Lekki wiatr we włosach? Jak najbardziej. Turbulentny tajfun i zawierucha? Zdecydowanie nie.

Popisowy repertuar

Dzięki liniom nadwozia i detalom, którym poświęcono wiele uwagi, wnętrze Lexusa LC 500 Convertible jest przestrzenią, w której Lexus Climate Concierge może dać prawdziwy popis, koordynując działanie nawiewów, podgrzewanej kierownicy i foteli, a także ich wentylacji, która w aucie ze składanym dachem przydaje się szczególnie. Ponadto do dyspozycji osób podróżujących Lexusem oddano również nawiew ciepłego powietrza na kark, który automatycznie bądź na życzenie otula szyję ciepłym powietrzem nawet w środku zimy. Wbudowane w zagłówki nawiewy są zaprojektowane tak, by mogły z nich korzystać osoby o różnym wzroście.

Wyżej wymieniony komplet systemów i udogodnień jest sterowany przez elektronikę, która dobiera parametry tak, by jak najszybciej zapewnić komfort kierowcy i pasażerowi. W upalny dzień możliwe jest błyskawiczne schłodzenie nagrzanego fotela, a w zimny poranek, podgrzewany fotel tuż po rozruchu silnika przywita nas przyjemnym ciepłem. Omawiany system rozpoznaje również, czy siedzenie pasażera jest zajęte, po to, by nie zużywać energii na marne, ogrzewając pusty fotel.

Błyskawiczna reakcja na warunki pogodowe

System Climate Concierge bierze pod uwagę również szereg innych czynników. Mnogość czujników pozwala reagować na bieżąco na nasłonecznienie, temperaturę zewnętrzną, a nawet prędkość z jaką jedziemy. W zależności od szybkości, zmienia się charakterystyka działania nawiewów, a wszystko jest zgrane jak orkiestra symfoniczna wykonująca popisowy repertuar.

By posłużyć się konkretnymi przykładami, można powiedzieć o sytuacji, w której np. wjeżdżamy do tunelu. Chłodniejsze powietrze i brak światła słonecznego dają sygnał do chwilowego podniesienia temperatury nawiewu. Z drugiej zaś strony, gdy wyjedziemy z drogi biegnącej przez las na otwartą przestrzeń, Lexus Climate Concierge od razu wprowadzi korekty, które nie dopuszczą do zbyt mocnego nagrzania wnętrza na pełnym słońcu.

Lexus Climate Concierge jest obecny również w innych modelach Lexusa, a po raz pierwszy pojawił się w 2012 roku we flagowym modelu LS. Od tamtego czasu przeszedł wiele udoskonaleń, a przede wszystkim został dostosowany do potrzeb samochodu z otwartym nadwoziem. Dzięki niemu można śmiało stwierdzić, że jazda kabrioletem jeszcze nigdy nie była tak przyjemna. I to niezależnie od pogody!

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Philips pomaga w pracy! Biuro prasowe
2024-04-24 | 19:00

Philips pomaga w pracy!

Praca na gospodarstwie rolnym lub w transporcie wiąże się z szeregiem zadań, w których pomocne jest dobre oświetlenie. Dodatkowe źródło światła nie tylko zwiększa komfort i
Motoryzacja Jazda z przyczepą kempingową - co warto wiedzieć? Poradnik Steinhof
2024-04-24 | 18:00

Jazda z przyczepą kempingową - co warto wiedzieć? Poradnik Steinhof

Wiosna jest czasem, w którym coraz więcej osób decyduje się na jazdę z przyczepą kempingową. Dlatego w dzisiejszym poradniku Steinhof przypominamy, na co warto zwrócić
Motoryzacja Nowy Mio MiVue C595W Dual – bezpieczeństwo samochodu podczas jazdy i postoju
2024-04-11 | 13:50

Nowy Mio MiVue C595W Dual – bezpieczeństwo samochodu podczas jazdy i postoju

Wideorejestartor pełen niezbędnych funkcji Mio MiVue C595WD posiada wbudowane moduły GPS oraz Wi-Fi. Dzięki dobrze znanej  matrycy Sony STARVIS CMOS nagrania są wysokiej jakości

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Venture Cafe Warsaw

Finanse

Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem

Niestabilność polityczna i gospodarcza, coraz większa polaryzacja społeczeństwa, kryzys kosztów utrzymania, rosnąca liczba konfliktów zbrojnych i ryzyka cybernetyczne związane z rozwojem sztucznej inteligencji – to największe zagrożenia dla biznesu wskazywane w tegorocznym „Global Risks Report 2024”. Z raportu wynika, że obawy o bliską i dalszą przyszłość wciąż są zdominowane przez ryzyka klimatyczne i środowiskowe. Jednak w tym roku przykryły je niebezpieczeństwa związane z dezinformacją, wspieraną przez AI, która może wywoływać coraz większe niepokoje społeczne. – W tym roku na świecie 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, więc konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – podkreśla Christos Adamantiadis, CEO Marsh McLennan w Europie.

Ochrona środowiska

Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat

Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.

Finanse

72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn

W ubiegłym roku rynek pracy IT był znacznie mniej dynamiczny niż w poprzednich latach – wynika z „Raportu płacowego branży IT w 2024” Organizacji Pracodawców Usług IT. Przy wysokim poziomie podwyżek specjaliści rzadziej zmieniali pracę, ale niektórych zmusiły do tego cięcia w zatrudnieniu wynoszące w zależności od wielkości firmy od 12 do 26 proc. Ten rok zapowiada się bardziej optymistycznie: 61 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększać zatrudnienie, a 72 proc. – pensje. Eksperci zwracają uwagę na wciąż duży rozstrzał między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn w tej branży.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.