Komunikaty PR

Świece zapłonowe NGK – precyzja i niezawodność

2024-10-17  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Best Brands PR
Best Brands PR

Słomińskiego
00-195 Warszawa
bestbrandspr|bestbrandspr.pl| |bestbrandspr|bestbrandspr.pl
0-22 251 66 86
www.bestbrandspr.pl

Niterra, globalny dostawca podzespołów motoryzacyjnych, jest ekspertem, jeśli chodzi o świece zapłonowe NGK. Jako wiodący specjalista w dziedzinie zapłonu i elektroniki pojazdowej, firma ma prawie 90-letnią historię związaną z tym kluczowym komponentem, stanowiącym serce każdego silnika benzynowego.

W regionie EMEA marka NGK Ignition Parts oferuje ponad 1900 referencji świec zapłonowych, co odpowiada pokryciu około 80% parku pojazdów czterokołowych eksploatowanych w tym regionie. W samej Europie dostępnych jest 1600 numerów katalogowych, które zapewniają pokrycie dla ponad 85% pojazdów czterokołowych. Pokrycie floty pojazdów dwukołowych jest bliskie 100%. Ten podzespół jest bardzo ważny dla firmy Niterra. Świadczy o tym to, że do 1991 roku, zaledwie 54 lata po wyprodukowaniu przez firmę pierwszej świecy zapłonowej NGK, wyprodukowano aż pięć miliardów sztuk.

Techniczne znaczenie świec zapłonowych

Świeca zapłonowa, jako niewielki, ale kluczowy element znajdujący się w milionach pojazdów na całym świecie, bardziej niż jakikolwiek inny element silnika, musi wykazywać się niezawodnością i trwałością. W ramach marki NGK Ignition Parts firma Niterra intensywnie pracowała nad stworzeniem produktu, który zapewnia nie tylko lepsze spalanie, ale także oferuje niezrównaną wytrzymałość przez cały okres eksploatacji. I to właśnie ta cecha jest kluczowa. Świeca zapłonowa musi podpalać mieszankę paliwowo-powietrzną w komorze spalania silnika od 350 do nawet 9500 razy na minutę, aby koła pojazdu mogły się obracać. W tym celu korpus świecy jest wkręcany w głowicę cylindrów silnika, a górna jej część stanowi punkt połączenia elektrycznego. W zależności od układu zapłonowego silnika, do tego złącza podłączona jest wtyczka przewodu zapłonowego wysokiego napięcia albo – w przypadku bardziej nowoczesnych rozwiązań technicznych – może on mieć własną cewkę zapłonową. Przeciwległy koniec świecy,  umieszczony w komorze spalania, zawiera elektrody zapłonowe. Podczas pracy silnika do świecy zapłonowej doprowadzane jest wysokie napięcie, które powoduje wytworzenie łuku elektrycznego między elektrodami, co z kolei powoduje zapłon mieszanki paliwowo-powietrznej. Marka NGK doskonali tę prostą, ale kluczową funkcję od prawie wieku, dzięki czemu słynie z produktów zapewniających stabilną pracę na biegu jałowym, doskonałego zapobiegania odkładaniu się zanieczyszczeń, lepsze spalanie i stale optymalne osiągi.

Kluczowy element każdego silnika

Należąca do firmy Niterra marka NGK jest głównym dostawcą świec zapłonowych zarówno na rynek części oryginalnych OE i OES, jak i Aftermarket. Podąża ona ścieżką ciągłego doskonalenia swoich wysokiej klasy produktów, aby zapewnić ich bardziej wydajną pracę w silnikach.

Części zapłonowe wytwarzane pod marką NGK obejmują prawie wszystkie typy silników dostępne na rynku. Sercem podzespołu jest elektroda środkowa, zbudowana głównie ze stopu niklu. Ta kluczowa część wytwarza iskrę, która przechodzi do elektrody masowej, w standardowej wersji produktów NGK wykonanej ze stopu niklu. Ta część zapewnia przeciwny biegun elektryczny do elektrody środkowej. Świece zapłonowe NGK zapewniają doskonałą przewodność cieplną, co pomaga zapobiegać przegrzaniu i sprawia, że rozruch pojazdu jest bardziej niezawodny.

NGK nie poprzestaje na tym – wykonane z metali szlachetnych świece zapłonowe zapewniają wiele korzyści w zakresie wydajności dzięki udoskonalonej konstrukcji elektrod. A dzięki zastosowaniu irydu, platyny albo mieszanki obu tych metali (w przypadku serii Laser Iridium), wspomniane metale szlachetne zapewniają lepszy rozruch zimnego silnika, płynniejszą pracę na biegu jałowym, wyższą zapłonność i niższe zużycie paliwa.

Produkt NGK klasy premium, irydowa świeca zapłonowa, został wprowadzony do sprzedaży w 1997 roku i zapewnia większą odporność na zużycie, przewyższającą alternatywne świece na bazie platyny i niklu.

Podczas gdy większość świec zapłonowych posiada tylko jedną elektrodę masową, istnieją również świece, które mogą mieć nawet cztery elektrody masowe. Większość nowoczesnych świec zapłonowych jest również wyposażonych w pojedynczy izolator ceramiczny wykonany z tlenku glinu. Zapewnia to optymalną odporność na ciepło, a tym samym chroni przed przegrzaniem i uszkodzeniami mechanicznymi.

Bliższe przyjrzenie się izolatorom w świecach zapłonowych NGK pozwala również dostrzec, że numer części zawiera literę „R”. Oznacza ona zastosowanie opornika, który tłumi zakłócenia elektromagnetyczne powodowane przepływem ładunków elektrycznych na skutek czego powstaje łuk elektryczny pomiędzy elektrodami.  Ponieważ może ono zakłócać sygnały elektroniczne, np. w telefonach komórkowych i systemie sterowania silnikiem, jest to ważna cecha świec zapłonowych NGK. Aby utrzymać swoje produkty na najwyższym poziomie technicznym, marka nie tylko poczyniła duże inwestycje w badania i rozwój, ale korzystała też z wielu lat ścisłej współpracy z branżą sportów motorowych, na przykład z  Formułą 1 czy MotoGP, co pomogło jej przetestować na torze wiele nowych technologii, które później trafiły do produktów konsumenckich. Większość czołowych producentów samochodów na świecie wybiera świece zapłonowe NGK do jednostek napędowych swoich pojazdów.

Kluczowy czynnik przy konserwacji

Przed wymianą świec zapłonowych, zawsze należy zapoznać się z zalecaniami zamieszczonymi w instrukcji obsługi. Rekomendacje producentów samochodów dotyczące terminu wymiany świec mogą wahać się od 20 000 do 120 000 kilometrów (12 500 do 75 000 mil), przy czym iryd zapewnia najlepszą ochronę przed erozją, a tym samym wydłuża żywotność w przypadku jego zastosowania. Świece z metali szlachetnych będą działać dłużej niż świece niklowe. Znajduje to również odzwierciedlenie w dłuższych interwałach serwisowych w przypadku świec irydowych i platynowych.

Podobnie jak w przypadku każdego elementu silnika, zaleca się zapoznanie z instrukcjami producenta podczas montażu każdej nowej części. Istnieje możliwość samodzielnej wymiany świec zapłonowych. Jednak, aby uzyskać optymalną żywotność świec, należy zapewnić ich staranny demontaż i montaż (zastosować odpowiedni moment dokręcenia) podczas okresowych wymian. Czasami mogą pojawić się problemy, w tym osad węglowy.

Dzieje się tak, gdy powierzchnia izolatora zostanie pokryta substancją, taką jak paliwo, olej albo węgiel, w wyniku czego silnik nie pracuje prawidłowo albo nie uruchamia się. Może się to zdarzyć, gdy świece zostały nieprawidłowo zamontowane. Dodatkowo problemem wynikającym z nieprawidłowym montażem świec może być wyższe niż oczekiwane zużycie paliwa. Czasami świece zapłonowe ulegają awarii w okresie między kolejnymi wymianami z powodów innych niż niewłaściwy montaż. Zwykle jest to spowodowane przegrzaniem, wspomnianym wcześniej nagromadzeniem węgla albo innej substancji, olejem w komorze spalania albo nieprawidłową przerwą pomiędzy elektrodami.

Więcej informacji na temat świec zapłonowych marki NGK można znaleźć na TekniWiki – platformie z interaktywnymi modułami edukacji technicznej, stale aktualizowanej z myślą o spełnieniu najnowszych wymagań użytkowników: www.tekniwiki.com oraz na stronie internetowej firmy Niterra: www.ngkntk.com.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Best Brands PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Mio MiVue J20 – mały kubik z wielkimi możliwościami Biuro prasowe
2024-10-15 | 12:10

Mio MiVue J20 – mały kubik z wielkimi możliwościami

Mniejszy następca Mio MiVue J20, podobnie jak jej poprzedniczka MiVue J30, jest kamerą bez ekranu. Jej niewielkie rozmiary (36 x 37,5 x 32 mm) sprawiają, że po zamontowaniu w aucie staje
Motoryzacja Sezonowa Wyprzedaż w Toyota Financial Services
2024-10-09 | 10:00

Sezonowa Wyprzedaż w Toyota Financial Services

Toyota kontynuuje Sezonową Wyprzedaż, która daje klientom możliwość skorzystania z atrakcyjnych rabatów na samochody. Z tej okazji Toyota Financial Services przedłuża
Motoryzacja TomTom dostarczy ulepszoną nawigację do pojazdów IVECO
2024-10-09 | 01:00

TomTom dostarczy ulepszoną nawigację do pojazdów IVECO

TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji, został wybrany przez IVECO, markę należącą do Iveco Group, wiodącego na rynku producenta lekkich, średnich i ciężkich

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Infrastruktura

Sztuczna inteligencja coraz mocniej wchodzi w medycynę. Potrzebna wielka baza danych pacjentów

Sztuczna inteligencja (AI) coraz bardziej jest obecna w medycynie. Cyfrowe algorytmy mogą wspierać leczenie poprzez m.in. analizę wyników radiologicznych czy diagnostyki obrazowej. Do tego jednak potrzebne są duże bazy danych. W wykorzystywaniu w pełni tego potencjału pomoże sieć centrów medycyny cyfrowej.

Transport

Polskie firmy dostrzegają korzyści z gospodarki obiegu zamkniętego. Wciąż jednak ich wiedza jest niewystarczająca [DEPESZA]

W kontekście unijnych regulacji firmy są zobowiązane wdrażać rozwiązania z zakresu gospodarki obiegu zamkniętego. Wiedza firm na ten temat wciąż jest niekompletna i mocno nieuporządkowana. Według badań DB Schenker prawie 2/3 respondentów nawet nie ma świadomości, że ich firma wdraża rozwiązania z zakresu GOZ, a część z nich nie ma pewności, jakie działania w ogóle wpisują się w tę koncepcję. Jednocześnie jednak ponad połowa dostrzega korzyści we wdrożeniu GOZ i planuje inwestycje w tym zakresie. Operatorzy logistyczni widzą w tym procesie rolę dla siebie.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.