Stellantis i TomTom z nową, globalną umową na dostarczanie danych nawigacyjnych
TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji, podpisał nową, globalną umowę z firmą Stellantis. Obejmuje ona dostarczanie map, oprogramowania nawigacyjnego i usług connected TomTom, takich jak informacje o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym, do STLA SmartCockpit, platformy cyfrowego kokpitu nowej generacji od Stellantis. Pojawi się ona na rynku w 2024 roku. Ponadto istniejące platformy Stellantis będą nadal zasilane rozwiązaniami nawigacyjnymi firmy TomTom.
Informacje o TomTom:
Miliardy punktów danych. Miliony źródeł. Setki społeczności.
Jesteśmy twórcą map, który łączy je wszystkie, aby stworzyć najbardziej inteligentną mapę świata. Dostarczamy dane lokalizacyjne i technologię kierowcom, producentom samochodów, firmom i programistom. Nasze gotowe do zastosowania mapy, routing, dane o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym, interfejsy API i zestawy SDK pozwalają kształtować przyszłość mobilności.
Siedziba główna TomTom znajduje się w Amsterdamie. Firma globalnie zatrudnia 4 000 pracowników. Od ponad 30 lat TomTom pomaga ludziom odnaleźć swoją drogę w świecie.
Czy miasta są gotowe na nowe środki transportu? 55% Europejczyków uważa, że nie.
TomTom i CARIAD uruchamiają nawigację nowej generacji
Hak holowniczy Steinhof do chińskich samochodów BAIC
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.