Santander Consumer Multirent wspiera rozwój elektromobilności.
- Santander Consumer Multirent nawiązał współpracę z Kołem Naukowym Pojazdów i Robotów Mobilnych Politechniki Wrocławskiej, z którym działa na rzecz innowacyjnych projektów w obszarze elektromobilności w ramach projektu LEM Wrocław. Poza wsparciem finansowym, które pomaga studentom tworzyć pojazdy elektryczne, kooperacja ma także wymiar edukacyjny. W październiku br. Santander Consumer Multirent i członkowie koła naukowego planują m.in. wspólny webinar poświęcony kobietom w elektromobilności.
- Wspieranie rozwoju elektromobilności staje się coraz ważniejsze w obliczu rosnącego zainteresowania elektrykami. Jak wynika z danych wewnętrznych Santander Consumer Multirent, zainteresowanie leasingiem na auto elektryczne w II kw. bieżącego roku wzrosło o prawie 600 proc. w porównaniu z II kw. ubiegłego roku.
Wrocław, 05 października 2023 r. – INFORMACJA PRASOWA
Santander Consumer Multirent nawiązał współpracę z Kołem Naukowym Pojazdów i Robotów Mobilnych z Politechniki Wrocławskiej. Leasingodawca tym samym wspiera finansowo innowacyjne rozwiązania koła dla sektora automotive. Organizacja studencka zajmuje się konstrukcją elektrycznych pojazdów, wykorzystując autorskie rozwiązania oraz nowe technologie. W ramach projektu LEM Wrocław, w którym działa ponad 60 studentów działających w kole Naukowym Pojazdów i Robotów Mobilnych Politechniki Wrocławskiej, powstało już 8 unikalnych konstrukcji elektrycznych jednośladów. Młodzi inżynierowie zbudowali właśnie kolejny szosowy motocykl „na prąd” – LEM Tachyon.
Wsparcie rozwoju elektromobilności staje się coraz ważniejsze w świetle rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady UE o braku możliwości rejestracji w krajach Unii Europejskiej nowych pojazdów z silnikiem spalinowym z początkiem 2035 roku. Zainteresowanie widać również ze strony kierowców. Według danych z najnowszego raportu Santander Consumer Multirent „E-rewolucja w świecie motoryzacji”, zakup samochodu elektrycznego rozważałaby obecnie co czwarta osoba z prawem jazdy. Co więcej, 90 proc. zainteresowanych elektrycznymi autami przyznaje, że do zdecydowania się na taki pojazd zachęciłoby ich dofinansowanie z programu „Mój elektryk”.
- Świat kieruje się w stronę elektromobilności. Chcemy wspierać te działania, dlatego zdecydowaliśmy się na współpracę z Kołem Naukowym Pojazdów i Robotów Mobilnych Politechniki Wrocławskiej w ramach projektu LEM Wrocław – komentuje Marek Dwornik, prezes Santander Consumer Multirent. – Zainteresowanie elektrykami widać również po stronie klientów. Jak wynika z naszych danych wewnętrznych, liczba umów na leasing na auto elektryczne w II kw. bieżącego roku wzrosła aż o 588 proc. w porównaniu do tego samego okresu czasu w ubiegłym roku. Co więcej, w okresie od marca do grudnia 2022 roku zaobserwowaliśmy wzrost podpisanych umów o leasing elektryka w Santander Consumer Multirent o 89 proc. w porównaniu do tego samego okresu 2021. Poza zmianami rynkowymi, wpływ na to ma z pewnością dofinansowanie z programu „Mój elektryk”, do którego przystąpiliśmy na początku ubiegłego roku oraz fakt, że wszyscy producenci samochodów sukcesywnie wprowadzają modele elektryczne do swojej oferty. Blisko współpracujemy też z producentami wyłącznie samochodów elektrycznych, takich jak Tesla, Maxus czy Seres.
Santander Consumer Multirent planuje wspierać projekt LEM Wrocław długofalowo. Współpraca z kołem naukowym, poza aspektem finansowym, ma także wymiar edukacyjny. W październiku leasingodawca wraz z młodymi inżynierami planują m.in. wspólny webinar poświęcony roli kobiet w elektromobilności.
Santander Consumer Multirent jest częścią hiszpańskiej Grupy Santander. Na polskim rynku działa od 2007 roku. Firma specjalizuje się w leasingu operacyjnym pojazdów osobowych i dostawczych do 3,5 t. Podstawowym założeniem produktów leasingowych Santander Consumer Multirent jest dostępność dla małych, średnich jak i mikroprzedsiębiorstw, a także dla dużych klientów korporacyjnych. Santander Consumer Multirent współpracuje z importerami takich marek samochodowych jak Mazda, Mitsubishi, Suzuki, a także z markami motocyklowymi: Yamaha, Suzuki, KTM, Triumph. Produkty leasingowe są dystrybuowane poprzez sieć dealerów samochodowych wszystkich marek, które współpracują z Santander Consumer Bankiem i z Santander Consumer Multirent, a także poprzez partnerów i pośredników oraz Doradców Mobilnych Santander Consumer Banku.
Dodatkowych informacji udziela:
Magdalena Grzelak
magdalena.grzelak@santanderconsumer.pl
tel. +48 601 161 442
Czy miasta są gotowe na nowe środki transportu? 55% Europejczyków uważa, że nie.
TomTom i CARIAD uruchamiają nawigację nowej generacji
Hak holowniczy Steinhof do chińskich samochodów BAIC
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.