Komunikaty PR

Samochodowe dachy przyszłości od Webasto

2020-01-20  |  14:00
Biuro prasowe

Znana zmotoryzowanym przede wszystkim z produkcji niezawodnych i wydajnych systemów ogrzewania postojowego, niemiecka firma Webasto jest producentem i dostawcą różnorodnych rozwiązań dla współczesnej motoryzacji - m. in., uznanym na całym świecie wytwórcą samochodowych dachów, począwszy od klasycznych szyberdachów, na wykonanych z materiału dachach do kabrioletów skończywszy. Niedawno wzbogaciła swoją ofertę o rozwiązania dla autonomicznej i elektromobilnej jazdy oraz kolejne elementy, zwiększające komfort podróżowania.

 

Podczas Salonu Samochodowego IAA 2019 we Frankfurcie, Webasto zaprezentowało swoje najnowsze osiągnięcia w dziedzinie techniki dachów samochodowych. Okazało się, że kreatywne pomysły inżynierów pozwalają osiągnąć w tej dziedzinie znacznie więcej, niż można przypuszczać. Nowoczesny, szklany dach nie tylko doświetla wnętrze samochodu, zwiększając poczucie przestrzeni. Umożliwia również dyskretne zamontowanie czujników i kamer, niezbędnych dla autonomicznej jazdy.

We wnętrzu wielowarstwowej tafli szklanego dachu kryją się rozwiązania, umożliwiające np. jego zaciemnianie, bez użycia rolety. Zmienia się wówczas przejrzystość szkła i jego przepuszczalność dla promieni słonecznych. Najnowsze technologie pozwalają ponadto, by z wnętrza szklanej tafli emitować nastrojowe oświetlenie wnętrza albo prezentować na niej obrazy lub filmy. Kolejnym, innowacyjnym produktem Webasto są szklane dachy, zintegrowanie z panelami słonecznymi, wspomagającymi doładowywanie akumulatorów trakcyjnych w pojazdach elektrycznych.

- Mamy wysokie osiągnięcia, możliwości i kompetencje w obszarach, powiązanych z elektromobilnością, autonomiczną jazdą oraz komfortem podróżowania – podsumowuje Constanze Knupfer, odpowiedzialna w Webasto za komunikację na temat produktów i technologii.

Panoramiczny dach dla autonomicznych pojazdów

Pośród najnowszych osiągnięć technicznych Webasto najbardziej wyróżnia się nowy, panoramiczny dach, przeznaczony do samochodów z możliwością autonomicznej jazdy. - Ponieważ czujniki i kamery widzą więcej, gdy są zamontowane wysoko, rozmieściliśmy je w narożnikach dachu. Aby mogły działać w każdych warunkach atmosferycznych, zaopatrzyliśmy je w spryskiwacze i własne ogrzewanie, zapewniające doskonałą widoczność i działanie systemu w każdych warunkach atmosferycznych - wyjaśnia wiceprezes Webasto, Michael Respondek.

Dach ze zintegrowanymi czujnikami może mieć własny i niezależny, elektrycznie zasilany system chłodzenia i ogrzewania z obiegiem cieczy, zapewniający optymalne warunki pracy czujnikom, a kamerom - stałą widoczność. Ogrzewanie czujników i kamer może być również zasilane cieczą, doprowadzoną przez słupek z układu chłodzenia jednostki napędowej lub - w przypadku elektrycznego samochodu - z akumulatorów trakcyjnych.

Zintegrowany Moduł Czujników Dachowych (tzw. Roof Sensor Module) z dyskretnie wkomponowanymi sensorami to nie tylko optymalnie rozmieszczenie czujników nad drogą - w najwyższym punkcie pojazdu, ale też bardzo dyskretne i estetyczne rozwiązanie. We Frankfurcie pokazano gotowe już cyfrowe dachy z czujnikami, kamerami oraz możliwością wyświetlania informacji, przygotowane dla nowych modeli samochodów marki  BMW. Webasto będzie dostarczać te najnowsze rozwiązania bezpośrednio do samochodowych fabryk.

Panoramiczny dach, który nie potrzebuje rolet

Korzystając z wieloletnich doświadczeń i bezpośredniej współpracy z producentami samochodów, inżynierowie Webasto opracowali otwierany panoramiczny dach o zmiennej przejrzystości, zapewniający dzięki konstrukcji opartej o włókna węglowe, wysoką sztywność nadwozia i bezpieczeństwo, a jednocześnie lekki, nie zmniejszający ilości miejsca nad głowami pasażerów w kabinie. Konstrukcję czujników opracowano we współpracy ze znaną w Dolinie Krzemowej i Chinach firmą Pony.ai, która jest światowym pionierem w zakresie systemów autonomicznej jazdy.

W najnowszym, panoramicznym dachu za pomocą przycisku możemy sterować nie tylko jego uchylaniem i zakresem otwarcia, ale również stopniem przepuszczalności światła. Za jednym  dotknięciem przycisku dach może się stać w pełni przepuszczalny dla światła lub całkowicie czarny. Jest również możliwość włączenia wewnętrznego oświetlenia lub wyświetlania na jego szklanej powierzchni obrazów lub tapet, a nawet animacji. Dzięki swoim właściwościom, dach może stać się także kolejnym elementem, odpowiedzialnym za regulację temperatury wewnątrz auta.

Do ich produkcji Webasto wykorzystuje najnowocześniejsze i wytrzymałe materiały, jak np. poliwęglan i kompozyty poliuretanowe oraz bezpieczne szkło o nazwie Webasto Glas ProTec, zbrojone warstwą tworzywa sztucznego PET.

Z nowoczesnych rozwiązań Webasto mogą korzystać nie tylko producenci nowych samochodów, ale również właściciele aut używanych. To właśnie dla nich są przeznaczone szklane i materiałowe, w tym również panoramiczne, dachy z linii Hollandia. 

Dachy do kabrioletów

Webasto jest także znanym i cenionym na świecie producentem materiałowych dachów do kabrioletów. Swoje produkty dostarcza takim potentatom, jak Grupa Volkswagena, FCA czy Mazda. Największe z produkowanych przez nią, składanych dachów, np. ten montowany w Jeepie Wranglerze, mają powierzchnię około 3 m kw. i ważą - wraz z mechanizmem - zaledwie ok. 40 kg.

Dzięki elektrycznym i elektronicznym modułom sterowania, potrafią otwierać się i zamykać w ciągu kilkunastu sekund. W niektórych przypadkach również podczas jazdy z prędkościami, dochodzącymi do 100 km/h. Produkowane przez Webasto dachy są fabrycznie montowane m. in. w takich samochodach, jak Audi A5 Cabrio czy kultowa Mazda MX-5.

W procesie produkcji zawsze zostają jednak odpady. Na pomysł ich kreatywnego wykorzystania, wpadli pracownicy słowackiej fabryki Webasto w miejscowości Velky Meder. Zaproponowali, aby odpady materiałów na dachy - zamiast na śmietnik, trafiły do produkcji bardzo wytrzymałych i trwałych, podróżnych toreb. Ich pierwszą kolekcję zaprezentowano w 2018 roku na targach IAA w Hanowerze. Ręcznie szyte i wodoodporne kabrio-torby kosztują od 30 do 110 euro.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Kierowco, zwiększ swoje bezpieczeństwo na drodze zimą! Biuro prasowe
2024-12-03 | 15:00

Kierowco, zwiększ swoje bezpieczeństwo na drodze zimą!

Zadbaj o stan techniczny Pierwszym krokiem jest wymiana opon na zimowe. Opony dostosowane do niskich temperatur gwarantują lepszą przyczepność i skuteczniejsze hamowanie na śniegu lub
Motoryzacja Dlaczego w sezonie jesienno-zimowym warto zadbać nie tylko o hamulce
2024-11-30 | 01:00

Dlaczego w sezonie jesienno-zimowym warto zadbać nie tylko o hamulce

Jesień i zima to pory roku, kiedy warunki drogowe stają się bardziej wymagające. Sprawny układ hamulcowy jest absolutnie niezbędny, ale nawet najlepsze klocki hamulcowe nie zapewnią pełnej
Motoryzacja PETRONAS i IVECO: Wspólnie na drodze ku przyszłości zrównoważonego transportu
2024-11-27 | 10:30

PETRONAS i IVECO: Wspólnie na drodze ku przyszłości zrównoważonego transportu

PETRONAS Poland   dumnie wspierał IVECO Poland podczas tegorocznej edycji IVECO S-Way Tour 2024. Cykl wydarzeń, podczas których prezentowane są najnowsze modele pojazdów

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

IMM Szkolenie

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media i PR

Coraz większa rola sztucznej inteligencji w marketingu. Wirtualni influencerzy na razie pozostają ciekawostką

Prawie 70 proc. strategii marketingowych wykorzystuje obecnie sztuczną inteligencję, a w przypadku kampanii influencerskich – prawie połowa – wynika z badań duńskiej firmy Influencer Marketing Hub. Technologia ta ułatwia dobór influencerów, przewidywanie trendów i analizę zaangażowania odbiorców. Marki tworzą także kontent z wykorzystaniem AI, a nawet swoich wirtualnych influencerów. Choć pozostają oni na razie ciekawostką na rynku, to budzą szereg pytań o to, co w influencer marketingu najważniejsze, czyli autentyczność i zaufanie.

Przemysł

Polska spółka stworzyła innowacyjny system poprawiający bezpieczeństwo pożarowe w kopalniach. Właśnie wchodzi z nim na globalny rynek

Według statystyk Wyższego Urzędu Górniczego w tym roku w polskich kopalniach doszło do 17 pożarów. Mimo że ich liczba ostatnimi laty znacząco spadła, to taki incydent wciąż niesie ze sobą poważne zagrożenie dla pracującej pod ziemią załogi i powoduje duże straty materialne. Dlatego też kluczowe jest błyskawiczne opanowanie żywiołu, zanim zdąży się rozprzestrzenić. Temu właśnie służy innowacyjny projekt, realizowany w ramach „Ścieżki SMART” z Funduszy Europejskich dla Nowoczesnej Gospodarki, który finalizuje polska spółka PG IMKIUS.

Nauka

Polscy naukowcy poszukują innowacyjnych terapii z wykorzystaniem RNA. Na celowniku są choroby rzadkie, zakaźne i nowotwory

Dwie platformy skoncentrowane na badaniach RNA oraz biologii komórki mają służyć opracowaniu innowacji dla biomedycyny. Taki cel stawiają przed sobą naukowcy realizujący projekt RACE-PRIME w Międzynarodowym Instytucie Biologii Molekularnej i Komórkowej. Projekt jest finansowany z Funduszy Europejskich dla Nowoczesnej Gospodarki 2021–2027 w ramach działania Międzynarodowe Agendy Badawcze realizowanego przez Fundację na rzecz Nauki Polskiej. Badacze chcą dostarczyć nowych terapii w chorobach, dla których dotychczasowe sposoby leczenia są niewystarczające. Chodzi przede wszystkim o choroby zakaźne, wirusowe i bakteryjne oraz choroby rzadkie.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.