Przełomowa technologia folii samochodowych – innowacja AkzoNobel na radarze
Producenci pojazdów nie muszą już chować czujników za metalowymi osłonami, które mogą blokować sygnały funkcji bezpieczeństwa, takie jak np. ostrzeżenia antykolizyjne. AkzoNobel opracował innowacyjną technologię folii, która pozwala na dekoracyjne zasłonięcie tych elementów samochodowych bez zakłócania ich pracy.
„Wymagania dotyczące pojazdów cały czas się zmieniają. Cieszymy się więc, że udało nam się rozwiązać ten trudny problem poprzez opracowanie inteligentnej powłoki foliowej, która przepuszcza sygnały czujników”, wyjaśnia Patrick Bourguignon, Dyrektor Automotive and Specialty Coatings w AkzoNobel.
„Był to wysoce specjalistyczny proces, który obejmował m.in. ścisłą współpracę z klientami w celu ustalenia zależności między właściwościami folii a transmisją radarową”, kontynuuje. „Folia na powierzchni zapewnia atrakcyjne, lustrzane wykończenie. To, czego nie widać gołym okiem, to opracowana przez nas przełomowa technologia, która umożliwia lepszą oraz bardziej spójną transmisję sygnałów, co ostatecznie pomaga kierowcom w bezpieczniejszym prowadzeniu pojazdów”.
AkzoNobel jest jedynym autoryzowanym dostawcą produktów foliowych, a do tego został też niedawno globalnym dostawcą emblematów dla jednej z największych światowych marek samochodowych. Powlekane folie do ochrony i dekoracji powierzchni dostarczane przez firmę są wykorzystywane głównie w przemyśle motoryzacyjnym i lotniczym, a także do produkcji znaków i tablic informacyjnych.
„Innowacje nie tylko napędzają naszą działalność, ale także przyczyniają się do sukcesów naszych klientów”, mówi Bourguignon i kontynuuje: „Będziemy kontynuować nasze pionierskie podejście do technologii, aby sprostać wszelkim wyzwaniom, które może przynieść przyszłość”.
***
Już od ponad 200 lat odkrywamy świat nieograniczonych możliwości, ożywiania kolorem różnorodnych powierzchni. Jesteśmy ekspertami w produkowaniu farb i powłok, możliwe, że jeden z naszych produktów znajduje się zaledwie kilka metrów od Ciebie. Nasze portfolio zawiera światowej klasy marki, takie jak Dulux, International, Sikkens i Interpon, które cieszą się zaufaniem klientów na całym świecie. Prowadzimy działalność w ponad 150 krajach i stawiamy sobie za cel osiągnięcie pozycji światowego lidera w naszej branży. Właśnie tego możesz oczekiwać od będącego liderem zrównoważonego rozwoju producenta farb, który od ponad dwóch stuleci kreuje przyszłość. Więcej na stronie www.akzonobel.com

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

KE proponuje nowy Fundusz Konkurencyjności. Ma pobudzić inwestycje w strategiczne dla Europy technologie
W środę 16 lipca Komisja Europejska przedstawiła projekt budżetu na lata 2028–2034. Jedna z propozycji zakłada utworzenie Europejskiego Funduszu Konkurencyjności o wartości ponad 400 mld euro, który ma pobudzić inwestycje w technologie strategiczne dla jednolitego rynku. Wśród wspieranych obszarów znalazła się obronność i przestrzeń kosmiczna. Na ten cel ma trafić ponad 130 mld euro, pięciokrotnie więcej niż do tej pory.
Firma
Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.
Handel
Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.