Prido X6 i Prido X6 GPS - nowe wideorejestratory w lusterku z kamerą cofania
Firma Prido wprowadziła do sprzedaży dwa nowe wideorejestratory – Prido X6 i Prido X6 GPS. Oba z nich charakteryzują się dotykowymi ekranami znajdującymi się na całej powierzchni lusterka oraz dołączaną do zestawu kamerą tylną, która może pełnić również funkcję kamery cofania. Rejestrator jazdy Prido X6 jest dostępny w wariancie z lub bez GPS.
Nowość od Prido zaspokoi oczekiwania kierowców, którzy czują się bezpieczniej mając rejestrowany obraz zarówno przed, jak i za pojazdem. Obie kamery znajdujące się w zestawie nagrywają w wysokiej jakości zgodnej ze standardem High Definition. Kamera przednia (umieszczona w lusterku) rejestruje materiał w jakości FullHD 1080P, a kamera tylna w HD 720P. Dzięki takim parametrom kierowcy mogą być pewni, że żaden szczegół trasy nie umknie ich uwadze.
Komfort użytkowania dzięki dużemu ekranowi
Flagową cechą rejestratora Prido X6 jest ekran dotykowy o przekątnej niemal 10 cali. Oznacza to, że obraz z kamery przedniej, kamery cofania i menu nawigacyjne wyświetlane są na całej powierzchni lusterka. To zdecydowanie ułatwia obsługę wideorejestratora, poprawia komfort jego użytkowania, a także zwiększa bezpieczeństwo kierowcy w momencie, gdy chce użyć kamery cofania do wykonania poprawnego manewru parkowania.
Znajdująca się w zestawie kamera tylna jest fabrycznie wyposażona w okablowanie, które umożliwia jej podłączenie do instalacji auta. Kierowcy, którzy zdecydują się na takie rozwiązanie zyskują funkcjonalność kamery cofania. Wideorejestrator Prido X6 automatycznie wykryje, że został wybrany bieg wsteczny i wyświetli na ekranie lusterka obraz z kamery tylnej wzbogacony o linie ułatwiające wykonanie manewru cofania lub parkowania.
Jeszcze większe bezpieczeństwo
Najnowszy model Prido gwarantuje kierowcom spokój ducha także kiedy są oni poza pojazdem. Pozostawiając auto na parkingu nie muszą się martwić, że ewentualna szkoda wyrządzona w tym czasie nie zostanie zarejestrowana na kamerze. Wszystko to za sprawą czujnika przeciążeń (G-sensor), który uruchamia kamerę samochodową i rozpoczyna nagrywanie w momencie, kiedy ktoś uderzy w pojazd. Dzięki temu kierowca ma pewność, że wszystkie filmy zostaną zarejestrowane bez obaw przed nadpisaniem w pętli.
Kamera samochodowa Prido X6 posiada również funkcję asystenta pasa ruchu (LDWS) przydatną szczególnie podczas długich, samotnych tras. Po jej aktywacji kamera zaalarmuje kierowcę sygnałem dźwiękowym w momencie, gdy pojazd zacznie opuszczać pas ruchu, którym się porusza.
„Podczas opracowywania naszego najnowszego modelu kamery skupialiśmy się przede wszystkim na poprawie bezpieczeństwa oraz wygody kierujących. Prido X6 jest przydatnym towarzyszem podróży oraz gwarantem spokoju, szczególnie kiedy wykonujemy manewr cofania lub gdy zostawiamy samochód na parkingu” – mówi Radosław Szostek, Członek Zarządu Prido. „Ponadto naszą markę wyróżnia wysoka jakość wykonania, profesjonalne wsparcie techniczne oraz szereg wyjątkowych cech - takich jak np. możliwość wyboru języka śląskiego” – dodaje Szostek.
Za stanowiskiem reprezentowanym przez firmę Prido stoją realne rozwiązania. Wśród nich znajduje się z pewnością rozszerzenie możliwości rejestratora Prido X6 o funkcję GPS. Urządzenie można zakupić w zestawie z modułem GPS (Prido X6 GPS) lub dokupić moduł Prido GPS M1 we własnym zakresie. Po jego podłączeniu, kamera zacznie rejestrować szybkość poruszania się pojazdu oraz współrzędne trasy. Tego typu dane mogą okazać się nieocenione w momencie, kiedy po wypadku lub innym incydencie drogowym kierujący pojazdem będzie musiał udowodnić swoją niewinność.
Rejestratory jazdy Prido X6 oraz Prido X6 GPS można kupić w sklepach MediaExpert, MediaMarkt, Komputronik, Neonet, X-kom, Allegro oraz u innych partnerów biznesowych w cenie 649 PLN. Wariant z modułem GPS jest dostępny w cenie 699 PLN.
Czy miasta są gotowe na nowe środki transportu? 55% Europejczyków uważa, że nie.
TomTom i CARIAD uruchamiają nawigację nowej generacji
Hak holowniczy Steinhof do chińskich samochodów BAIC
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.