Komunikaty PR

Premiera polskiego carportu. Ranking aut elektrycznych według internautów

2021-10-12  |  13:05
Biuro prasowe
Kontakt

Ewa Malicka
Rocket Science

Pływacka 3/2
02-633 Warszawa
ewa.malicka|rocketscience.com.pl| |ewa.malicka|rocketscience.com.pl
781453815
https://www.rocketscience.com.pl/

Postrzeganie aut elektrycznych przez polskich internautów

Według danych zebranych w polskim internecie przez SentiOne, od stycznia do września 2021 roku największą popularnością w sieci cieszyły się auta zaprojektowane przez koncern Elona Muska. Należąca do niego Tesla, w bieżącym roku wspominana była w toczących się w sieci dyskusjach najczęściej i odnotowano na jej temat ponad 129 tys. wzmianek. Na drugim miejscu znalazło się Audi e-tron z liczbą 13,2 tys. wzmianek (7,8 proc.), a podium zamknął Volkswagen id.3 (5,4 proc. i 9,1 tys. wzmianek). Na kolejnych pozycjach w zestawieniu pojawiły się Hyundai Kona (2,9 proc.), BMW i3 (2,3 proc.), Mazda mx-30 (1,9 proc.), Mercedes EQC (1,12 proc.), Jaguar i-pace (1,11 proc.) oraz Opel Corsa-e (0,5 proc.).

SentiOne postanowiło także sprawdzić, jak dostępne w Polsce auta elektryczne postrzegane są przez internautów. I okazuje się, że tu największą ich przychylnością cieszy się Mercedes EQC, o którym wspomniano odnotowano najwięcej, bo 16,1 proc. pozytywnych wzmianek. Biorąc pod uwagę ilość pozytywnych i negatywnych wzmianek, najwięcej emocji budzi Mazda MX-30 Opel Corsa-e i wspomniany Mercedes EQC. 

Potrzebne rozwiązania dla elektromobilności. Wiaty fotowoltaiczne jednym z nich

Samochody elektryczne coraz liczniej zaczynają pojawiać się na polskich drogach, co oznacza, że rośnie także zapotrzebowanie na odpowiednią infrastrukturę. Mimo iż co roku odnotowuje się większą liczbę stacji ładowania elektrycznych pojazdów, to jak podkreśla Michał Kitkowski, prezes SunSol, jest ich wciąż za mało. 

–  Według ostatnich danych, w I kwartale bieżącego roku liczba ogólnodostępnych punktów ładowania aut elektrycznych, w stosunku do roku 2020, wzrosła o zaledwie 5 proc. Dla porównania – w Niemczech aż o 10 proc. Łącznie w Polsce, według danych za sierpień 2021 opublikowanych przez PZPM i PSPA, dostępnych jest ponad 3 tys. punktów ładowania. U naszych zachodnich sąsiadów ich liczba sięgnęła już 40 tys. Choć jako kraj jesteśmy pod tym względem na dobrej drodze, wiele jeszcze przed nami – mówi Michał Kitkowski, prezes i założyciel SunSol. Biorąc pod uwagę duże zapotrzebowanie na tego typu rozwiązania, zdecydowaliśmy się na zaprojektowanie carportu, czyli fotowoltaicznej wiaty do ładowania elektrycznych aut, który od niedawna dostępny jest w naszej ofercie. Spełnia on wszelkie polskie wymagania prawne i wytrzymałościowe dotyczące konstrukcji. 

Możliwość dostosowania rozwiązania do indywidualnych potrzeb. Alternatywa dla instalacji PV na dachu

Podstawowa konstrukcja carportu od SunSol mieści 6 paneli fotowoltaicznych, których moc, w zależności od wybranego modelu modułów PV, wynosi ok. 400 Wp. Jest dostosowana zarówno do posadowienia na fundamencie, jak i bez niego. Można ją także poszerzać, tworząc większą zadaszoną przestrzeń do ładowania – jej moc i szybkość zależna jest od zastosowanej ładowarki, co daje klientom pełną dowolność i dobranie dla siebie odpowiedniego rozwiązania. Dla ich większego komfortu, cały elektryczny osprzęt – ładowarka oraz falownik – mogą być także wbudowane wewnątrz postumentu.  

 Rozwiązanie to sprawdzi się zarówno w przypadku klientów indywidualnych, jak i biznesowych, gdyż można je dostosowywać do ich potrzeb. Podczas jego projektowania, uwzględnić można przyłączenie takich rozwiązań jak kompresor czy odkurzacz. Może on zatem stanowić zarówno rozwiązanie przydomowe, jak również np. przy stacji benzynowej lub salonie samochodowym. Jest ono na tyle elastyczne, że może być także alternatywą dla przydomowej lub firmowej instalacji fotowoltaicznej, produkując energię zarówno na potrzeby ładowania aut, jak i codziennego funkcjonowania domu lub firmy, jeśli z jakichś powodów niemożliwe jest umieszczenie jej na dachupodsumowuje Michał Kitkowski, prezes SunSol.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Rocket Science
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę Biuro prasowe
2024-12-20 | 15:50

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę

To już pewne - międzynarodowy koncern branży motoryzacyjnej zainwestuje w Żagańskiej Strefie Gospodarczej. Mowa o firmie CEFA Poland, będącej częścią grupy Samvardhana
Motoryzacja Smarować, czy nie smarować? Kierowcy nadal popełniają ten błąd! Poradnik
2024-12-19 | 18:00

Smarować, czy nie smarować? Kierowcy nadal popełniają ten błąd! Poradnik

Prawidłowa obsługa kuli haka holowniczego wymaga podstawowej wiedzy technicznej. W zależności od tego, jaki rodzaj głowicy zaczepowej wybierzemy, ma ona wpływ na sposób eksploatacji
Motoryzacja Sezon motocyklowy w zawieszeniu, ale… kamera motocyklowa Mio MiVue M820WD pod ch
2024-12-18 | 11:50

Sezon motocyklowy w zawieszeniu, ale… kamera motocyklowa Mio MiVue M820WD pod ch

Inteligentne parkowanie Wyjątkową funkcjonalność w kamerze Mio MiVue M820WD zapewnia inteligentny tryb parkingowy, który włącza się automatycznie po wyłączeniu silnika motocykla

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Prąd z największej prywatnej inwestycji energetycznej w Polsce popłynie w 2027 roku. Polenergia dostała właśnie potężny zastrzyk finansowania

Polenergia S.A. i Bank Gospodarstwa Krajowego podpisały umowę pożyczki ze środków Krajowego Planu Odbudowy (KPO) na budowę morskich farm wiatrowych. Finansowanie wyniesie 750 mln zł i zostanie wykorzystane do budowy dwóch farm o łącznej mocy 1440 MW. Największa prywatna grupa energetyczna w Polsce realizuje ten projekt z norweskim Equinorem. Prace związane z budową fundamentów turbin na Bałtyku mają się rozpocząć w 2026 roku. Projekty offshorowe będą jednym z filarów nowej strategii Polenergii, nad którą spółka właśnie pracuje.

Przemysł

Polskie firmy przemysłowe bardziej otwarte na technologie. Sztuczną inteligencję wdrażają z ostrożnością [DEPESZA]

Innowacje cyfrowe w przemyśle, choć wiążą się z kosztami i wyzwaniami, są jednak postrzegane przez firmy jako szansa. To podejście przekłada się na większą otwartość do ich wdrażania i chęć inwestowania. Ponad 90 proc. firm przemysłowych w Polsce, które wprowadziły co najmniej jedno rozwiązanie Przemysłu 4.0, dostrzega wyraźną poprawę efektywności procesów produkcyjnych – wynika z nowego raportu Autodesk. Choć duża jest wśród nich świadomość narzędzi opartych na sztucznej inteligencji, na razie tylko 14 proc. wykorzystuje je w swojej działalności.

Farmacja

Antybiotykooporność coraz poważniejszym problemem. Wyizolowane ze śliny peptydy mogą się sprawdzić w walce z bakteriami wielolekoopornymi

Poszukiwanie alternatyw dla antybiotykoterapii nabiera coraz większego tempa. Duże nadzieje, zwłaszcza w kontekście szczepów wielolekoopornych, naukowcy wiążą z bakteriocynami i bakteriofagami. Badacz z Uniwersytetu Wrocławskiego prowadzi prace nad bakteriocyną, będącą peptydem izolowanym z ludzkiej śliny. Za swoje badania otrzymał Złoty Medal Chemii. Tymczasem problem antybiotykooporności może wynikać w dużej mierze z niewiedzy. Z Eurobarometru wynika, że tylko połowa Europejczyków zdaje sobie sprawę, że antybiotyki nie są skuteczne w walce z wirusami.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.