Komunikaty PR

Poznaj 10 faktów o sterowcach Goodyear Blimp

2021-07-13  |  13:35
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro Prasowe Goodyear Polska

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/

Goodyear eksploatuje sterowce od ponad 100 lat. Kultowe obiekty powietrzne w niebiesko-żółtych barwach stały się rozpoznawalnym symbolem marki dzięki obecności na najważniejszych wydarzeniach sportowo-kulturalnych. Obecnie w Ameryce Północnej i Europie działają cztery statki powietrzne Goodyear Blimp, powszechnie nazywane sterowcami, ale gdyby rozpatrywać je w ujęciu technologicznym, to są właściwie Zeppeliny.

Sterowiec Goodyear Blimp ma 75 m długości – prawie trzy czwarte długości boiska do piłki nożnej – i blisko 18 m wysokości, a objętość jego powłoki wynosi 8425 m3. Gdyby chcieć napełnić go napojem gazowanym, potrzeba by do tego aż 25 530 303 puszek. Sterowiec zabiera na pokład dwóch pilotów i do 14 pasażerów.

Pomimo tego, że są dobrze znane na całym świecie jako Goodyear Blimp, w rzeczywistości nie są sterowcami, a Zeppelinami (model NT). Różnica między nimi polega na konstrukcji statku. Podczas gdy sterowiec nie ma wewnętrznej struktury i zachowuje swój kształt dzięki ciśnieniu gazu wewnątrz obudowy, Zeppelin jest zbudowany na ramie z bardzo wytrzymałego, lekkiego włókna węglowego i aluminium. Konstrukcja pokryta jest trójwarstwowym laminatem ze specjalnych tworzyw sztucznych.

Goodyear Blimp jest wypełniony niepalnym helem, który zapewnia mu nośność. Aby uszczelnić balon, a także zapewnić ochronę przed promieniowaniem ultrafioletowym, zanieczyszczeniami i rozerwaniem, gotową powłokę zabezpieczono przy użyciu kosmicznej technologii zgrzewania.

Napęd zapewniają trzy nowoczesne czterocylindrowe, 200-konne silniki umieszczone po obu stronach powłoki oraz na ogonie, dzięki nim sterowiec może poruszać się z maksymalną prędkością 125 km/h – mniej więcej tyle, ile najszybsi narciarze zjazdowi. Idealna wysokość lotu sterowca to 300 m, czyli nieco poniżej szczytu Wieży Eiffla. W razie potrzeby Goodyear Blimp może lecieć przez maksymalnie 22 godziny.

Pilot steruje Blimpem za pomocą joysticka, przy jego pomocy daje polecenie, jak sterowiec ma się zachować, a resztę wykonuje komputer, który tak koryguje ustawienie silników i płetw sterowych, by wykonać zamierzony manewr. Pozwala to na uzyskanie precyzji parametrów lotu. Balast wodny, mieszczący do 700 l wody, pozwala pilotowi na bezpieczną redukcję wagi podczas lotu.

Na polskim niebie sterowce należą do rzadkości, ale już niebawem to się zmieni za sprawą Goodyear Blimp, który w dniach 31 lipca – 2 sierpnia będzie latał w okolicach Wrocławia, by później udać się do Kopenhagi na wyścigi serii PURE ETCR.

Osoby, które chciałyby śledzić dokładne położenie sterowca mogą skorzystać z pomocy serwisu FlightRadar24, który pokazuje lokalizację statków powietrznych na mapie w czasie rzeczywistym. Wystarczy tylko wpisać numer indentyfikacyjny DLZFN przypisany Blimpowi.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Biuro Prasowe Goodyear Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Czy miasta są gotowe na nowe środki transportu? 55% Europejczyków uważa, że nie. Biuro prasowe
2024-11-20 | 01:00

Czy miasta są gotowe na nowe środki transportu? 55% Europejczyków uważa, że nie.

Hulajnogi, deskorolki, hooverboardy lub monocykle elektryczne, segwaye, samochody autonomiczne – na chodnikach i drogach można znaleźć coraz więcej nowych pojazdów, choć drogi
Motoryzacja TomTom i CARIAD uruchamiają nawigację nowej generacji
2024-11-07 | 11:50

TomTom i CARIAD uruchamiają nawigację nowej generacji

TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji, ogłosił dziś, że na drogi wyjeżdżają pierwsze modele marek Grupy Volkswagen wyposażone we wspólnie opracowane
Motoryzacja Hak holowniczy Steinhof do chińskich samochodów BAIC
2024-10-31 | 23:45

Hak holowniczy Steinhof do chińskich samochodów BAIC

Europejska scena motoryzacyjna w ostatnim czasie ma nowych graczy prosto z Azji. Chińska marka BAIC budzi zainteresowanie kierowców. Steinhof dostosowuje się do tego trendu i oferuje nowe

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Zdrowie

Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona

Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.

Ochrona środowiska

Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia

Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.