Ponad 5 milionów pojazdów korzysta z map TomTom dla zautomatyzowanej jazdy
TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji poinformował, że już ponad pięć milionów zautomatyzowanych pojazdów (AV) poziomu pierwszego i drugiego SAE sprzedawanych przez producentów samochodów w Ameryce Północnej i Europie korzysta z TomTom ADAS Map. Dla firmy jest to kolejny krok milowy w obszarze oferowanych przez nią technologii zautomatyzowanej jazdy (AD).
W ciągu ostatnich trzech lat liczba pojazdów korzystających z map ADAS dostarczanych przez TomTom wzrosła dziesięciokrotnie. Dla porównania, tempo wzrostu sprzedaży pojazdów na tych dwóch kontynentach w tym samym okresie było o połowę mniejsze1.
TomTom zawarł również umowy z kilkoma z dziesięciu największych grup producentów samochodów na świecie jako dostawca map w wysokiej rozdzielczości (HD), w tym z trzema z pięciu największych2. TomTom HD Map została wybrana przez tych czołowych producentów samochodów, aby wspierać ich najbardziej zaawansowane technologie AD.
TomTom oczekuje, że sprzedaż map ADAS będzie nadal rosła szybciej niż rynek globalny
„Wybór map ADAS i HD przez największe na świecie grupy producentów samochodów jako wsparcie dla bezpieczeństwa, komfortu i wydajności najbardziej zaawansowanych funkcji zautomatyzowanej jazdy w ich pojazdach jest dowodem na jakość i solidność naszych rozwiązań,” powiedział Antoine Saucier, Managing Director, TomTom Automotive. „Obecnie wspieramy ponad pięć milionów zautomatyzowanych pojazdów poruszających się po drogach. W ciągu ostatnich kilku lat liczba ta znacznie się powiększyła, a dzięki naszym najnowszym umowom w najbliższych latach będzie nadal rosła szybciej niż rynek globalny, umacniając pozycję firmy TomTom jako lidera”.
Aktualnie TomTom ADAS Map wspiera ponad jedną trzecią wszystkich pojazdów AV wyposażonych w mapę ADAS. Rozwiązanie to dostarcza zaawansowanym systemom wspomagania kierowcy precyzyjne informacje na temat dróg na całym świecie, w tym o nachyleniu, pasach ruchu, krzywiznach i ograniczeniach prędkości. Dzięki temu umożliwia pojazdom lepsze przewidywanie sytuacji na drodze przed nimi, co zwiększa bezpieczeństwo jazdy, komfort i wydajność ekologiczną.
TomTom HD Map wspiera pojazdy z częściową lub pełną automatyzacją
TomTom HD Map to bardzo dokładne odwzorowanie drogi, zawierające niezliczone atrybuty, w tym modele i geometrię pasów ruchu, z dokładnością do kilku centymetrów. Mapa HD firmy TomTom może być używana do precyzyjnego lokalizowania pojazdu na drodze, wspomagania czujników w zrozumieniu otoczenia pojazdu oraz planowania manewrów. Dzięki tym cechom TomTom HD Map może być wykorzystywana do włączania i ulepszania różnych funkcji AD, takich jak autopilot i pilot na autostradzie, a także do pełnej automatyzacji jazdy (poziom piąty SAE).
1Dane dotyczące rzeczywistych i prognozowanych wielkości produkcji samochodów w latach 2019-2021 (źródło: ABI Research, sierpień 2021).
2Dane przedstawiają prognozowaną wielkość produkcji samochodów na rok 2021 (źródło: LMC Automotive, październik 2021).
Czy miasta są gotowe na nowe środki transportu? 55% Europejczyków uważa, że nie.
TomTom i CARIAD uruchamiają nawigację nowej generacji
Hak holowniczy Steinhof do chińskich samochodów BAIC
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.