Ponad 5 milionów pojazdów korzysta z map TomTom dla zautomatyzowanej jazdy
TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji poinformował, że już ponad pięć milionów zautomatyzowanych pojazdów (AV) poziomu pierwszego i drugiego SAE sprzedawanych przez producentów samochodów w Ameryce Północnej i Europie korzysta z TomTom ADAS Map. Dla firmy jest to kolejny krok milowy w obszarze oferowanych przez nią technologii zautomatyzowanej jazdy (AD).
W ciągu ostatnich trzech lat liczba pojazdów korzystających z map ADAS dostarczanych przez TomTom wzrosła dziesięciokrotnie. Dla porównania, tempo wzrostu sprzedaży pojazdów na tych dwóch kontynentach w tym samym okresie było o połowę mniejsze1.
TomTom zawarł również umowy z kilkoma z dziesięciu największych grup producentów samochodów na świecie jako dostawca map w wysokiej rozdzielczości (HD), w tym z trzema z pięciu największych2. TomTom HD Map została wybrana przez tych czołowych producentów samochodów, aby wspierać ich najbardziej zaawansowane technologie AD.
TomTom oczekuje, że sprzedaż map ADAS będzie nadal rosła szybciej niż rynek globalny
„Wybór map ADAS i HD przez największe na świecie grupy producentów samochodów jako wsparcie dla bezpieczeństwa, komfortu i wydajności najbardziej zaawansowanych funkcji zautomatyzowanej jazdy w ich pojazdach jest dowodem na jakość i solidność naszych rozwiązań,” powiedział Antoine Saucier, Managing Director, TomTom Automotive. „Obecnie wspieramy ponad pięć milionów zautomatyzowanych pojazdów poruszających się po drogach. W ciągu ostatnich kilku lat liczba ta znacznie się powiększyła, a dzięki naszym najnowszym umowom w najbliższych latach będzie nadal rosła szybciej niż rynek globalny, umacniając pozycję firmy TomTom jako lidera”.
Aktualnie TomTom ADAS Map wspiera ponad jedną trzecią wszystkich pojazdów AV wyposażonych w mapę ADAS. Rozwiązanie to dostarcza zaawansowanym systemom wspomagania kierowcy precyzyjne informacje na temat dróg na całym świecie, w tym o nachyleniu, pasach ruchu, krzywiznach i ograniczeniach prędkości. Dzięki temu umożliwia pojazdom lepsze przewidywanie sytuacji na drodze przed nimi, co zwiększa bezpieczeństwo jazdy, komfort i wydajność ekologiczną.
TomTom HD Map wspiera pojazdy z częściową lub pełną automatyzacją
TomTom HD Map to bardzo dokładne odwzorowanie drogi, zawierające niezliczone atrybuty, w tym modele i geometrię pasów ruchu, z dokładnością do kilku centymetrów. Mapa HD firmy TomTom może być używana do precyzyjnego lokalizowania pojazdu na drodze, wspomagania czujników w zrozumieniu otoczenia pojazdu oraz planowania manewrów. Dzięki tym cechom TomTom HD Map może być wykorzystywana do włączania i ulepszania różnych funkcji AD, takich jak autopilot i pilot na autostradzie, a także do pełnej automatyzacji jazdy (poziom piąty SAE).
1Dane dotyczące rzeczywistych i prognozowanych wielkości produkcji samochodów w latach 2019-2021 (źródło: ABI Research, sierpień 2021).
2Dane przedstawiają prognozowaną wielkość produkcji samochodów na rok 2021 (źródło: LMC Automotive, październik 2021).

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego
Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.