Pierwsze zdjęcia elektrycznego SUV-a E100 od SsangYong
Communication
ul. 1 sierpnia 6A
02-134 Warszawa
contact|contrust.pl| |contact|contrust.pl
+48 22 370 28 87
media.contrust.pl
SsangYong Motor opublikował przedpremierowe zdjęcia swojego pierwszego, w pełni elektrycznego SUV-a – modelu E100. Uwagę przykuwają charakterystyczne dla nowoczesnych, pełnokrwistych SUV-ów elementy m.in. wysokie nadwozie, muskularna bryła, zaokrąglone brzegi czy krawędzie. E100 nawiązuje stylem do innych modeli tej marki – Korando, Tivoli, Rextona czy Musso. Producent zapowiada, że elektryczny SUV wyjedzie z fabryki w pierwszej połowie 2021 roku.
Nowy, elektryczny SUV E100 nie miał jeszcze oficjalnej premiery, jednak producent uchylił rąbka tajemnicy publikując dwie pierwsze wizualizacje prezentujące wygląd zewnętrzny samochodu. Opisując ten model, jak najbardziej możemy mówić o nowoczesnej stylistyce, mocno nawiązującej do SUV-owego rodowodu marki. Auto przyciąga wzrok i podkreśla swój indywidualny charakter za sprawą ciekawych świateł przednich czy dość masywnej i jednocześnie aerodynamicznej budowy.
Wygląd i aerodynamika
Przy projektowaniu nowego elektrycznego SUV-a E100 skoncentrowano się na przestronnym wnętrzu i zapewnieniu maksymalnej energooszczędności. Nadwozie powstało w oparciu o nową koncepcję projektową, która stawia na wykorzystanie materiałów pozwalających maksymalizować wydajność energetyczną. Co więcej, producent wyposażył auto w aluminiową maskę silnika i zamkniętą osłonę chłodnicy. Oba rozwiązania pozwalają zmniejszyć masę auta oraz uzyskać optymalny środek ciężkości.
Auto inspirowane naturą
Pracując nad wyglądem tego modelu, projektanci czerpali pełnymi garściami ze świata dzikich zwierząt. Inspiracji szukali przyglądając się m.in. rekinom. Te drapieżne ryby od momentu pojawienia się na świecie przeszły długą drogę ewolucji, przyjmując różne kształty. Ostatecznie, wykształciły charakterystyczne dla swojego gatunku płetwy oraz łuski pozwalające minimalizować opór powietrza i wody. SsangYong E100 jest bardzo dojrzałym stylistycznie i eleganckim SUV-em, którego design w dużej mierze podyktowany jest dążeniem do możliwie jak najlepszej aerodynamiki.
Wprowadzając do oferty w pełni elektryczny model E100, SsangYong bez wątpienia wniesie sporo świeżości na rynku SUV-ów. Pierwsze egzemplarze zjadą z taśmy produkcyjnej w pierwszej połowie 2021 roku.
Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Smarować, czy nie smarować? Kierowcy nadal popełniają ten błąd! Poradnik
Sezon motocyklowy w zawieszeniu, ale… kamera motocyklowa Mio MiVue M820WD pod ch
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Problemy społeczne
Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.
Prawo
Pediatrzy: Słodkie e-papierosy nie są przebadane. Państwo musi przejąć inicjatywę w sprawie kontroli ich jakości
Co trzeci uczeń pierwszą styczność z nikotyną miał w wieku 13 lat. Dla 70 proc. pierwszym w życiu wyrobem z nikotyną był e-papieros. Wśród uczniów używających obecnie nikotyny najwięcej, bo 80 proc., używa e-papierosów, najczęściej o słodkich smakach – wynika z badań CBOS. W dodatku z badań wynika, że zakaz sprzedaży takich produktów niepełnoletnim jest skutecznie omijany. Polskie Towarzystwo Pediatryczne, wspierane przez lekarzy innych specjalności, apeluje do premiera o wycofanie ze sprzedaży smakowych e-papierosów z nikotyną i bez niej. Zwłaszcza słodkie substancje smakowe dodawane do e-liquidów dla osiągnięcia atrakcyjnego smaku wciąż nie są wystarczająco przebadane – alarmują toksykolodzy.
Infrastruktura
Prąd z największej prywatnej inwestycji energetycznej w Polsce popłynie w 2027 roku. Polenergia dostała właśnie potężny zastrzyk finansowania
Polenergia S.A. i Bank Gospodarstwa Krajowego podpisały umowę pożyczki ze środków Krajowego Planu Odbudowy (KPO) na budowę morskich farm wiatrowych. Finansowanie wyniesie 750 mln zł i zostanie wykorzystane do budowy dwóch farm o łącznej mocy 1440 MW. Największa prywatna grupa energetyczna w Polsce realizuje ten projekt z norweskim Equinorem. Prace związane z budową fundamentów turbin na Bałtyku mają się rozpocząć w 2026 roku. Projekty offshorowe będą jednym z filarów nowej strategii Polenergii, nad którą spółka właśnie pracuje.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.