Komunikaty PR

Pierwsze samochody marki OMODA&JAECOO już w Polsce

2024-04-30  |  01:00
Biuro prasowe

W ubiegłym tygodniu do Polski dotarły pierwsze samochody pokazowe marki  OMODA&JAECOO. Chiński producent samochodów przygotowuje się do wejścia na polski rynek ze swoimi flagowym modelem OMODA 5, co może nastąpić już w czerwcu.

Pojawienie się samochodów marki  OMODA&JAECOO na polskim rynku to tylko kwestia czasu. Kilka dni temu do Polski trafiło kilka pokazowych samochodów OMODA 5,  w kolorach zielonym, niebieskim i szarym. Jest to kolejny kamień milowy na drodze do oficjalnego wejścia chińskiego producenta na rodzimy rynek. Wydarzenie inaugurujące jest planowane na czerwiec. Zaprezentowane zostaną wówczas co najmniej dwa modele: OMODA 5 z silnikiem benzynowym i OMODA E5 z napędem elektrycznym.

Kluczowa rola Polski

Europa zajmuje ważne miejsce w strategi rozwoju firmy. W lutym marka zadebiutowała w Hiszpanii, a w kwietniu tamtejsza firma motoryzacyjna EV MOTORS i Chery Automobile (spółka macierzysta OMODA&JAECOO) podpisały umowę joint venture w fabryce EBRO w Barcelonie. Obie strony planują wykorzystać swoje mocne strony, będą dzielić się platformami technologicznymi, aby pomóc w odrodzeniu marki EBRO, która zaprzestała produkcji samochodów kilka dekad temu. W ceremonii podpisania wziął udział premier Hiszpanii Pedro Sánchez. Polska w planach OMODA&JAECOO ma znaczenie kluczowe, to właśnie tutaj powstanie jedna ze spółek zależnych firmy i stąd będzie prowadzona jej lokalna działalność biznesowa.

Technologia, ekologia i bezpieczeństwo

OMODA stara się zapewniać użytkownikom zaawansowane technologicznie, bogate w inteligentne rozwiązania wrażenia z jazdy, podczas gdy JAECOO koncentruje się na oferowaniu rozwiązań w zakresie miejskiego podróżowania w terenie.

Model OMODA 5 oznaczony jako „290T” wyposażono w benzynowy silnik o pojemności 1,6 litra TGDi o maksymalnej mocy 185 KM i momencie obrotowym 290 Nm, który współpracuje z 7-biegową dwusprzęgłową skrzynią biegów. Samochód rozpędza się do 100 km/h w 7,9 sekundy.

OMODA E5 to crossover SUV, który jest uosobieniem wszechstronności i inteligentnych technologii. E5 jest wyposażony w akumulator litowo-żelazowo-fosforanowy o pojemności 61 kWh, który nie tylko zapewnia maksymalny zasięg 430 km w warunkach WLTP (zajmuje pierwsze miejsce w swojej klasie pod względem zasięgu), ale także wspiera możliwości szybkiego ładowania. Można go naładować od 30% do 80% w ciągu 28 minut. Kombinacja tych cech zapewnia użytkownikom przyjemne korzystanie z zielonej technologii.

Jednym z priorytetów firmy jest bezpieczeństwo. OMODA 5 posiada pięciogwiazdkowy certyfikat EURO NCAP (ENCAP). Model wyposażony jest w 17 zaawansowanych systemów wspomagania jazdy (ADAS) oraz najnowsze inteligentne rozwiązania.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków Biuro prasowe
2025-01-29 | 09:10

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Jeszcze 2-3 lata temu trudno było znaleźć właściciela ciężarówki dopuszczającego myśl o zamianie jej na elektryczną. Przez ten czas najwidoczniej wiele się zmieniło. Z
Motoryzacja Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III
2024-12-23 | 18:00

Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III

Dacia Duster III od momentu swojej premiery zyskała opinię jednego z najciekawszych SUV-ów segmentu. Teraz miłośnicy tego modelu otrzymują kolejną, niezwykle wartościową propozycję
Motoryzacja Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
2024-12-23 | 08:00

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę

To już pewne - międzynarodowy koncern branży motoryzacyjnej zainwestuje w Żagańskiej Strefie Gospodarczej. Mowa o firmie CEFA Poland, będącej częścią grupy Samvardhana

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.