Pierwsze samochody marki OMODA&JAECOO już w Polsce
W ubiegłym tygodniu do Polski dotarły pierwsze samochody pokazowe marki OMODA&JAECOO. Chiński producent samochodów przygotowuje się do wejścia na polski rynek ze swoimi flagowym modelem OMODA 5, co może nastąpić już w czerwcu.
Pojawienie się samochodów marki OMODA&JAECOO na polskim rynku to tylko kwestia czasu. Kilka dni temu do Polski trafiło kilka pokazowych samochodów OMODA 5, w kolorach zielonym, niebieskim i szarym. Jest to kolejny kamień milowy na drodze do oficjalnego wejścia chińskiego producenta na rodzimy rynek. Wydarzenie inaugurujące jest planowane na czerwiec. Zaprezentowane zostaną wówczas co najmniej dwa modele: OMODA 5 z silnikiem benzynowym i OMODA E5 z napędem elektrycznym.
Kluczowa rola Polski
Europa zajmuje ważne miejsce w strategi rozwoju firmy. W lutym marka zadebiutowała w Hiszpanii, a w kwietniu tamtejsza firma motoryzacyjna EV MOTORS i Chery Automobile (spółka macierzysta OMODA&JAECOO) podpisały umowę joint venture w fabryce EBRO w Barcelonie. Obie strony planują wykorzystać swoje mocne strony, będą dzielić się platformami technologicznymi, aby pomóc w odrodzeniu marki EBRO, która zaprzestała produkcji samochodów kilka dekad temu. W ceremonii podpisania wziął udział premier Hiszpanii Pedro Sánchez. Polska w planach OMODA&JAECOO ma znaczenie kluczowe, to właśnie tutaj powstanie jedna ze spółek zależnych firmy i stąd będzie prowadzona jej lokalna działalność biznesowa.
Technologia, ekologia i bezpieczeństwo
OMODA stara się zapewniać użytkownikom zaawansowane technologicznie, bogate w inteligentne rozwiązania wrażenia z jazdy, podczas gdy JAECOO koncentruje się na oferowaniu rozwiązań w zakresie miejskiego podróżowania w terenie.
Model OMODA 5 oznaczony jako „290T” wyposażono w benzynowy silnik o pojemności 1,6 litra TGDi o maksymalnej mocy 185 KM i momencie obrotowym 290 Nm, który współpracuje z 7-biegową dwusprzęgłową skrzynią biegów. Samochód rozpędza się do 100 km/h w 7,9 sekundy.
OMODA E5 to crossover SUV, który jest uosobieniem wszechstronności i inteligentnych technologii. E5 jest wyposażony w akumulator litowo-żelazowo-fosforanowy o pojemności 61 kWh, który nie tylko zapewnia maksymalny zasięg 430 km w warunkach WLTP (zajmuje pierwsze miejsce w swojej klasie pod względem zasięgu), ale także wspiera możliwości szybkiego ładowania. Można go naładować od 30% do 80% w ciągu 28 minut. Kombinacja tych cech zapewnia użytkownikom przyjemne korzystanie z zielonej technologii.
Jednym z priorytetów firmy jest bezpieczeństwo. OMODA 5 posiada pięciogwiazdkowy certyfikat EURO NCAP (ENCAP). Model wyposażony jest w 17 zaawansowanych systemów wspomagania jazdy (ADAS) oraz najnowsze inteligentne rozwiązania.

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Konsument

Konsumenci doceniają działania firm na rzecz środowiska i społeczeństwa. Dla przedsiębiorstw to szansa na rozwój
Zrównoważony rozwój staje się coraz ważniejszym elementem strategii biznesowych firm. Podmioty wdrażające długofalową strategię ESG mogą liczyć na korzyści finansowe, większe zainteresowanie inwestorów oraz poprawę klimatu i społecznej akceptacji. Spółki i przedsiębiorcy, którzy realizują inwestycje zgodnie z najwyższymi standardami środowiskowymi i społecznymi otrzymali Diamenty Zrównoważonej Gospodarki podczas konferencji Sustainable Economy Summit.
Edukacja
Poziom kompetencji cyfrowych Polaków na bardzo niskim poziomie. Spowalnia to cyfryzację gospodarki i firm

Na tle mieszkańców innych państw UE poziom kompetencji cyfrowych Polaków utrzymuje się na bardzo niskim poziomie – wynika z ostatnich danych Eurostat. Niecała połowa deklaruje posiadanie przynajmniej podstawowych umiejętności cyfrowych, a 20 proc. – więcej niż podstawowe. Staje to na drodze do cyfryzacji gospodarki i zwiększenia produktywności przedsiębiorstw.
Transport
Trwają prace nad zmianami w finansowaniu kolei. Obecny system powoduje duże problemy branży i brak konkurencyjności transportu szynowego

To nie brak środków, ale systemowe bariery, w tym uzależnienie od programów unijnych, uniemożliwiają efektywne inwestycje na kolei – oceniają przedstawiciele Izby Gospodarczej Transportu Lądowego oraz Railway Business Forum. To powoduje problemy firm wykonawczych, ma negatywny wpływ na konkurencyjność branży i rozwój gospodarczy Polski. Osłabia także strategiczne zdolności transportowe, niezbędne dla bezpieczeństwa państwa. Eksperci z IGTL i RBF apelują o pilną reformę finansowania kolei. Jak podkreślają, nie wymaga ona nowych źródeł finansowania, ale tylko ich uelastycznienia. Nad swoimi rozwiązaniami pracuje też resort infrastruktury.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.