Petronas wprowadza nowe, ekologiczne, opakowanie Ecovent
PETRONAS Lubricants International, lider w branży środków smarnych, wykorzystuje technologie, które pozwalają na realną redukcję zużycia paliwa oraz przedłużają żywotność silników. Pozwala to flotom oraz indywidualnym kierowcom znacznie obniżać koszty użytkowania pojazdów. Firma idzie jednak o krok dalej i w ślad za innowacyjnymi produktami, wprowadza na rynek nowe, zgodne z jednolitym europejskim standardem, opakowanie PETRONAS Ecovent o pojemności 20 litrów, które produkowane jest w niemal 50% z żywicy pokonsumenckiej (PCR). Firma zmniejszyła także wagę beczek stalowych.
Nowe opakowanie Ecovent, wyposażone w opatentowaną funkcję – rozwiązanie wbudowane w szyjkę kanistrów, zapewniające łatwiejsze nalewanie przy mniejszych stratach produktu, to kolejny krok na drodze wdrażania rozwiązań, których celem jest redukcja emisji, ograniczanie strat produktów oraz zmniejszanie wykorzystywania węglowodorów, wykorzystywanych w produkcji plastików. Równocześnie standaryzacja sprawi, że łańcuchy dostaw olejów Petronas będą jeszcze bardziej ekologiczne. Tak więc PLI konsekwentnie realizując strategię zrównoważonego rozwoju, której celem jest osiągnięcie zerowej emisji netto do 2050 r., wprowadza ekologiczne rozwiązania, które pośrednio przyczyniają się również do ograniczania popytu na ropę naftową.
Dotychczas oleje PLI dystrybuowane w Europie, dostępne były w różnych opakowaniach 20 l. Petronas podjął decyzję o ujednoliceniu tego asortymentu celem osiągnięcia wydajności w zakresie rozmiaru, etykiet oraz spójności w wyglądzie i użytkowaniu. Nowe opakowania są o 250 gram lżejsze, nadają się w pełni do odzysku i są dostępne w kolorze czarnym, niebieskim i srebrnym. Ulepszeniem nowego opakowania jest system zapobiegający stratom i przywieraniu produktu. Wewnętrzny kanał powietrzny w szyjce kanistrów zapewnia swobodny przepływ powietrza, dzięki czemu olej wypływa równomiernie.
Opakowanie Ecovent 20 l, przeszło wymagające testy wytrzymałości, uzyskując tym samym certyfikat UN 3. Spełnia również wymagania nowego „podatku od tworzyw sztucznych” – regulacji zachęcającej producentów do ponownego wykorzystywania tworzyw sztucznych i redukcji odpadów, obowiązujące w całej Europie. Zgodnie z nią wszystkie pierwotne tworzywa sztuczne, obciążone są podatkiem.
Domenico Ciaglia, dyrektor zarządzający EMEA w PETRONAS Lubricants International: „Opakowanie PETRONAS Ecovent o pojemności 20 litrów jest bardziej ekologiczne, a dzięki zarejestrowanemu systemowi Ecovent, zapobiegającemu przywieraniu i marnowaniu produktu, zapewnia lepsze doświadczenia klientom. Cieszymy się, że możemy zaoferować naszym odbiorcom te korzyści, a równocześnie przyczynić się do osiągnięcia bardziej zrównoważonego łańcucha dostaw. Nowe opakowanie jest kolejnym krokiem w realizacji celu PLI, jakim jest osiągnięcie zerowej emisji dwutlenku węgla netto do 2050 roku. To również realne wsparcie dla bardziej zrównoważonych działań naszych klientów. Oprócz kanistrów zoptymalizowaliśmy również nasze beczki. Dzięki redukcji ilość stali wykorzystywanej do ich produkcji, są lżejsze, a to zdecydowanie zmniejsza emisję gazów cieplarnianych, zarówno w procesie produkcyjnym, jak i transporcie. Te zmiany to tylko pierwsze kroki w optymalizacji opakowań; w 2022 roku czeka nas znacznie więcej”.
20-litrowy pojemnik PETRONAS Ecovent jest dostępny w wersji z marką PETRONAS lub dla EOM.
Nowy Mio MiVue C595W Dual – bezpieczeństwo samochodu podczas jazdy i postoju
Barwa światła jak w żarówkach halogenowych!
Środki smarne ELF rekomendowane przez SsangYong
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
IT i technologie
Nowy ośrodek w Krakowie będzie wspierać innowacje dla NATO. Połączy start-upy i naukowców z sektorem obronności
Połączenie najzdolniejszych naukowców oraz technologicznych start-upów z firmami z sektora obronnego i wojskowego – to główny cel akceleratora, który powstaje w Krakowie. Będzie on należał do natowskiej sieci DIANA, która z założenia ma służyć rozwojowi technologii służących zarówno w obronności, jak i na rynku cywilnym w krajach sojuszniczych NATO. Eksperci liczą na rozwiązania wykorzystujące m.in. sztuczną inteligencję, drony czy technologie kwantowe. Dla sektora to szansa na pozyskanie innowacji na skalę światową, a dla start-upów szansa na wyjście na zagraniczne rynki i pozyskanie środków na globalny rozwój.
Farmacja
Sztuczna inteligencja pomaga odkrywać nowe leki. Skraca czas i obniża koszty badań klinicznych
Statystycznie tylko jedna na 10 tys. cząsteczek testowanych w laboratoriach firm farmaceutycznych pomyślnie przechodzi wszystkie fazy badań. Jednak zanim stanie się lekiem rynkowym, upływa średnio 12–13 lat. Cały ten proces jest nie tylko czasochłonny, ale i bardzo kosztowny – według EFPIA przeciętne koszty opracowania nowego leku sięgają obecnie prawie 2 mld euro. Wykorzystanie sztucznej inteligencji pozwala jednak obniżyć te koszty i skrócić cały proces. – Dzięki AI preselekcja samych cząsteczek, które wchodzą do badań klinicznych, jest o wiele szybsza, co zaoszczędza nam czas. W efekcie pacjenci krócej czekają na nowe rozwiązania terapeutyczne – mówi Łukasz Hak z firmy Johnson & Johnson Innovative Medicine, która wykorzystuje AI w celu usprawnienia badań klinicznych i opracowywania nowych, przełomowych terapii m.in. w chorobach rzadkich.
Edukacja
Skutki zbyt długich sesji gier wideo mogą być bolesne. Naukowcy rekomendują, aby nie przekraczać 3 godz. dziennie [DEPESZA]
Zmęczenie oczu, ból głowy, pleców, dłoni i nadgarstka to dolegliwości najczęściej zgłaszane przez osoby regularnie grające w gry komputerowe. Na podstawie ankiety przeprowadzonej na grupie niemal tysiąca dorosłych osób amerykańscy naukowcy ustalili, że regularne sesje gier trwające co najmniej 3 godz. najbardziej przyczyniają się do powstania takich dolegliwości. Co ciekawe, u osób będących lub planujących zostać e-sportowcami natężenie dolegliwości nie rośnie gwałtownie, jak należałoby przypuszczać. Może to mieć związek z bardziej świadomym doborem sprzętu i lepszym zrozumieniem znaczenia ergonomii.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.