Komunikaty PR

Petronas wprowadza nowe, ekologiczne, opakowanie Ecovent

2022-03-17  |  01:00

PETRONAS Lubricants International, lider w branży środków smarnych, wykorzystuje technologie, które pozwalają na realną redukcję zużycia paliwa oraz przedłużają żywotność silników. Pozwala to flotom oraz indywidualnym kierowcom znacznie obniżać koszty użytkowania pojazdów. Firma idzie jednak o krok dalej i w ślad za innowacyjnymi produktami, wprowadza na rynek nowe, zgodne z jednolitym europejskim standardem, opakowanie PETRONAS Ecovent o pojemności 20 litrów, które produkowane jest w niemal 50% z żywicy pokonsumenckiej (PCR).  Firma zmniejszyła także wagę beczek stalowych.

Nowe opakowanie Ecovent, wyposażone w opatentowaną funkcję – rozwiązanie wbudowane w szyjkę kanistrów, zapewniające łatwiejsze nalewanie przy mniejszych stratach produktu, to kolejny krok na drodze wdrażania rozwiązań, których celem jest redukcja emisji, ograniczanie strat produktów oraz zmniejszanie wykorzystywania węglowodorów, wykorzystywanych w produkcji plastików. Równocześnie standaryzacja sprawi, że łańcuchy dostaw olejów Petronas będą jeszcze bardziej ekologiczne. Tak więc PLI konsekwentnie realizując strategię zrównoważonego rozwoju, której celem jest osiągnięcie zerowej emisji netto do 2050 r., wprowadza ekologiczne rozwiązania, które pośrednio przyczyniają się również do ograniczania popytu na ropę naftową. 

Dotychczas oleje PLI dystrybuowane w Europie, dostępne były w różnych opakowaniach 20 l. Petronas podjął decyzję o ujednoliceniu tego asortymentu celem osiągnięcia wydajności w zakresie rozmiaru, etykiet oraz spójności w wyglądzie i użytkowaniu. Nowe opakowania są o 250 gram lżejsze, nadają się w pełni do odzysku i są dostępne w kolorze czarnym, niebieskim i srebrnym. Ulepszeniem nowego opakowania jest system zapobiegający stratom i przywieraniu produktu. Wewnętrzny kanał powietrzny w szyjce kanistrów zapewnia swobodny przepływ powietrza, dzięki czemu olej wypływa równomiernie.

Opakowanie Ecovent 20 l, przeszło wymagające testy wytrzymałości, uzyskując tym samym certyfikat UN 3. Spełnia również wymagania nowego „podatku od tworzyw sztucznych” – regulacji zachęcającej producentów do ponownego wykorzystywania tworzyw sztucznych i redukcji odpadów, obowiązujące w całej Europie. Zgodnie z nią wszystkie pierwotne tworzywa sztuczne, obciążone są podatkiem. 

Domenico Ciaglia, dyrektor zarządzający EMEA w PETRONAS Lubricants International: „Opakowanie PETRONAS Ecovent o pojemności 20 litrów jest bardziej ekologiczne, a dzięki zarejestrowanemu systemowi Ecovent, zapobiegającemu przywieraniu i marnowaniu produktu, zapewnia lepsze doświadczenia klientom. Cieszymy się, że możemy zaoferować naszym odbiorcom te korzyści, a równocześnie przyczynić się do osiągnięcia bardziej zrównoważonego łańcucha dostaw. Nowe opakowanie jest kolejnym krokiem w realizacji celu PLI, jakim jest osiągnięcie zerowej emisji dwutlenku węgla netto do 2050 roku. To również realne wsparcie dla bardziej zrównoważonych działań naszych klientów. Oprócz kanistrów zoptymalizowaliśmy również nasze beczki. Dzięki redukcji ilość stali wykorzystywanej do ich produkcji, są lżejsze, a to zdecydowanie zmniejsza emisję gazów cieplarnianych, zarówno w procesie produkcyjnym, jak i transporcie. Te zmiany to tylko pierwsze kroki w optymalizacji opakowań; w 2022 roku czeka nas znacznie więcej”.

20-litrowy pojemnik PETRONAS Ecovent jest dostępny w wersji z marką PETRONAS lub dla EOM.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków Biuro prasowe
2025-01-29 | 09:10

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Jeszcze 2-3 lata temu trudno było znaleźć właściciela ciężarówki dopuszczającego myśl o zamianie jej na elektryczną. Przez ten czas najwidoczniej wiele się zmieniło. Z
Motoryzacja Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III
2024-12-23 | 18:00

Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III

Dacia Duster III od momentu swojej premiery zyskała opinię jednego z najciekawszych SUV-ów segmentu. Teraz miłośnicy tego modelu otrzymują kolejną, niezwykle wartościową propozycję
Motoryzacja Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
2024-12-23 | 08:00

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę

To już pewne - międzynarodowy koncern branży motoryzacyjnej zainwestuje w Żagańskiej Strefie Gospodarczej. Mowa o firmie CEFA Poland, będącej częścią grupy Samvardhana

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.