Komunikaty PR

Petronas wprowadza nowe, ekologiczne, opakowanie Ecovent

2022-03-17  |  01:00

PETRONAS Lubricants International, lider w branży środków smarnych, wykorzystuje technologie, które pozwalają na realną redukcję zużycia paliwa oraz przedłużają żywotność silników. Pozwala to flotom oraz indywidualnym kierowcom znacznie obniżać koszty użytkowania pojazdów. Firma idzie jednak o krok dalej i w ślad za innowacyjnymi produktami, wprowadza na rynek nowe, zgodne z jednolitym europejskim standardem, opakowanie PETRONAS Ecovent o pojemności 20 litrów, które produkowane jest w niemal 50% z żywicy pokonsumenckiej (PCR).  Firma zmniejszyła także wagę beczek stalowych.

Nowe opakowanie Ecovent, wyposażone w opatentowaną funkcję – rozwiązanie wbudowane w szyjkę kanistrów, zapewniające łatwiejsze nalewanie przy mniejszych stratach produktu, to kolejny krok na drodze wdrażania rozwiązań, których celem jest redukcja emisji, ograniczanie strat produktów oraz zmniejszanie wykorzystywania węglowodorów, wykorzystywanych w produkcji plastików. Równocześnie standaryzacja sprawi, że łańcuchy dostaw olejów Petronas będą jeszcze bardziej ekologiczne. Tak więc PLI konsekwentnie realizując strategię zrównoważonego rozwoju, której celem jest osiągnięcie zerowej emisji netto do 2050 r., wprowadza ekologiczne rozwiązania, które pośrednio przyczyniają się również do ograniczania popytu na ropę naftową. 

Dotychczas oleje PLI dystrybuowane w Europie, dostępne były w różnych opakowaniach 20 l. Petronas podjął decyzję o ujednoliceniu tego asortymentu celem osiągnięcia wydajności w zakresie rozmiaru, etykiet oraz spójności w wyglądzie i użytkowaniu. Nowe opakowania są o 250 gram lżejsze, nadają się w pełni do odzysku i są dostępne w kolorze czarnym, niebieskim i srebrnym. Ulepszeniem nowego opakowania jest system zapobiegający stratom i przywieraniu produktu. Wewnętrzny kanał powietrzny w szyjce kanistrów zapewnia swobodny przepływ powietrza, dzięki czemu olej wypływa równomiernie.

Opakowanie Ecovent 20 l, przeszło wymagające testy wytrzymałości, uzyskując tym samym certyfikat UN 3. Spełnia również wymagania nowego „podatku od tworzyw sztucznych” – regulacji zachęcającej producentów do ponownego wykorzystywania tworzyw sztucznych i redukcji odpadów, obowiązujące w całej Europie. Zgodnie z nią wszystkie pierwotne tworzywa sztuczne, obciążone są podatkiem. 

Domenico Ciaglia, dyrektor zarządzający EMEA w PETRONAS Lubricants International: „Opakowanie PETRONAS Ecovent o pojemności 20 litrów jest bardziej ekologiczne, a dzięki zarejestrowanemu systemowi Ecovent, zapobiegającemu przywieraniu i marnowaniu produktu, zapewnia lepsze doświadczenia klientom. Cieszymy się, że możemy zaoferować naszym odbiorcom te korzyści, a równocześnie przyczynić się do osiągnięcia bardziej zrównoważonego łańcucha dostaw. Nowe opakowanie jest kolejnym krokiem w realizacji celu PLI, jakim jest osiągnięcie zerowej emisji dwutlenku węgla netto do 2050 roku. To również realne wsparcie dla bardziej zrównoważonych działań naszych klientów. Oprócz kanistrów zoptymalizowaliśmy również nasze beczki. Dzięki redukcji ilość stali wykorzystywanej do ich produkcji, są lżejsze, a to zdecydowanie zmniejsza emisję gazów cieplarnianych, zarówno w procesie produkcyjnym, jak i transporcie. Te zmiany to tylko pierwsze kroki w optymalizacji opakowań; w 2022 roku czeka nas znacznie więcej”.

20-litrowy pojemnik PETRONAS Ecovent jest dostępny w wersji z marką PETRONAS lub dla EOM.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Czy miasta są gotowe na nowe środki transportu? 55% Europejczyków uważa, że nie. Biuro prasowe
2024-11-20 | 01:00

Czy miasta są gotowe na nowe środki transportu? 55% Europejczyków uważa, że nie.

Hulajnogi, deskorolki, hooverboardy lub monocykle elektryczne, segwaye, samochody autonomiczne – na chodnikach i drogach można znaleźć coraz więcej nowych pojazdów, choć drogi
Motoryzacja TomTom i CARIAD uruchamiają nawigację nowej generacji
2024-11-07 | 11:50

TomTom i CARIAD uruchamiają nawigację nowej generacji

TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji, ogłosił dziś, że na drogi wyjeżdżają pierwsze modele marek Grupy Volkswagen wyposażone we wspólnie opracowane
Motoryzacja Hak holowniczy Steinhof do chińskich samochodów BAIC
2024-10-31 | 23:45

Hak holowniczy Steinhof do chińskich samochodów BAIC

Europejska scena motoryzacyjna w ostatnim czasie ma nowych graczy prosto z Azji. Chińska marka BAIC budzi zainteresowanie kierowców. Steinhof dostosowuje się do tego trendu i oferuje nowe

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Zdrowie

Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona

Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.

Ochrona środowiska

Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia

Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.