PETRONAS Syntium z technologią CoolTech+™
Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.
Górskiego 9
00-033 Warszawa
biuro|mondaypr.pl| |biuro|mondaypr.pl
+48 224878421
www.mondaypr.pl
Maksymalna efektywność użytkowania pojazdów i podwyższone standardy zrównoważonego rozwoju dla sektora
PETRONAS Lubricants International (PLI) wprowadza dziś na rynek nową gamę PETRONAS Syntium z technologią CoolTech+™, stworzoną z myślą o zwiększaniu wydajności cieplnej, kontrolowaniu rozpraszania ciepła z silnika i zmniejszaniu emisji ze zużycia paliwa przez wymagające, nowoczesne silniki pojazdów osobowych, w tym hybrydowe.
Większość nowoczesnych silników przetwarza tylko około jednej trzeciej potencjalnej energii z paliwa na moc. Reszta tej energii cieplnej nie tylko pozostaje nieprzetworzona, ale także rozprasza się jako ciepło odpadowe, co oznacza, że ponad połowa użytecznej energii wytwarzanej przez samochody na całym świecie jest nieefektywnie tracona w silnikach. Nadmierne ciepło, które się tworzy może również uszkadzać krytyczne części silnika, takie jak turbosprężarki, tłoki i łożyska.
Domenico Ciaglia, dyrektor generalny EMEA w PETRONAS Lubricants International (PLI): „Nowoczesne pojazdy muszą pracować ciężej i wydajniej, aby generować więcej mocy z mniejszych silników, a jednocześnie zużywać mniej paliwa w celu zmniejszenia emisji. Właśnie dlatego nowa gama PETRONAS Syntium koncentruje się na rozwiązaniu problemu wydajności termicznej i kontrolowaniu rozpraszania ciepła w silniku, zwiększając osiągi samochodów dla czystszej i bardziej ekonomicznej mobilności. Dzięki naszej nowej technologii CoolTech+™ kierowcy mogą być pewni, że na trasie nasze produkty zmniejszają negatywny wpływ na silniki ich pojazdów, portfele i planetę”.
PETRONAS Syntium oferuje teraz niemal 40% silniejszą ochronę przed zużyciem krytycznych części niż poprzednie generacje produktu, skupiając się na najbardziej narażonych na wysokie temperatury strefach w silniku. Zapobiega to gromadzeniu się osadów, wydłuża żywotność części i obniża koszty konserwacji. Dzięki wyjątkowo mocnym łańcuchom olejowym, nowa gama PETRONAS Syntium zapewnia również do 68% wyższą odporność na utlenianie, kontrolując osady, opóźniając gęstnienie oleju i utrzymując stabilną warstwę ochronną dla maksymalnej wydajności silnika. A dzięki doskonałej zdolności do kontrolowania ciepła poprzez zmniejszenie tarcia, technologia CoolTech+™ obniża emisje pojazdów i zużycie paliwa nawet o 3%, minimalizując szkodliwy wpływ jazdy na środowisko i oszczędzając pieniądze kierowców.
To właśnie dbałość o szczegóły sprawia, że PETRONAS Syntium jest nie tylko olejem najszybszej hybrydy na świecie, ale także wyborem numerem jeden dla utytułowanego zespołu wyścigowego Mercedes-AMG PETRONAS. Jako ich oficjalny partner technologiczny, PETRONAS Syntium z technologią CoolTech+™ umożliwia silnikom bolidów Formuły 1 osiągnięcie ponad 50% sprawności cieplnej, co czyni go najbardziej wydajnym silnikiem wyścigowym, jaki kiedykolwiek stworzono. Teraz wiedza zdobyta na torach wyścigowych jest zawarta w formule nowej, doskonałej gamy olejów silnikowych dla kierowców pojazdów osobowych.
Dzięki nowej technologii CoolTech+™, która wspierała zespół Formuły 1 Mercedes-AMG PETRONAS w zdobyciu ósmego z rzędu mistrzostwa konstruktorów, PETRONAS Syntium umożliwi kierowcom uzyskanie optymalnych osiągów silnika, przy jednoczesnym minimalizowaniu wpływu ich każdej podróży na środowisko naturalne. Liczymy również, że technologia ta umocni pozycję PLI jako światowego lidera wskaźników wydajności środków smarnych dla samochodów.
Z okazji największej premiery Petronas 2022 r. PLI przeprojektowało również opakowania całej linii PETRONAS Syntium, wykorzystując w nich o 15% mniej plastiku. Firma planuje również wprowadzić na rynek nowe opakowanie, 20-litrowy, tzw. bag in the box, czyli opakowanie kartonowo foliowe, które zmniejszy zużycie plastiku do 90%. Petronas kontynuuje współpracę z internetową platformą zrównoważonego rozwoju Treedom w celu niwelowania emisji CO2. Uznawana obecnie za światowego lidera i innowatora technicznego PLI prowadzi kompleksowe działania celem osiągnięcia zerowej emisji netto szkodliwych emisji do 2050 roku.
Energia jest niezwykle cennym zasobem. Ochrona i pozyskiwanie jej w sposób zrównoważony są dziś ważniejsze niż kiedykolwiek dotąd. Presja na efektywne wykorzystanie energii szczególnie w sektorze motoryzacyjnym będzie tylko wzrastać dlatego przeciwdziałanie jej marnowaniu jest priorytetem. Dzięki PETRONAS Syntium z technologią CoolTech+™ kierowcy mogą mieć wyższą kontrolę nad procesem utraty ciepła w silniku, mogą maksymalnie wykorzystać każdą dawkę energii i ostatecznie zmaksymalizować wydajność silników swoich samochodów.
Cennik i dostępność
Nowa linia PETRONAS Syntium będzie dostępna od Marca 2022 r.

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Farmacja
Polacy leczą samodzielnie ponad połowę lekkich dolegliwości zdrowotnych. Jesteśmy liderem UE

Szacuje się, że w Unii Europejskiej codziennie występuje ok. 3,3 mln przypadków lekkich dolegliwości. Gdyby każdy pacjent zgłaszał się z nimi do lekarza, potrzebnych byłoby dodatkowo 120 tys. lekarzy pierwszego kontaktu lub obecni lekarze musieliby pracować dodatkowe 144 minuty dziennie. Polska pod względem samoleczenia, ze wskaźnikiem na poziomie 55 proc., plasuje się w czołówce UE. – Samodzielne leczenie to nie tylko kwestia wygody pacjenta, ale przede wszystkim realne odciążenie systemu ochrony zdrowia – przekonuje Ewa Królikowska z PASMI.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.