Komunikaty PR

PETRONAS Syntium z technologią CoolTech+™

2022-02-04  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Monday PR
Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.

Górskiego 9
00-033 Warszawa
biuro|mondaypr.pl| |biuro|mondaypr.pl
+48 224878421
www.mondaypr.pl

Maksymalna efektywność użytkowania pojazdów i podwyższone standardy zrównoważonego rozwoju dla sektora

 

PETRONAS Lubricants International (PLI) wprowadza dziś na rynek nową gamę PETRONAS Syntium z technologią CoolTech+™, stworzoną z myślą o zwiększaniu wydajności cieplnej, kontrolowaniu rozpraszania ciepła z silnika i zmniejszaniu emisji ze zużycia paliwa przez wymagające, nowoczesne silniki pojazdów osobowych, w tym hybrydowe.

 

Większość nowoczesnych silników przetwarza tylko około jednej trzeciej potencjalnej energii z paliwa na moc. Reszta tej energii cieplnej nie tylko pozostaje nieprzetworzona, ale także rozprasza się jako ciepło odpadowe, co oznacza, że ​​ponad połowa użytecznej energii wytwarzanej przez samochody na całym świecie jest nieefektywnie tracona w silnikach. Nadmierne ciepło, które się tworzy może również uszkadzać krytyczne części silnika, takie jak turbosprężarki, tłoki i łożyska.

 

Domenico Ciaglia, dyrektor generalny EMEA w PETRONAS Lubricants International (PLI): „Nowoczesne pojazdy muszą pracować ciężej i wydajniej, aby generować więcej mocy z mniejszych silników, a jednocześnie zużywać mniej paliwa w celu zmniejszenia emisji. Właśnie dlatego nowa gama PETRONAS Syntium koncentruje się na rozwiązaniu problemu wydajności termicznej i kontrolowaniu rozpraszania ciepła w silniku, zwiększając osiągi samochodów dla czystszej i bardziej ekonomicznej mobilności. Dzięki naszej nowej technologii CoolTech+™ kierowcy mogą być pewni, że na trasie nasze produkty zmniejszają negatywny wpływ na silniki ich pojazdów, portfele i planetę”.

 

PETRONAS Syntium oferuje teraz niemal 40% silniejszą ochronę przed zużyciem krytycznych części niż poprzednie generacje produktu, skupiając się na najbardziej narażonych na wysokie temperatury strefach w silniku. Zapobiega to gromadzeniu się osadów, wydłuża żywotność części i obniża koszty konserwacji. Dzięki wyjątkowo mocnym łańcuchom olejowym, nowa gama PETRONAS Syntium zapewnia również do 68% wyższą odporność na utlenianie, kontrolując osady, opóźniając gęstnienie oleju i utrzymując stabilną warstwę ochronną dla maksymalnej wydajności silnika. A dzięki doskonałej zdolności do kontrolowania ciepła poprzez zmniejszenie tarcia, technologia CoolTech+™ obniża emisje pojazdów i zużycie paliwa nawet o 3%, minimalizując szkodliwy wpływ jazdy na środowisko i oszczędzając pieniądze kierowców.

 

To właśnie dbałość o szczegóły sprawia, że ​​PETRONAS Syntium jest nie tylko olejem najszybszej hybrydy na świecie, ale także wyborem numerem jeden dla utytułowanego zespołu wyścigowego Mercedes-AMG PETRONAS. Jako ich oficjalny partner technologiczny, PETRONAS Syntium z technologią CoolTech+™ umożliwia silnikom bolidów Formuły 1 osiągnięcie ponad 50% sprawności cieplnej, co czyni go najbardziej wydajnym silnikiem wyścigowym, jaki kiedykolwiek stworzono. Teraz wiedza zdobyta na torach wyścigowych jest zawarta w formule nowej, doskonałej gamy olejów silnikowych dla kierowców pojazdów osobowych.

Dzięki nowej technologii CoolTech+™, która wspierała zespół Formuły 1 Mercedes-AMG PETRONAS w zdobyciu ósmego z rzędu mistrzostwa konstruktorów, PETRONAS Syntium umożliwi kierowcom uzyskanie optymalnych osiągów silnika, przy jednoczesnym minimalizowaniu wpływu ich każdej podróży na środowisko naturalne. Liczymy również, że technologia ta umocni pozycję PLI jako światowego lidera wskaźników wydajności środków smarnych dla samochodów.

 

Z okazji największej premiery Petronas 2022 r. PLI przeprojektowało również opakowania całej linii PETRONAS Syntium, wykorzystując w nich o 15% mniej plastiku. Firma planuje również wprowadzić na rynek nowe opakowanie, 20-litrowy, tzw. bag in the box, czyli opakowanie kartonowo foliowe, które zmniejszy zużycie plastiku do 90%. Petronas kontynuuje współpracę z internetową platformą zrównoważonego rozwoju Treedom w celu niwelowania emisji CO2. Uznawana obecnie za światowego lidera i innowatora technicznego PLI prowadzi kompleksowe działania celem osiągnięcia zerowej emisji netto szkodliwych emisji do 2050 roku.

 

Energia jest niezwykle cennym zasobem. Ochrona i pozyskiwanie jej w sposób zrównoważony są dziś ważniejsze niż kiedykolwiek dotąd. Presja na efektywne wykorzystanie energii szczególnie w sektorze motoryzacyjnym będzie tylko wzrastać dlatego przeciwdziałanie jej marnowaniu jest priorytetem. Dzięki PETRONAS Syntium z technologią CoolTech+™ kierowcy mogą mieć wyższą kontrolę nad procesem utraty ciepła w silniku, mogą maksymalnie wykorzystać każdą dawkę energii i ostatecznie zmaksymalizować wydajność silników swoich samochodów.

 

Cennik i dostępność

Nowa linia PETRONAS Syntium będzie dostępna od Marca 2022 r.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Czy miasta są gotowe na nowe środki transportu? 55% Europejczyków uważa, że nie. Biuro prasowe
2024-11-20 | 01:00

Czy miasta są gotowe na nowe środki transportu? 55% Europejczyków uważa, że nie.

Hulajnogi, deskorolki, hooverboardy lub monocykle elektryczne, segwaye, samochody autonomiczne – na chodnikach i drogach można znaleźć coraz więcej nowych pojazdów, choć drogi
Motoryzacja TomTom i CARIAD uruchamiają nawigację nowej generacji
2024-11-07 | 11:50

TomTom i CARIAD uruchamiają nawigację nowej generacji

TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji, ogłosił dziś, że na drogi wyjeżdżają pierwsze modele marek Grupy Volkswagen wyposażone we wspólnie opracowane
Motoryzacja Hak holowniczy Steinhof do chińskich samochodów BAIC
2024-10-31 | 23:45

Hak holowniczy Steinhof do chińskich samochodów BAIC

Europejska scena motoryzacyjna w ostatnim czasie ma nowych graczy prosto z Azji. Chińska marka BAIC budzi zainteresowanie kierowców. Steinhof dostosowuje się do tego trendu i oferuje nowe

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Zdrowie

Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona

Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.

Ochrona środowiska

Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia

Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.