Komunikaty PR

PETRONAS i Stellantis wprowadzają na rynek gamę produktów z recyklingu

2024-09-13  |  12:00
Biuro prasowe

PETRONAS Lubricants International (PLI), we współpracy ze Stellantis N.V., wprowadzają najnowszą gamę środków smarnych - oleje silnikowe Selenia SUSTAINera. Innowacyjne produkty pozyskiwane są z olejów bazowych pochodzących z recyklingu, dzięki czemu zmniejszają ślad węglowy bez uszczerbku dla osiągów silnika.  

 

Selenia SUSTAINera została opracowana przy użyciu zaawansowanej technologii i zawiera wysokiej jakości oleje bazowe pochodzące w 30% z recyklingu. Dbając o zrównoważony rozwój, opakowanie produktu zostało wykonane w 50% z plastiku pochodzącego z odzysku i w 100% nadaje się do ponownego użycia. Selenia SUSTAINera zapewnia wyjątkową ochronę silnika, porównywalną z pierwotnymi formułami olejów bazowych. Ponad stuletnie doświadczenie obu firm pozwala zagwarantować, że jest to produkt stworzony z troską o środowisko: połączenie modelu gospodarki o obiegu zamkniętym firmy Stellantis i doświadczenia PETRONAS Lubricants International w dostarczaniu wysokiej jakości środków smarnych.  

"Dzięki tej współpracy stworzyliśmy synergię, która łączy przyszłościowe podejście Stellantis do oferowania zrównoważonej, bezpiecznej i przystępnej cenowo mobilności z naszą wiedzą specjalistyczną w zakresie zapewniania doskonałych osiągów silnika, czerpaną z naszych doświadczeń i innowacji w Formule 1"- komentuje Dyrektor Zarządzający i Dyrektor Generalny Grupy PETRONAS Lubricants International, Hezlinn Idris.  

Dodaje także: "Przekształcanie odpadów w wartościowe produkty nie tylko pozwala nam sprostać zmieniającym się wymaganiom naszych klientów, ale także przybliża nas o krok do naszych aspiracji zerowej emisji dwutlenku węgla netto". 

 

Specjalnie zaprojektowane, tak aby spełnić wymagania silników Euro 5, portfolio Selenia SUSTAINera obejmuje trzy produkty o różnych lepkościach - Selenia SUSTAINera WR Pure Energy 5W-30, Selenia SUSTAINera K Pure Energy 5W-40 i Selenia SUSTAINera Multipower Gas 5W-40, dostępne w opakowaniach 1-litrowych i 5-litrowych dla marek FIAT, FIAT PROFESSIONAL, LANCIA, ABARTH, ALFA ROMEO, JEEP® oraz CHRYSLER. 

Selenia SUSTAINera WR Pure Energy 5W-30 

Selenia SUSTAINera K Pure Energy 5W-40 

Selenia SUSTAINera Multipower Gas 5W-40 
 

Specyfikacja: 

  • ACEA C2 

  • API SP 

  

Zatwierdzenia: 

  • FCA 955535-S1 

Specyfikacja: 

  • ACEA C3 

  • API SP 

  

Zatwierdzenia: 

  • FCA 955535-S2 

Specyfikacja: 

  • ACEA C3 

  • API SP 

 

Zatwierdzenia: 

  • FCA 955535-T2 

 

Alison Jones, Senior VP Stellantis ds. Gospodarki o Obiegu Zamkniętym, powiedziała: "Wprowadzenie środków smarnych SELENIA SUSTAINera powiększa ofertę produktów RECYCLE SUSTAINera i rozszerza gamę zrównoważonych olejów silnikowych Stellantis Brands. Pokazuje to nasze istotne zaangażowanie w dostarczanie innowacyjnych rozwiązań wysokiej jakości przy jednoczesnym zmniejszeniu ilości odpadów w celu ochrony środowiska. Nasza strategia 4R obejmuje regenerację, naprawę, ponowne użycie, recykling i jesteśmy dumni, że możemy być partnerami PLI na tej ścieżce, wzmacniając praktyki gospodarki o obiegu zamkniętym w kierunku dekarbonizacji".    

W ślad za wprowadzeniem olejów silnikowych Selenia SUSTAINera, obaj partnerzy opracowują plan rozszerzenia oferty produktów z recyklingu w najbliższej przyszłości.  

*** 

 

 

O SUSTAINerze 

 

SUSTAINera obejmuje wszystkie działania Stellantis z zakresu gospodarki o obiegu zamkniętym oraz zrównoważoną ofertę Stellantis w kategorii “Części i usługi”. To obietnica dostarczania klientom zrównoważonych, transparentnych i niedrogich produktów oraz usług, bez uszczerbku dla jakości i z myślą o ochronie środowiska poprzez zmniejszanie ilości odpadów i mniejsze wykorzystywanie zasobów naszej planety oraz ograniczenie śladu węglowego. Odgrywa kluczową rolę w strategii dekarbonizacji Stellantis, której celem jest osiągnięcie zerowych emisji netto węgla do 2038 roku. W celu uzyskania dodatkowych informacji wejdź na stronę www.sustainera.com/pl/ 

 

 

O PETRONAS Lubricants International  

  

PETRONAS Lubricants International (PLI) jest globalnym producentem środków smarnych i częścią notowanej na liście Fortune 500 firmy PETRONAS, malezyjskiego koncernu petrochemicznego. Powstały w 2008 roku PETRONAS Lubricants International produkuje i wprowadza na rynek w ponad 90 krajach świata pełną gamę wysokiej jakości środków smarnych przeznaczonych dla przemysłu i pojazdów. Centrala firmy mieści się w Kuala Lumpur, PLI ma ponad 30 lokalnych przedstawicielstw w 27 krajach, zarządzanych z biur w Turynie, Belo Horizonte, Chicago i Durbanie. PLI jest obecnie w czołowej 10 największych producentów środków smarnych, a za cel stawia sobie nr 1 światowego zestawienia. Więcej informacji można znaleźć na stronie www.pli-petronas.com   

 

 

Kontakt:  

Danuta Michałus-Sokołowska, PETRONAS Lubricants Poland  

danuta.sokolowska@pli-petronas.com 

 

 

O Stellantis 

 
Stellantis N.V. (NYSE: STLA / Euronext Milan: STLAM / Euronext Paris: STLAP) to jeden z wiodących na świecie producentów samochodów dążący do zapewnienia wszystkim czystej, bezpiecznej i przystępnej cenowo mobilności. Stellantis jest najbardziej znana ze swojego unikalnego portfolio kultowych i innowacyjnych marek, do których należą Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS Automobiles, Fiat, Jeep®, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Ram, Vauxhall, Free2move i Leasys. Stellantis realizuje odważny plan strategiczny Dare Forward 2030, który toruje drogę do osiągnięcia ambitnego celu, by do 2038 roku stać się firmą technologiczną o zerowej emisji dwutlenku węgla netto przy jednocyfrowej procentowej kompensacji pozostałych emisji, tworząc jednocześnie wartość dodaną dla wszystkich interesariuszy. W celu uzyskania dodatkowych informacji wejdź na stronę www.stellantis.com 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Czy miasta są gotowe na nowe środki transportu? 55% Europejczyków uważa, że nie. Biuro prasowe
2024-11-20 | 01:00

Czy miasta są gotowe na nowe środki transportu? 55% Europejczyków uważa, że nie.

Hulajnogi, deskorolki, hooverboardy lub monocykle elektryczne, segwaye, samochody autonomiczne – na chodnikach i drogach można znaleźć coraz więcej nowych pojazdów, choć drogi
Motoryzacja TomTom i CARIAD uruchamiają nawigację nowej generacji
2024-11-07 | 11:50

TomTom i CARIAD uruchamiają nawigację nowej generacji

TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji, ogłosił dziś, że na drogi wyjeżdżają pierwsze modele marek Grupy Volkswagen wyposażone we wspólnie opracowane
Motoryzacja Hak holowniczy Steinhof do chińskich samochodów BAIC
2024-10-31 | 23:45

Hak holowniczy Steinhof do chińskich samochodów BAIC

Europejska scena motoryzacyjna w ostatnim czasie ma nowych graczy prosto z Azji. Chińska marka BAIC budzi zainteresowanie kierowców. Steinhof dostosowuje się do tego trendu i oferuje nowe

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Zdrowie

Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona

Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.

Ochrona środowiska

Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia

Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.