Parkingowe wyzwania w centrach dużych miast
2pr
ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Bez cienia wątpliwości nie ma kierowcy, który nie ceniłby wygodnego dostępu do parkingów w centrach dużych miast. Efektywne zarządzanie przestrzenią parkingową wymaga jednak inteligentnych, cyfrowych rozwiązań, które nie tylko uwolnią ukryty potencjał niewykorzystanych dotychczas miejsc postojowych, ale też odciążą ruch uliczny i pozytywnie wpłyną na doświadczenia konsumenckie kierowców.
Tzw. inteligentne parkingi stają się coraz bardziej popularne i rozpoznawalne, a w miastach można obserwować nowe, zaawansowane wdrożenia m.in. w sektorze prywatnym i publicznym oraz na terenie budynków korporacyjnych, galerii handlowych, luksusowych hoteli, szpitali i wielu innych budynkach użyteczności publicznej.
Cyfrowe parkingi to korzyść z punktu widzenia ekologii, finansów i komfortu codziennego życia. Co oznacza brak inteligentnych rozwiązań parkingowych w centrach dużych miast? Z jednej strony poszukiwanie wolnego miejsca postojowego przyczynia się do lokalnego zagęszczania ruchu ulicznego, a z drugiej strony niekorzystnie wpływa na stan jakości powietrza przez dodatkową emisję spalin. Wśród kierowców, dla których czas jest jednym z najcenniejszych zasobów, trudności ze znalezieniem miejsca na postój wywołują zrozumiałą frustrację i stres. Ponadto wiele parkingów nie jest wykorzystywanych do maksimum swoich możliwości, co uniemożliwia osiągnięcie optymalnego dochodu ich administratorom. Uniknięcie wspomnianych wyzwań oraz efektywne zarządzanie parkingami nowej generacji, tj. parkingami cyfrowymi, jest możliwe dzięki odpowiednio zaprojektowanemu oprogramowaniu i wysokiej jakości sprzętowi.
Biznesowa efektywność w parze ze społeczną odpowiedzialnością
Świadomość korzyści płynących z wdrażania nowych technologii do codziennego życia pozwala monetyzować dotychczas niewykorzystane zasoby parkingowe, ograniczać koszty operacyjne na przykład poprzez zastąpienie papierowego biletu jego wirtualnym odpowiednikiem. Z kolei aplikacje mobilne nie tylko bezpośrednio prowadzą kierowcę do wybranego parkingu, ale też poprawiają widoczność tego typu obiektów, które w gąszczu miejskiej dżungli nie są na pierwszy rzut oka widoczne. To jednak nie wszystko – płatności mobilne z poziomu aplikacji, komfortowe nie tylko z punktu widzenia managerów parkingów, wprowadzają kompletnie nową jakość doświadczenia dla kierowców. Dzięki oprogramowaniu rozpoznającemu obraz z kamer, mogą oni cieszyć się szybkimi, bezkontaktowymi wjazdami i wyjazdami z parkingów. Innymi słowy – parkingi cyfrowe to oszczędność czasu, pieniędzy i sposób na bezstresowe korzystanie z zasobów wielkich miast.
Również zarządcy parkingów mogą korzystać ze specjalnie zaprojektowanego oprogramowania, które pozwala m.in. na obserwację obłożenia obiektu w czasie rzeczywistym, przyznawanie przepustek pojazdom specjalnym czy dostęp do statystyk dotyczących przychodów oraz ruchu na parkingu.
Rozwój inteligentnych miast (ang. smart city) nie jest futurystyczną wizją, ale rzeczywistością, która dzieje się na naszych oczach. Obejmuje ona nie tylko cyfrowe parkingi, lecz również usługi publiczne, w tym m.in. transport multimodalny aut, skuterów, hulajnóg elektrycznych i bezemisyjnych autobusów. Cyfryzacja przestrzeni miejskiej oraz współdzielona mobilność to nie tylko ambitne plany na przyszłość, lecz przede wszystkim konieczność, zwłaszcza w dobie postępujących zmian klimatycznych.
Marek Stawiński
CEO
NaviParking

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego
Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.