Komunikaty PR

Parkingowe wyzwania w centrach dużych miast

2022-10-19  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt
Bartosz Sosnówka
2pr

ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Do pobrania Komentarz ( 0.03 MB )

Bez cienia wątpliwości nie ma kierowcy, który nie ceniłby wygodnego dostępu do parkingów  w centrach dużych miast. Efektywne zarządzanie przestrzenią parkingową wymaga jednak inteligentnych, cyfrowych rozwiązań, które nie tylko uwolnią ukryty potencjał niewykorzystanych dotychczas miejsc postojowych, ale też odciążą ruch uliczny i pozytywnie wpłyną na doświadczenia konsumenckie kierowców.

Tzw. inteligentne parkingi stają się coraz bardziej popularne i rozpoznawalne, a w miastach można obserwować nowe, zaawansowane wdrożenia m.in. w sektorze prywatnym i publicznym oraz na terenie budynków korporacyjnych, galerii handlowych, luksusowych hoteli, szpitali i wielu innych budynkach użyteczności publicznej.

Cyfrowe parkingi to korzyść z punktu widzenia ekologii, finansów i komfortu codziennego życia. Co oznacza brak inteligentnych rozwiązań parkingowych w centrach dużych miast?  Z jednej strony poszukiwanie wolnego miejsca postojowego przyczynia się do lokalnego zagęszczania ruchu ulicznego, a z drugiej strony niekorzystnie wpływa na stan jakości powietrza przez dodatkową emisję spalin. Wśród kierowców, dla których czas jest jednym z najcenniejszych zasobów, trudności ze znalezieniem miejsca na postój wywołują zrozumiałą  frustrację i stres. Ponadto wiele parkingów nie jest wykorzystywanych do maksimum swoich możliwości, co uniemożliwia osiągnięcie optymalnego dochodu ich administratorom. Uniknięcie wspomnianych wyzwań oraz efektywne zarządzanie parkingami nowej generacji, tj. parkingami cyfrowymi, jest możliwe dzięki odpowiednio zaprojektowanemu oprogramowaniu i wysokiej jakości sprzętowi. 

Biznesowa efektywność w parze ze społeczną odpowiedzialnością

Świadomość korzyści płynących z wdrażania nowych technologii do codziennego życia pozwala monetyzować dotychczas niewykorzystane zasoby parkingowe, ograniczać koszty operacyjne na przykład poprzez zastąpienie papierowego biletu jego wirtualnym odpowiednikiem.  Z kolei aplikacje mobilne nie tylko bezpośrednio prowadzą kierowcę do wybranego parkingu, ale też poprawiają widoczność tego typu obiektów, które w gąszczu miejskiej dżungli nie są na pierwszy rzut oka widoczne. To jednak nie wszystko – płatności mobilne z poziomu aplikacji, komfortowe nie tylko z punktu widzenia managerów parkingów, wprowadzają kompletnie nową jakość doświadczenia dla kierowców. Dzięki oprogramowaniu rozpoznającemu obraz z kamer, mogą oni cieszyć się szybkimi, bezkontaktowymi wjazdami i wyjazdami z parkingów. Innymi słowy – parkingi cyfrowe to oszczędność czasu, pieniędzy i sposób na bezstresowe korzystanie z zasobów wielkich miast.  

Również zarządcy parkingów mogą korzystać ze specjalnie zaprojektowanego oprogramowania, które pozwala m.in. na obserwację obłożenia obiektu w czasie rzeczywistym, przyznawanie przepustek pojazdom specjalnym czy dostęp do statystyk dotyczących przychodów oraz ruchu na parkingu.  

Rozwój inteligentnych miast (ang. smart city) nie jest futurystyczną wizją, ale rzeczywistością, która dzieje się na naszych oczach. Obejmuje ona nie tylko cyfrowe parkingi, lecz również usługi publiczne, w tym m.in. transport multimodalny aut, skuterów, hulajnóg elektrycznych i bezemisyjnych autobusów. Cyfryzacja przestrzeni miejskiej oraz współdzielona mobilność to nie tylko ambitne plany na przyszłość, lecz przede wszystkim konieczność, zwłaszcza w dobie postępujących zmian klimatycznych.

Marek Stawiński

CEO

NaviParking

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: 2pr
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Czy miasta są gotowe na nowe środki transportu? 55% Europejczyków uważa, że nie. Biuro prasowe
2024-11-20 | 01:00

Czy miasta są gotowe na nowe środki transportu? 55% Europejczyków uważa, że nie.

Hulajnogi, deskorolki, hooverboardy lub monocykle elektryczne, segwaye, samochody autonomiczne – na chodnikach i drogach można znaleźć coraz więcej nowych pojazdów, choć drogi
Motoryzacja TomTom i CARIAD uruchamiają nawigację nowej generacji
2024-11-07 | 11:50

TomTom i CARIAD uruchamiają nawigację nowej generacji

TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji, ogłosił dziś, że na drogi wyjeżdżają pierwsze modele marek Grupy Volkswagen wyposażone we wspólnie opracowane
Motoryzacja Hak holowniczy Steinhof do chińskich samochodów BAIC
2024-10-31 | 23:45

Hak holowniczy Steinhof do chińskich samochodów BAIC

Europejska scena motoryzacyjna w ostatnim czasie ma nowych graczy prosto z Azji. Chińska marka BAIC budzi zainteresowanie kierowców. Steinhof dostosowuje się do tego trendu i oferuje nowe

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Zdrowie

Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona

Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.

Ochrona środowiska

Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia

Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.