Komunikaty PR

Ochoczym krokiem po innowacyjne rozwiązania dla pojazdów autonomicznych

2024-08-08  |  10:00

BMW serii 7 wprowadza nowoczesne rozwiązania pozycjonowania dla wysoce zautomatyzowanych funkcji jazdy na poziomie 3. Kluczowym elementem tego innowacyjnego systemu jest zaawansowana technologia stworzona przez GMV, firmę specjalizującą się w urządzeniach wykorzystujących globalne systemy nawigacji satelitarnej (GNSS). Dzięki tym rozwiązaniom nowa seria BMW 7 oferuje wyjątkową precyzję i bezpieczeństwo, czyniąc jazdę bardziej komfortową i bezpieczną niż kiedykolwiek wcześniej.

 

Globalna sieć satelitarna w służbie pojazdom autonomicznym

GMV, międzynarodowy lider w dziedzinie technologii GNSS, ponownie nawiązuje współpracę z Grupą BMW. W ramach tego partnerstwa, GMV dostarczy nową generację technologii lokalizacyjnej, która zapewni wyższy poziom bezpieczeństwa i precyzji w pojazdach autonomicznych. Technologie te staną się kluczowym elementem BMW Personal Pilot L3 — nowoczesnej funkcji dostępnej na życzenie w nowym BMW Serii 7.

Z ponad trzydziestoletnim doświadczeniem w dziedzinie globalnych systemów GNSS oraz dwudziestoletnią historią w zakresie precyzyjnego pozycjonowania, GMV łączy fale radiowe transmitowane z satelitów, aby precyzyjnie określać lokalizację. W kontekście autonomicznych pojazdów takie zaawansowane technologie są niezbędne do zapewnienia niezawodnej lokalizacji oraz zapewnienia bezpieczeństwa.

 

Nowe funkcje dla BMW Serii 7

Automatyczna jazda na poziomie 3 według norm SAE to nowy standard, który zmienia sposób, w jaki postrzegamy autonomiczną jazdę. Dzięki tej technologii pojazd może samodzielnie zarządzać wieloma zadaniami związanymi z jazdą, minimalizując potrzebę interwencji kierowcy tylko w sytuacjach, które przekraczają jego możliwości. To znaczący krok naprzód, który zwiększa komfort i bezpieczeństwo, pozwalając kierowcom na większą swobodę.

Nowe rozwiązanie składa się z dwóch kluczowych komponentów: oprogramowania pokłądowego Safe Positioning Engine (SPE) oraz usługi Safe GNSS Correction Service (SCS). SCS dostarcza poprawki do sygnału GNSS, kompensując lokalne zakłócenia atmosferyczne i zapewniając dodatkowe informacje dotyczące bezpieczeństwa. Z kolei SPE, zintegrowane z jednostką pokładową, wykorzystuje te dane do dokładnego określania pozycji, prędkości i kierunku jazdy pojazdu.

Oba komponenty spełniają normy bezpieczeństwa ISO 26262, ISO 21448 oraz ISO 21434, zapewniając najwyższy poziom ochrony przed fałszowaniem lub zakłóceniami GNSS. Sam proces rozwoju przestrzega najbardziej rygorystycznych standardów przemysłowych w zakresie inżynierii programowania (A-SPICE CL3). SCS i SPE są ponadto kompatybilne z implementacjami innych firm, jednak używane razem osiągają pełny potencjał w zakresie bezpieczeństwa wymagany w aplikacjach zautomatyzowanej jazdy na poziomie 3.

 

Bystry GMV GSharp®

Elementem przewodnim innowacji jest technologia GMV GSharp®, która łączy potencjał GNSS z oprogramowaniem silnika lokalizacyjnego. Dzięki zaawansowanym algorytmom GMV, dostosowanym do rygorystycznych wymagań bezpieczeństwa BMW, GSharp® zapewnia bezpieczne i dokładne informacje o położeniu, prędkości i kursie pojazdu.

Oprogramowanie GMV GSharp® integruje się z innymi czujnikami w pojeździe, takimi jak jednostki pomiarowe, czujniki prędkości kół i liczniki kilometrów. Dzięki globalnym korektom nawigacji satelitarnej oraz danym z globalnej sieci stacji pomiarowych GMV, GSharp® zwiększa efektywność systemów motoryzacyjnych zarówno na autostradach, jak i w środowiskach miejskich. To innowacyjne rozwiązanie zdobyło prestiżową Nagrodę „Smart & Safe” podczas VII Edycji Uroczystości Wręczenia Nagród za Innowacyjność Europejskiego Stowarzyszenia Dostawców Motoryzacyjnych (CLEPA).

 

Zmieniając przyszłość mobilności

Nowa generacja technologii lokalizacyjnej nie tylko podnosi poprzeczkę w zakresie precyzji i bezpieczeństwa, ale także rewolucjonizuje pojazdy autonomiczne. Międzynarodowa grupa technologiczna GMV, współpracując z BMW, nie tylko tworzy innowacyjne produkty, ale przede wszystkim zmienia sposób, w jaki postrzegamy mobilność. To także wyjątkowa okazja do umocnienia pozycji obu firm jako liderów w dziedzinie autonomicznych pojazdów. Dzięki innowacjom GMV i zaangażowaniu BMW w pionierskie technologie, przyszłość mobilności staje się coraz bardziej bezpieczna, precyzyjna i niezawodna.

 


GMV to prywatna grupa technologiczna założona w 1984 roku i działająca na skalę światową w następujących sektorach: Kosmos, Lotnictwo, Obrona i Bezpieczeństwo, Cyberbezpieczeństwo, Inteligentne Systemy Transportowe, Motoryzacja, Ochrona Zdrowia, Telekomunikacja i IT dla władz rządowych i dużych korporacji.

W Stanach Zjednoczonych GMV dostarcza sprzęt i oprogramowanie Inteligentnych Systemów Transportowych (ITS) dla transportu publicznego w ponad 26 stanach, pomagając klientom świadczyć bardziej efektywne i wyższej jakości usługi transportowe dla ich społeczności. GMV opracowuje i wdraża oprogramowanie oparte na chmurze do wspomagania dyspozytorni komputerowej / automatycznego lokalizowania pojazdów (CAD/AVL), automatycznych liczników pasażerów, systemów informacji pasażerskiej, Wi-Fi oraz innych technologii usprawniających operacje transportowe.

W 2024 roku GMV stawia nowy kamień milowy w swoim rozwoju: firma świętuje 40 lat historii pod hasłem "Doskonałość i jeszcze dalej”. To cztery dekady sukcesu oparte na talencie, doskonałości i innowacjach.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III Biuro prasowe
2024-12-23 | 18:00

Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III

Dacia Duster III od momentu swojej premiery zyskała opinię jednego z najciekawszych SUV-ów segmentu. Teraz miłośnicy tego modelu otrzymują kolejną, niezwykle wartościową propozycję
Motoryzacja Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
2024-12-23 | 08:00

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę

To już pewne - międzynarodowy koncern branży motoryzacyjnej zainwestuje w Żagańskiej Strefie Gospodarczej. Mowa o firmie CEFA Poland, będącej częścią grupy Samvardhana
Motoryzacja Smarować, czy nie smarować? Kierowcy nadal popełniają ten błąd! Poradnik
2024-12-19 | 18:00

Smarować, czy nie smarować? Kierowcy nadal popełniają ten błąd! Poradnik

Prawidłowa obsługa kuli haka holowniczego wymaga podstawowej wiedzy technicznej. W zależności od tego, jaki rodzaj głowicy zaczepowej wybierzemy, ma ona wpływ na sposób eksploatacji

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Branża drzewna obawia się zalewu mebli z importu. Apeluje o wypracowanie strategii leśnej państwa

Organizacje branżowe i przedsiębiorstwa sektora drzewnego, które porozumiały się w ramach Koalicji na Rzecz Polskiego Drewna, protestują przeciwko planom Ministerstwa Klimatu i Środowiska dotyczącym wyłączenia z gospodarki leśnej 20 proc. polskich lasów. Ich zdaniem taka decyzja stwarza realne zagrożenie dla trwałości lasów i uderzy w polską branżę meblarską. Pracę może stracić nawet 70 tys. osób, a straty dla budżetu państwa szacowane są na 4,5 mld zł.

Polityka

Europoseł AfD: Elon Musk poprawił nasz wizerunek za granicą. Jego wsparcie nam pomaga

Najpierw wywiad z Alice Weidel, współprzewodniczącą AfD, a ostatnio wystąpienie na platformie X podczas inauguracji kampanii wyborczej – w ten sposób Elon Musk wyraża swoje poparcie dla tej niemieckiej frakcji politycznej. – Wsparcie Elona Muska nam pomaga, bo w pewnym sensie AfD poprawiła swój image za granicą – mówi Tomasz Froelich, poseł do Parlamentu Europejskiego z Alternatywy dla Niemiec. Jak wskazuje, trudno przy takim poparciu utrzymać zarzut, że AfD jest ugrupowaniem prorosyjskim.

Polityka

Polska prezydencja skupi się na bezpieczeństwie. Kluczowe ma być też zwiększenie konkurencyjności całej Unii Europejskiej

Wielowymiarowe bezpieczeństwo skupione wokół siedmiu filarów ma być fundamentem polskiej prezydencji w UE. Kluczowe, zwłaszcza w kontekście rosnącego napięcia geopolitycznego czy zagrożenia hybrydowego, jest wzmocnienie bezpieczeństwa zewnętrznego i informacyjnego. Zgodnie z zapowiedziami Donalda Tuska konkurencyjność Europy ma z kolei zależeć od działań deregulacyjnych Parlamentu Europejskiego, polski rząd ma się też koncentrować na znoszeniu barier i obciążeń biurokratycznych.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.