Nowości OMODA. Premiera OMODA 7 na targach Pekinie oraz bioniczny robot Mornine
Po wypuszczeniu OMODA 5 ICE oraz całkowicie elektrycznej odmiany OMODA 5E, producent nie zwalnia tempa. OMODA szykuje się do wprowadzenia na globalny rynek z niecierpliwością oczekiwanego modelu OMODA 7. Jego prezentacja odbędzie się podczas tegorocznych Międzynarodowych Targów Motoryzacyjnych w Pekinie (25.04-04.05). Nowy pojazd to kompleksowa rewolucja w obszarze stylistyki i inteligentnych rozwiązań. Nowy model to nie wszystko, czym producent samochodów planuje zaskoczyć rynek, w tym samym czasie będzie miała miejsce prezentacja kolejnych rozwiązań rodem z przyszłości, wśród nich znalazł się pierwszy na świecie bioniczny robot.
Nowy design
Nowy model OMODA 7 zaprezentowany podczas Międzynarodowych Targów Motoryzacyjnych w Pekinie – jednej z największych imprez motoryzacyjnych w Azji, znanych też pod nazwą Auto China, które powróciły po przerwie spowodowanej pandemią (poprzednie targi odbyły się w 2018 roku) zachwyca designem. Na oficjalnych zdjęciach zapowiadających OMODA 7 uwagę zwraca etos projektowania, który podkreśla futurystyczną wrażliwość i estetyczny urok. Od pełnego wyrazistości, ostrego przodu po elegancko gładką talię i inspirowane technologią tylne światła przypominające błyskawicę, każdy kąt emanuje stylem, obiecując wyznaczanie nowych standardów w estetyce SUV-ów. W porównaniu do swojego poprzednika OMODA 7 może pochwalić się większymi wymiarami, pozycjonując się jako oferta z wyższej półki. Oprócz zachowania swojego futurystycznego i modnego języka projektowania, OMODA obiecuje nowy poziom wrażeń z jazdy dzięki zastosowaniu innowacyjnych inteligentnych rozwiązań.
Wyznaczanie trendów
Znane z futurystycznego designu oraz przyjemnych doświadczeń w trakcie korzystania z inteligentnych rozwiązań, najnowocześniejszych technologii energetycznych i kompleksowych systemów bezpieczeństwa, SUV-y OMODA zajęły szczególną pozycję na rynkowej niszy, zwłaszcza wśród młodych konsumentów. Modny crossover OMODA 5 wraz ze swoim w pełni elektrycznym wariantem E5, nie tylko zmieniła postrzeganie tego typu pojazdów przez klientów, ale także zapoczątkowała nowy trend w zakresie ekologicznych technologii i unikalnym stylu. Wprowadzenie modelu OMODA 7 ma na celu dalsze napędzanie tego trendu.
Spersonalizowany ekosystem przyszłości
OMODA&JAECO stara się budować ekologiczne połączenie z klientami, które wykracza poza same samochody. Dlatego też, koncentrując się na użytkowniku i przyszłych scenariuszach życia OMODA&JAECO opracowała różne systemy ekologiczne, takie jak „Tech Life”, „Fashion Life”, „Off-Road Life”, oferując użytkownikom bardziej spersonalizowane doświadczenia motoryzacyjne mając na uwadze troskę o środowisko.
Podczas Międzynarodowej Wystawy Motoryzacyjnej w Pekinie OMODA&JAECO zorganizuje też ekologiczną konferencję prasową w swojej siedzibie w Wuhu w Chinach, podczas której oficjalnie zaprezentuje pierwszego na świecie bionicznego robota Mornine. Jest to pierwszy na świecie bioniczny robot, który został opracowany przez Chery Automobile, spółkę macierzystą OMODA&JAECO, we współpracy z AiMOGA, strategicznym partnerem Chery Automobile.
Mornine zasilany energią elektryczną, jest określany jako humanoidalny, inteligentny, dwunożny robot usługowy, wykorzystujący innowacyjne zastosowania różnych materiałów biomimetycznych w celu dokładnego odwzorowania cyfrowego wizerunku człowieka. Wraz z wdrożeniem Mornine, OMODA&JAECOO opracowała strategię mającą na celu stopniowe udoskonalanie robota, jego funkcjonalności, wykorzystania jako eksperta w zakresie inteligentnych usług w sklepach detalicznych oraz mądrego towarzysza w życiu domowym z naciskiem na rozwój i optymalizację pod kątem konkretnych scenariuszy i zastosowań. Podczas wydarzenia Mornine będzie angażować się w bezpośrednie interakcje multimodalne z gośćmi, pozwoli to uczestnikom w pełni docenić inteligentny urok tego nowego gatunku przyszłości.

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu
W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.
Transport
Ataki cybernetyczne na kolej stają się coraz częstsze. Hakerzy zwykle chcą doprowadzić do paraliżu

W pierwszym kwartale tego roku hakerzy zaatakowali systemy sprzedaży biletów w polskiej i ukraińskiej kolei. Zagrożenia wiążą się jednak również z atakami na systemy zasilania i zarządzania ruchem. Wszystkie tego typu zdarzenia mają jeden cel – mniejszy lub większy paraliż transportu kolejowego, co w obecnej sytuacji geopolitycznej przekłada się na bezpieczeństwo strategiczne. W wielu przypadkach wciąż najsłabszym ogniwem jest człowiek – albo dlatego, że nienależycie chroni hasła i dostęp do urządzeń, albo dlatego, że nadane mu uprawnienia są nieadekwatnie szerokie w stosunku do realnych potrzeb.
Edukacja
Polska nauka potrzebuje różnych źródeł finansowania. Trwają rozmowy o zmianach w systemie

– Finansowanie polskiej nauki wymaga zmian, ale do tego potrzeba politycznej woli i odwagi – ocenia prof. dr hab. Grzegorz Mazurek, rektor Akademii Leona Koźmińskiego. Wśród propozycji wymienia stworzenie systemu zachęt dla biznesu do inwestowania w naukę i edukację, wyznaczenie strategicznych obszarów badań, na które będą trafiały fundusze, czy rozliczanie instytucji naukowych z wykorzystania publicznych pieniędzy. W ramach cyklu „Porozmawiajmy o polskiej nauce” MNiSW w ostatnich miesiącach prowadzi konsultacje ze środowiskiem akademickim i badawczym na temat stojących przed sektorem wyzwań i możliwych do wdrożenia rozwiązań, nie tylko dotyczących finansowania.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.