Nowa, koncepcyjna opona z bieżnikiem w niemal 100% z materiałów odnawialnych!
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
- Oleje słonecznikowe, żywice z drzewa sosnowego, kauczuk naturalny i krzemionka z popiołu z łusek ryżu – to tylko niektóre z przyjaznych dla środowiska materiałów użytych w Goodyear Eagle GO.
- Opona powstała we współpracy z projektantami Citroëna.
- Eagle GO może osiągnąć nawet do 500 000 km przebiegu.
Paryż, 29 września 2022 r. – Wykorzystując szereg zrównoważonych materiałów w mieszance bieżnika, takich jak oleje słonecznikowe, żywice z drzewa sosnowego, kauczuk naturalny oraz popiół z łusek ryżu, inżynierowie firmy Goodyear Tire & Rubber Company opracowali koncepcyjną oponę Eagle GO. Będzie ona montowana w nowym samochodzie koncepcyjnym Citroëna – oli. Prezentacja opon i auta odbyła się dziś w Paryżu.
„Opony koncepcyjne to dla Goodyeara fantastyczny sposób na rozwijanie przełomowych technologii, które w przyszłości mogą trafić do naszych produktów. Wiedza wyniesiona z tego projektu prowadzi nas do celu, by być firmą umożliwiającą mobilność, konsekwentnie wprowadzającą innowacje do swoich produktów i usług,” wyjaśnia Laurent Colantonio, regionalny dyrektor Goodyar ds. technologii opon osobowych w regionie EMEA.
Mieszanka bieżnika wykonana z odnawialnych materiałów
W koncepcyjnej oponie Eagle GO zastosowano mieszankę bieżnika niemal w 100% wykonaną z materiałów pochodzących ze zrównoważonych źródeł lub z recyklingu. Wśród nich można wymienić:
• Oleje słonecznikowe i żywice z drzewa sosnowego, które są odnawialnymi komponentami zastępującymi oleje ropopochodne. Materiały te są obecnie wykorzystywane do produkcji "tuszu roślinnego" do drukarek. Celem Goodyeara jest całkowite zastąpienie olejów ropopochodnych w swoich produktach do 2040 r.
• Kauczuk naturalny z drzewa Hevea brasiliensis zastępuje syntetyczny kauczuk ropopochodny. Kauczuk naturalny jest pozyskiwany przy zastosowaniu odpowiedzialnych metod rolnictwa i uprawy [1].
• Unikalna krzemionka z popiołu z łusek ryżu, produktu ubocznego z przetwarzania ryżu, który często jest wyrzucany na wysypiska śmieci. To rozwiązanie było wcześniej stosowane w betonie zbrojonym.
Odnawialny bieżnik
Koncepcyjną oponę Eagle GO można dwukrotnie odnowić w ciągu całego okresu eksploatacji, co zwiększa jej żywotność. Goodyear postawił sobie za cel, aby opona Eagle GO przejechała nawet 500 000 km, a to dzięki ponownemu wykorzystaniu zrównoważonej osnowy i odnawialnego bieżnika.
Inteligentna technologia
W oponie koncepcyjnej Eagle GO zastosowano technologię Goodyear SightLine, która obejmuje czujnik monitorujący różne parametry opony. Technologia ta jest już stosowana we współpracy z klientami flotowymi Goodyeara. Poprzez utrzymywanie idealnego ciśnienia i stanu opony można znacznie zmniejszyć ilość odpadów oraz zwiększyć wydajność opon. Dodanie tej technologii do opony koncepcyjnej Eagle GO jest zgodne z celem Goodyeara, jakim jest opracowanie na nowo opon i usług, zapewnienie inteligencji opartej na danych oraz wyposażenie wszystkich nowych produktów w czujniki do 2027 roku.
„Architektura opon przeszła długą drogę dzięki zastosowaniu zrównoważonych materiałów i inteligentnych technologii. Z Citroënem łączy nas relacja, która stanowi doskonałe pole doświadczalne do opracowywania i testowania nowych technologii i technik,” dodaje L. Colantonio.
Od ponad 120 lat Goodyear wprowadza trwałe i niewymagające konserwacji innowacje oraz wynalazki. Najnowsza odsłona współpracy z Citroënem jest kontynuacją wieloletnich relacji między obiema markami. Eagle GO to trzecia koncepcyjna opona Goodyeara opracowana wspólnie z Citroënem, która została stworzona z myślą o optymalizacji wydajności, trwałości i komfortu.
[1] Zgodnie z Zasadami Goodyeara dotyczącymi zaopatrzenia w naturalny kauczuk.
Informacje dodatkowe:
Eagle GO to trzeci projekt opony koncepcyjnej stworzonej przez Goodyeara specjalnie na potrzeby Citroëna. We wrześniu 2021 roku Goodyear zaprezentował prototyp koncepcyjnej opony sferycznej Eagle 360, zaprojektowanej specjalnie dla nowego samochodu w ramach projektu Citroën Autonomous Mobility Vision. Wcześniej marki ściśle współpracowały nad stworzeniem autonomicznego, wyposażonego w kompleksowy system łączności elektrycznego modelu Citroën 19_19 Concept, który został zaprezentowany z okazji stulecia francuskiej marki w 2019 roku.
Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Smarować, czy nie smarować? Kierowcy nadal popełniają ten błąd! Poradnik
Sezon motocyklowy w zawieszeniu, ale… kamera motocyklowa Mio MiVue M820WD pod ch
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Prąd z największej prywatnej inwestycji energetycznej w Polsce popłynie w 2027 roku. Polenergia dostała właśnie potężny zastrzyk finansowania
Polenergia S.A. i Bank Gospodarstwa Krajowego podpisały umowę pożyczki ze środków Krajowego Planu Odbudowy (KPO) na budowę morskich farm wiatrowych. Finansowanie wyniesie 750 mln zł i zostanie wykorzystane do budowy dwóch farm o łącznej mocy 1440 MW. Największa prywatna grupa energetyczna w Polsce realizuje ten projekt z norweskim Equinorem. Prace związane z budową fundamentów turbin na Bałtyku mają się rozpocząć w 2026 roku. Projekty offshorowe będą jednym z filarów nowej strategii Polenergii, nad którą spółka właśnie pracuje.
Przemysł
Polskie firmy przemysłowe bardziej otwarte na technologie. Sztuczną inteligencję wdrażają z ostrożnością [DEPESZA]
Innowacje cyfrowe w przemyśle, choć wiążą się z kosztami i wyzwaniami, są jednak postrzegane przez firmy jako szansa. To podejście przekłada się na większą otwartość do ich wdrażania i chęć inwestowania. Ponad 90 proc. firm przemysłowych w Polsce, które wprowadziły co najmniej jedno rozwiązanie Przemysłu 4.0, dostrzega wyraźną poprawę efektywności procesów produkcyjnych – wynika z nowego raportu Autodesk. Choć duża jest wśród nich świadomość narzędzi opartych na sztucznej inteligencji, na razie tylko 14 proc. wykorzystuje je w swojej działalności.
Farmacja
Antybiotykooporność coraz poważniejszym problemem. Wyizolowane ze śliny peptydy mogą się sprawdzić w walce z bakteriami wielolekoopornymi
Poszukiwanie alternatyw dla antybiotykoterapii nabiera coraz większego tempa. Duże nadzieje, zwłaszcza w kontekście szczepów wielolekoopornych, naukowcy wiążą z bakteriocynami i bakteriofagami. Badacz z Uniwersytetu Wrocławskiego prowadzi prace nad bakteriocyną, będącą peptydem izolowanym z ludzkiej śliny. Za swoje badania otrzymał Złoty Medal Chemii. Tymczasem problem antybiotykooporności może wynikać w dużej mierze z niewiedzy. Z Eurobarometru wynika, że tylko połowa Europejczyków zdaje sobie sprawę, że antybiotyki nie są skuteczne w walce z wirusami.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.