Nowa, koncepcyjna opona z bieżnikiem w niemal 100% z materiałów odnawialnych!
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
- Oleje słonecznikowe, żywice z drzewa sosnowego, kauczuk naturalny i krzemionka z popiołu z łusek ryżu – to tylko niektóre z przyjaznych dla środowiska materiałów użytych w Goodyear Eagle GO.
- Opona powstała we współpracy z projektantami Citroëna.
- Eagle GO może osiągnąć nawet do 500 000 km przebiegu.
Paryż, 29 września 2022 r. – Wykorzystując szereg zrównoważonych materiałów w mieszance bieżnika, takich jak oleje słonecznikowe, żywice z drzewa sosnowego, kauczuk naturalny oraz popiół z łusek ryżu, inżynierowie firmy Goodyear Tire & Rubber Company opracowali koncepcyjną oponę Eagle GO. Będzie ona montowana w nowym samochodzie koncepcyjnym Citroëna – oli. Prezentacja opon i auta odbyła się dziś w Paryżu.
„Opony koncepcyjne to dla Goodyeara fantastyczny sposób na rozwijanie przełomowych technologii, które w przyszłości mogą trafić do naszych produktów. Wiedza wyniesiona z tego projektu prowadzi nas do celu, by być firmą umożliwiającą mobilność, konsekwentnie wprowadzającą innowacje do swoich produktów i usług,” wyjaśnia Laurent Colantonio, regionalny dyrektor Goodyar ds. technologii opon osobowych w regionie EMEA.
Mieszanka bieżnika wykonana z odnawialnych materiałów
W koncepcyjnej oponie Eagle GO zastosowano mieszankę bieżnika niemal w 100% wykonaną z materiałów pochodzących ze zrównoważonych źródeł lub z recyklingu. Wśród nich można wymienić:
• Oleje słonecznikowe i żywice z drzewa sosnowego, które są odnawialnymi komponentami zastępującymi oleje ropopochodne. Materiały te są obecnie wykorzystywane do produkcji "tuszu roślinnego" do drukarek. Celem Goodyeara jest całkowite zastąpienie olejów ropopochodnych w swoich produktach do 2040 r.
• Kauczuk naturalny z drzewa Hevea brasiliensis zastępuje syntetyczny kauczuk ropopochodny. Kauczuk naturalny jest pozyskiwany przy zastosowaniu odpowiedzialnych metod rolnictwa i uprawy [1].
• Unikalna krzemionka z popiołu z łusek ryżu, produktu ubocznego z przetwarzania ryżu, który często jest wyrzucany na wysypiska śmieci. To rozwiązanie było wcześniej stosowane w betonie zbrojonym.
Odnawialny bieżnik
Koncepcyjną oponę Eagle GO można dwukrotnie odnowić w ciągu całego okresu eksploatacji, co zwiększa jej żywotność. Goodyear postawił sobie za cel, aby opona Eagle GO przejechała nawet 500 000 km, a to dzięki ponownemu wykorzystaniu zrównoważonej osnowy i odnawialnego bieżnika.
Inteligentna technologia
W oponie koncepcyjnej Eagle GO zastosowano technologię Goodyear SightLine, która obejmuje czujnik monitorujący różne parametry opony. Technologia ta jest już stosowana we współpracy z klientami flotowymi Goodyeara. Poprzez utrzymywanie idealnego ciśnienia i stanu opony można znacznie zmniejszyć ilość odpadów oraz zwiększyć wydajność opon. Dodanie tej technologii do opony koncepcyjnej Eagle GO jest zgodne z celem Goodyeara, jakim jest opracowanie na nowo opon i usług, zapewnienie inteligencji opartej na danych oraz wyposażenie wszystkich nowych produktów w czujniki do 2027 roku.
„Architektura opon przeszła długą drogę dzięki zastosowaniu zrównoważonych materiałów i inteligentnych technologii. Z Citroënem łączy nas relacja, która stanowi doskonałe pole doświadczalne do opracowywania i testowania nowych technologii i technik,” dodaje L. Colantonio.
Od ponad 120 lat Goodyear wprowadza trwałe i niewymagające konserwacji innowacje oraz wynalazki. Najnowsza odsłona współpracy z Citroënem jest kontynuacją wieloletnich relacji między obiema markami. Eagle GO to trzecia koncepcyjna opona Goodyeara opracowana wspólnie z Citroënem, która została stworzona z myślą o optymalizacji wydajności, trwałości i komfortu.
[1] Zgodnie z Zasadami Goodyeara dotyczącymi zaopatrzenia w naturalny kauczuk.
Informacje dodatkowe:
Eagle GO to trzeci projekt opony koncepcyjnej stworzonej przez Goodyeara specjalnie na potrzeby Citroëna. We wrześniu 2021 roku Goodyear zaprezentował prototyp koncepcyjnej opony sferycznej Eagle 360, zaprojektowanej specjalnie dla nowego samochodu w ramach projektu Citroën Autonomous Mobility Vision. Wcześniej marki ściśle współpracowały nad stworzeniem autonomicznego, wyposażonego w kompleksowy system łączności elektrycznego modelu Citroën 19_19 Concept, który został zaprezentowany z okazji stulecia francuskiej marki w 2019 roku.
Czy miasta są gotowe na nowe środki transportu? 55% Europejczyków uważa, że nie.
TomTom i CARIAD uruchamiają nawigację nowej generacji
Hak holowniczy Steinhof do chińskich samochodów BAIC
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.