Komunikaty PR

Nowa, koncepcyjna opona z bieżnikiem w niemal 100% z materiałów odnawialnych!

2022-09-29  |  13:25
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro Prasowe Goodyear Polska

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/

 

  • Oleje słonecznikowe, żywice z drzewa sosnowego, kauczuk naturalny i krzemionka z popiołu z łusek ryżu – to tylko niektóre z przyjaznych dla środowiska materiałów użytych w Goodyear Eagle GO.
  • Opona powstała we współpracy z projektantami Citroëna.
  • Eagle GO może osiągnąć nawet do 500 000 km przebiegu.

 

Paryż, 29 września 2022 r. – Wykorzystując szereg zrównoważonych materiałów w mieszance bieżnika, takich jak oleje słonecznikowe, żywice z drzewa sosnowego, kauczuk naturalny oraz popiół z łusek ryżu, inżynierowie firmy Goodyear Tire & Rubber Company opracowali koncepcyjną oponę Eagle GO. Będzie ona montowana w nowym samochodzie koncepcyjnym Citroëna – oli. Prezentacja opon i auta odbyła się dziś w Paryżu.

„Opony koncepcyjne to dla Goodyeara fantastyczny sposób na rozwijanie przełomowych technologii, które w przyszłości mogą trafić do naszych produktów. Wiedza wyniesiona z tego projektu prowadzi nas do celu, by być firmą umożliwiającą mobilność, konsekwentnie wprowadzającą innowacje do swoich produktów i usług,” wyjaśnia Laurent Colantonio, regionalny dyrektor Goodyar ds. technologii opon osobowych w regionie EMEA.

Mieszanka bieżnika wykonana z odnawialnych materiałów

W koncepcyjnej oponie Eagle GO zastosowano mieszankę bieżnika niemal w 100% wykonaną z materiałów pochodzących ze zrównoważonych źródeł lub z recyklingu. Wśród nich można wymienić:

Oleje słonecznikowe i żywice z drzewa sosnowego, które są odnawialnymi komponentami zastępującymi oleje ropopochodne. Materiały te są obecnie wykorzystywane do produkcji "tuszu roślinnego" do drukarek. Celem Goodyeara jest całkowite zastąpienie olejów ropopochodnych w swoich produktach do 2040 r.

Kauczuk naturalny z drzewa Hevea brasiliensis zastępuje syntetyczny kauczuk ropopochodny. Kauczuk naturalny jest pozyskiwany przy zastosowaniu odpowiedzialnych metod rolnictwa i uprawy [1].

• Unikalna krzemionka z popiołu z łusek ryżu, produktu ubocznego z przetwarzania ryżu, który często jest wyrzucany na wysypiska śmieci. To rozwiązanie było wcześniej stosowane w betonie zbrojonym.

Odnawialny bieżnik

Koncepcyjną oponę Eagle GO można dwukrotnie odnowić w ciągu całego okresu eksploatacji, co zwiększa jej żywotność. Goodyear postawił sobie za cel, aby opona Eagle GO przejechała nawet 500 000 km, a to dzięki ponownemu wykorzystaniu zrównoważonej osnowy i odnawialnego bieżnika.   

Inteligentna technologia

W oponie koncepcyjnej Eagle GO zastosowano technologię Goodyear  SightLine, która obejmuje czujnik monitorujący różne parametry opony. Technologia ta jest już stosowana we współpracy z klientami flotowymi Goodyeara. Poprzez utrzymywanie idealnego ciśnienia i stanu opony można znacznie zmniejszyć ilość odpadów oraz zwiększyć wydajność opon. Dodanie tej technologii do opony koncepcyjnej Eagle GO jest zgodne z celem Goodyeara, jakim jest opracowanie na nowo opon i usług, zapewnienie inteligencji opartej na danych oraz wyposażenie wszystkich nowych produktów w czujniki do 2027 roku. 

„Architektura opon przeszła długą drogę dzięki zastosowaniu zrównoważonych materiałów i inteligentnych technologii. Z Citroënem łączy nas relacja, która stanowi doskonałe pole doświadczalne do opracowywania i testowania nowych technologii i technik,” dodaje L. Colantonio.

Od ponad 120 lat Goodyear wprowadza trwałe i niewymagające konserwacji innowacje oraz wynalazki. Najnowsza odsłona współpracy z Citroënem jest kontynuacją wieloletnich relacji między obiema markami. Eagle GO to trzecia koncepcyjna opona Goodyeara opracowana wspólnie z Citroënem, która została stworzona z myślą o optymalizacji wydajności, trwałości i komfortu. 

[1] Zgodnie z Zasadami Goodyeara dotyczącymi zaopatrzenia w naturalny kauczuk.  

 

Informacje dodatkowe:

Eagle GO to trzeci projekt opony koncepcyjnej stworzonej przez Goodyeara specjalnie na potrzeby Citroëna. We wrześniu 2021 roku Goodyear zaprezentował prototyp koncepcyjnej opony sferycznej Eagle 360, zaprojektowanej specjalnie dla nowego samochodu w ramach projektu Citroën Autonomous Mobility Vision. Wcześniej marki ściśle współpracowały nad stworzeniem autonomicznego, wyposażonego w kompleksowy system łączności elektrycznego modelu Citroën 19_19 Concept, który został zaprezentowany z okazji stulecia francuskiej marki w 2019 roku.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Biuro Prasowe Goodyear Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków Biuro prasowe
2025-01-29 | 09:10

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Jeszcze 2-3 lata temu trudno było znaleźć właściciela ciężarówki dopuszczającego myśl o zamianie jej na elektryczną. Przez ten czas najwidoczniej wiele się zmieniło. Z
Motoryzacja Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III
2024-12-23 | 18:00

Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III

Dacia Duster III od momentu swojej premiery zyskała opinię jednego z najciekawszych SUV-ów segmentu. Teraz miłośnicy tego modelu otrzymują kolejną, niezwykle wartościową propozycję
Motoryzacja Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
2024-12-23 | 08:00

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę

To już pewne - międzynarodowy koncern branży motoryzacyjnej zainwestuje w Żagańskiej Strefie Gospodarczej. Mowa o firmie CEFA Poland, będącej częścią grupy Samvardhana

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Media i PR

Europosłowie PiS i Konfederacji ostrzegają przed europejską cenzurą. Blokowanie treści w sieci zagraża wolności słowa

Akt o usługach cyfrowych (DSA) – przez nałożenie obowiązków na platformy mediowe – ma co do zasady ograniczyć rozprzestrzenianie nielegalnych treści w sieci, fake newsów i mowy nienawiści. To istotne, zwłaszcza w kontekście agresywnej rosyjskiej dezinformacji w social mediach. Nowe przepisy budzą jednak wątpliwości w zakresie cenzury i ograniczania wolności słowa.

Ochrona środowiska

Sektor budowlany coraz bardziej skupia się na celach dekarbonizacji. Firmom potrzebne jest jednak wsparcie finansowe i legislacyjne

Sektor budowlany coraz mocniej koncentruje się na realizacji celów dekarbonizacji. Przed polskim budownictwem stoją liczne wyzwania związane ze zrównoważonym rozwojem, redukcją emisji COoraz dostosowaniem się do unijnych regulacji wspierających te działania. Cała branża już inwestuje w zielone technologie i innowacje, ale by skutecznie realizować założenia dekarbonizacji, konieczne jest wsparcie – zarówno finansowe, jak i legislacyjne.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.