Mówisz ogrzewanie postojowe, myślisz Webasto
Webasto to jeden ze 100 wiodących dostawców przemysłu motoryzacyjnego, najbardziej znany kierowcom z produkcji systemów ogrzewania postojowego. Niemiecka firma z miejscowości Stockdorf ma tradycję, sięgającą 1901 roku. Przez lata nazwa Webasto stała się synonimem ogrzewania postojowego. Dla kierowców ciężarówek jest ono podstawowym wyposażeniem, zapewniającym komfortowe warunki pracy. Doceniają je także użytkownicy aut osobowych i maszyn budowlanych. Webasto nieodmiennie kojarzy się z urządzeniami, zapewniającymi ciepło. Zarówno na postoju, jak i w podróży.
Niemiecki producent jest najbardziej doświadczonym w branży dostawcą systemów ogrzewania postojowego, oferując liczne produkty, związane z zachowaniem dobrego klimatu w pojazdach. Nie tyko dla rynku samochodów osobowych, autobusów i ciężarówek, lecz również kamperów, jachtów i łodzi, pojazdów specjalnych, a nawet pociągów. - Systemy ogrzewania to nasza specjalność - podkreśla Dyrektor Zarządzający Webasto Petemar Sp. z o.o., Tomasz Konieczny.
Ogrzewanie Webasto najbliżej związane jest z ciężkim transportem drogowym, od lat produkty Webasto są popularne także w samochodach osobowych, dając możliwość komfortowego rozpoczęcia jazdy. Zwłaszcza jesienią, wiosną i zimą, gdy rano wsiadamy do wnętrza samochodu w którym nie ma wilgoci i chłodu. Nowoczesnym ogrzewaniem postojowym można zarządzać również przez aplikację, za jej pośrednictwem włączać je i wyłączać, sprawdzać temperaturę w pojeździe oraz odpowiednio ją regulować, zależnie od naszych potrzeb.
Firma Webasto produkuje najwyższej klasy systemy ogrzewania postojowego i klimatyzacji do samochodów osobowych, ciężarówek, maszyn i łodzi. W ofercie firmy znajdują się również systemy akumulatorów, inteligentne, komunikujące się poprzez sieć ładowarki i wysokowydajne systemy ogrzewania do pojazdów elektrycznych. Webasto to nie tylko rozpoznawane na całym świecie ogrzewanie postojowe oraz najnowsze rozwiązania dla rodzącej się elektromobilności.
- Od lat działamy w obszarze rozwiązań, zapewniających szeroko rozumiany komfort w pojazdach. Mam na myśli kompletne systemy klimatyzacyjno-grzewcze, zabudowy specjalne i izotermiczne. Specjalizujemy się również w produkcji klimatyzatorów, powszechnie stosowanych np. w minibusach. Nasza specjalność to wszelkiego rodzaju urządzenia grzewcze i chłodzące, stosowane w motoryzacji. To nasze główne kierunki działania, obok projektowanych na zamówienie, dedykowanych systemów grzewczych i klimatyzacyjnych dla pojazdów specjalnych, np. karetek czy samochodów-chłodni. Oferujemy też ogrzewanie postojowe do samochodów osobowych, które z roku na rok zyskuje w Polsce na popularności - podsumowuje działalność firmy w Polsce Dyrektor Zarządzający Webasto Petemar Sp. z o.o., Tomasz Konieczny.
Oferta dla każdego pojazdu
Webasto oferuje sprawdzone systemy ogrzewania do samochodów osobowych oraz wszelkiego rodzaju pojazdów i łodzi, zasilane paliwem Thermo Top Evo w klasach wydajności 4, 5 i 5+ o mocy grzewczej od 2 do 15 kW, a także nagrzewnice powietrza Air Top oraz elektrycznie zasilane moduły ogrzewania postojowego do samochodów, eThermo Top Eco.
Od dziesięcioleci Webasto pracuje nad dostosowaniem swojej sprawdzonej oferty produktów grzewczych do nadchodzących wymagań mobilności, niezależnie od rodzaju napędu pojazdu. Rozwiązaniem są wysokonapięciowe nagrzewnice HVH (High Voltage Heaters) dla pojazdów hybrydowych i elektrycznych, ogrzewające ich wnętrza i akumulatory trakcyjne.
Webasto udoskonala też swoje sprawdzone, tradycyjne ogrzewania postojowe i pomocnicze, by były gotowe do użytkowania z wykorzystaniem różnych, w tym nowoczesnych paliw. Przykładem jest Thermo Top Evo NextGen Petrol, wyróżniający się innowacyjną technologią, znacznie zwiększającą zakres mocy. Ponadto może być zasilany szeroką gamą mieszanek benzyny, w tym biopaliwami lub paliwami odnawialnymi.
Dlaczego ogrzewanie Webasto?
Jeżeli nie mamy możliwości skorzystania z garażu, chłodne dni mogą oznaczać poranne trudności z rozruchem silnika i wsiadanie do zimnego wnętrza pojazdu. Często zdarza się, że zanim się ono nagrzeje, docieramy już do celu podróży. Najgorsza jest oczywiście zima, przysparzająca problemów z oszronionymi szybami, rozładowanymi akumulatorami, uszkodzonymi rozrusznikami oraz zamarzającymi mechanizmami szyb i zamków czy przymarzającymi uszczelkami drzwi. Zimny rozruch jest również wrogiem trwałości silnika. Webasto ma uniwersalne rozwiązanie wszystkich tych problemów, przeznaczone dla użytkowników wszelkiego rodzaju pojazdów.
Wodne ogrzewanie postojowe szybko nagrzewa wnętrze i silnik auta do optymalnej temperatury - odpowiednio: 20-25°C dla wnętrza i ok. 60°C dla silnika. Spala przy tym pobrane ze zbiornika paliwo, przekazując uzyskane ciepło do płynu chłodniczego pojazdu i rozprowadza je po silniku oraz wnętrzu poprzez fabryczną nagrzewnicę. Urządzenie Thermo Top Evo 4 o mocy 4kW w ciągu 30 minut spala około 0,2 l paliwa, co jest kompensowane niższym spalaniem w pierwszej fazie podróży, optymalnymi warunkami pracy silnika i jego dłuższą żywotnością.
Urządzenia Air Top, przeznaczone do samochodów ciężarowych i kamperów, mogące pracować np. przez całą noc, działają w oparciu o nadmuch gorącego powietrza. Są cichsze i znacznie oszczędniejsze.
Zdalne sterowanie ogrzewaniem
Wygodną i intuicyjną obsługę ogrzewania postojowego Webasto zapewniają elektroniczne sterowniki, jak timer MultiControl, pozwalający na zaprogramowanie trzech czasów załączenia ogrzewania w ciągu dnia. Urządzeniami Webasto można zarządzać także za pomocą pilota zdalnego sterowania z serii Telestart o zasięgu do 1000 m. Dodatkowe ustawienia pozwalają zaprogramować automatyczne załączenie systemu po dotarciu do celu oraz sprawdzenie temperatury wewnątrz pojazdu.
Z kolei moduł Thermo Call 4 umożliwia zdalne sterowanie w oparciu o technologię GSM poprzez SMSy, wybieranie tonowe lub najbardziej zaawansowaną techniczne aplikację ThermoConnect App na smartfony z systemami: Android, iOS (iPhone) i Windows Phone. Wielofunkcyjna aplikacja udostępnia teraz możliwość zarządzania systemami ogrzewania również za pomocą komend głosowych systemu Alexa oraz sterowanie ogrzewaniem w kilku pojazdach. Najnowszą aplikację ThermoConnect mogą pobrać również użytkownicy starszych systemów ogrzewania Webasto, kontrolowanych zdalnym pilotem lub wcześniejszymi wersjami ThermoConnect.
Integracja z nową aplikacją na telefon jest możliwa, nawet jeśli system ogrzewania został zainstalowany fabrycznie przez producenta samochodu i jest sterowany panelem zamocowanym na desce rozdzielczej lub pilotem. Dotyczy to samochodów niemal wszystkich producentów. Wystarczy kabel adaptera, podłączony do zamontowanego fabrycznie odbiornika. Synchronizacja aplikacji z systemami ogrzewania postojowego montowanymi po zakupie auta jest łatwiejsza, bo może być przeprowadzona bezprzewodowo. Jednostka kontrolna, zawierająca kartę SIM, jest montowana w niewidocznym miejscu. Po pobraniu darmowej aplikacji, system ogrzewania może być sterowany przez telefon, tablet lub komputer, bez względu na odległość. Z każdego miejsca na świecie. Harmonogramy ogrzewania mogą być ustawione, zmienione lub zaprogramowane cyklicznie i w dowolnym momencie.
Ogrzewanie postojowe dla aut elektrycznych i maszyn budowlanych
Maszyny budowlane są eksploatowane na całym świecie i narażone na ekstremalne warunki pracy. Również dla nich Webasto produkuje moduły ogrzewania postojowego i klimatyzacji, np. HVAC SP80 o wydajności chłodzenia i ogrzewania na poziomie około 7 kW.
Dzięki wysokonapięciowej nagrzewnicy HVH (High Voltage Heater), Webasto zapewnia również wysokowydajny system ogrzewania dla najnowszych pojazdów hybrydowych i elektrycznych. Gwarantuje przyjemną temperaturę w kabinie i wstępnie podgrzewa akumulator trakcyjny, aby zapewnić mu maksymalną sprawność. Dzięki innowacyjnej technologii warstw grzewczych, nagrzewnica przekształca zmagazynowaną energię elektryczną w ciepło niemalże bez strat, ze stałą wydajnością na poziomie ponad 95%. Poszczególne modele, które zaprojektowano dla napięć od 250 do 870 V, osiągają moc cieplną na poziomie od 5,7 do 10 kW.
Zintegrowane, wielostopniowe zabezpieczenia, zapewniają im najwyższy poziom wytrzymałości i bezpieczeństwa. Ważące tylko 2,7 kg HVH jest lżejsze i bardziej kompaktowe od elektrycznych systemów grzewczych konkurencji. Wysokowydajne ogrzewacze charakteryzują się również niską emisją hałasu i długą żywotnością. Ich kompaktowy rozmiar oraz niewielka masa ułatwiają instalację nagrzewnic nawet w bardzo ograniczonych przestrzeniach.
Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Smarować, czy nie smarować? Kierowcy nadal popełniają ten błąd! Poradnik
Sezon motocyklowy w zawieszeniu, ale… kamera motocyklowa Mio MiVue M820WD pod ch
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Problemy społeczne
Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.
Prawo
Pediatrzy: Słodkie e-papierosy nie są przebadane. Państwo musi przejąć inicjatywę w sprawie kontroli ich jakości
Co trzeci uczeń pierwszą styczność z nikotyną miał w wieku 13 lat. Dla 70 proc. pierwszym w życiu wyrobem z nikotyną był e-papieros. Wśród uczniów używających obecnie nikotyny najwięcej, bo 80 proc., używa e-papierosów, najczęściej o słodkich smakach – wynika z badań CBOS. W dodatku z badań wynika, że zakaz sprzedaży takich produktów niepełnoletnim jest skutecznie omijany. Polskie Towarzystwo Pediatryczne, wspierane przez lekarzy innych specjalności, apeluje do premiera o wycofanie ze sprzedaży smakowych e-papierosów z nikotyną i bez niej. Zwłaszcza słodkie substancje smakowe dodawane do e-liquidów dla osiągnięcia atrakcyjnego smaku wciąż nie są wystarczająco przebadane – alarmują toksykolodzy.
Infrastruktura
Prąd z największej prywatnej inwestycji energetycznej w Polsce popłynie w 2027 roku. Polenergia dostała właśnie potężny zastrzyk finansowania
Polenergia S.A. i Bank Gospodarstwa Krajowego podpisały umowę pożyczki ze środków Krajowego Planu Odbudowy (KPO) na budowę morskich farm wiatrowych. Finansowanie wyniesie 750 mln zł i zostanie wykorzystane do budowy dwóch farm o łącznej mocy 1440 MW. Największa prywatna grupa energetyczna w Polsce realizuje ten projekt z norweskim Equinorem. Prace związane z budową fundamentów turbin na Bałtyku mają się rozpocząć w 2026 roku. Projekty offshorowe będą jednym z filarów nowej strategii Polenergii, nad którą spółka właśnie pracuje.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.