Maserati podpisuje globalną umowę z TomTom
TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji, ogłosił dziś, że dostarczy Maserati mapy, oprogramowanie nawigacyjne oraz usługi connected dla całkowicie nowego, samochodowego systemu informacyjno-rozrywkowego Maserati Intelligent Assistant (MIA). Posiadacze modeli wkrótce dostępnych na rynku - Ghibli, Levante i Quattroporte - będą pierwszymi, którzy skorzystają z szerokiej gamy innowacyjnych funkcji oferowanych przez firmę TomTom, w tym m.in. IQ Maps, traffic, usługi nawigacyjne, przewidywanie destynacji oraz interfejs użytkownika klasy premium. Ghibli, Levante i Quattroporte pojawią się na drogach w październiku, a pozostałe modele, takie jak niedawno zaprezentowany MC20 supercar, w 2021 roku.
„Cieszymy się, że nasza nawigacja klasy premium będzie teraz dostępna w ekskluzywnych, sportowych samochodach Maserati" - powiedział Antoine Saucier, Managing Director, TomTom Automotive. „Kierowcy Maserati będą korzystać z bezproblemowej łączności i automatycznej aktualizacji map, aby mogli łatwo dotrzeć do celu podróży”.
Samochodowy system informacyjno-rozrywkowy MIA obejmuje pełny pakiet usług TomTom w zakresie nawigacji oraz dostarczania informacji o ruchu drogowym. Jedną z nich jest TomTom EV, która pokazuje punkty ładowania pojazdów elektrycznych oraz ich dostępność, co przyda się kierowcom elektrycznych pojazdów z linii Folgore, zapowiadanych na 2021 r. Nowością w samochodach Maserati jest dynamiczne mapowanie zasięgu, które pomoże prowadzącym pojazd w wizualizacji jego zasięgu poprzez wyświetlenie na mapie, jak daleko mogą jechać. Jeśli poziom naładowania akumulatora lub paliwa w samochodzie jest niewystarczający, aby dotrzeć do wybranego miejsca docelowego, kierowca zostanie o tym poinformowany przez ostrzeżenie na ekranie i skierowany do punktu ładowania lub stacji paliw.
Przewidywanie celu podróży to kolejna nowa funkcja, która pozwala systemowi nauczyć się, kiedy wybrać odpowiedni moment, aby dostarczyć kierowcy wskazówek dotyczących jednego z jego ulubionych miejsc.
„Chcemy, aby kierowcy Maserati po wejściu do swoich pojazdów mogli skupić się wyłącznie na wrażeniach z jazdy” - powiedział Theo-Han Jansen, Head of e-Mobility and Connectivity w Maserati. „Nowa nawigacja TomTom ze zintegrowanym sterowaniem głosowym umożliwia bezproblemowe i bezpieczne doświadczenia".
Zintegrowane rozwiązanie firmy TomTom będzie wyświetlane zarówno na konsoli środkowej, jak i na panelu przyrządów. TomTom oferuje najwyższej klasy interfejs, który użytkownik może dostosować do własnych preferencji. To zintegrowane podejście oznacza, że system MIA może wyświetlać na panelu przyrządów pojazdu wskazówki dotyczące pasa ruchu i zakrętu, a także informacje o fotoradarach, ostrzeżenia o ruchu drogowym i zagrożeniach. Dzięki tej funkcji kierowca może ograniczyć rozglądanie się na boki i skupić się tylko na drodze, zapewniając sobie płynną i bezpieczną jazdę.

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego
Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.