Lexus ulepsza model ES
Japoński oddział Lexusa zaprezentował ulepszoną wersję modelu ES. Zmiany dotyczą przede wszystkim cyfrowych lusterek bocznych i napędu hybrydowego. Kierowcy dostrzegą je w czasie wykonywania manewrów oraz w zużyciu paliwa.
Ulepszone cyfrowe lusterka
Lexus już w 2018 roku wprowadził w modelu ES na japońskim rynku system cyfrowych lusterek bocznych. Układ bazuje na kamerach umieszczonych w miejscu standardowych zwierciadeł i wyświetla obraz na wyświetlaczach zamocowanych przy słupkach A we wnętrzu auta. Dzięki takiemu rozwiązaniu sedan japońskiej marki stał się pierwszym w historii masowo produkowanym samochodem, w którym klasyczne lusterka zastąpiły kamery.
W tym roku system został ulepszony i wyświetla dodatkowe linie referencyjne, która ułatwiają ocenę dystansu od innych samochodów i przeszkód. Podczas jazdy z prędkością do 70 km/h kierowca widzi trzy linie wskazujące na drodze odległości 5, 10 i 15 metrów od tyłu samochodu. Przy wyższych prędkościach obecny jest jeszcze jeden znacznik, a linie są oddalone kolejno o 5, 10, 15 i 30 metrów. Warto dodać, że w Japonii układ cyfrowych lusterek jest teraz dostępny również w wariancie F Sport sedana.
Nowy akumulator i większe wyposażenie standardowe
Zmiany dotknęły również układu hybrydowego. Niklowo-wodorkowy akumulator trakcyjny został zastąpiony przez litowo-jonowy. Ogniwa bazujące na tej technologii mogą zmagazynować większą ilość energii zachowując tę samą masę, a to zmniejsza zużycie paliwa. Jak podaje japoński oddział Lexusa, po tej zmianie model ES 300h przejeżdża na jednym litrze paliwa o 1,7 km więcej zgodnie z normą WLTC. A więc na 100 km zużywa w przeliczeniu o niemal 0,4 l paliwa mniej.
Warto dodać, że standardowymi elementami wyposażenia Lexusa ES w Japonii są teraz układ automatycznego hamowania podczas parkowania z systemem wykrywania pojazdów nadjeżdżających z boku oraz asystent monitorowania martwego pola. Japońska limuzyna została również wyposażona w standardy łączności SmartDeviceLink, Apple CarPlay i Android Auto ładowarkę indukcyjną, która obsłuży teraz większe smartfony.
Wyposażenie Lexusa ES w Polsce
Ulepszony Lexus ES trafił do japońskich salonów marki na początku sierpnia. Sedana z systemem cyfrowych lusterek wstecznych możemy kupić również w polskich salonach marki. ES z takim układem jest dostępny na naszym rynku od wiosny 2020 roku i również dysponuje funkcją wyświetlania dodatkowych linii referencyjnych. Ponadto wszystkie Lexusy ES wyjeżdżają z polskich salonów z multimediami obsługującymi Apple CarPlay i Android Auto.

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego
Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.