Komunikaty PR

Lexus ulepsza model ES

2020-08-13  |  12:00
Biuro prasowe

Japoński oddział Lexusa zaprezentował ulepszoną wersję modelu ES. Zmiany dotyczą przede wszystkim cyfrowych lusterek bocznych i napędu hybrydowego. Kierowcy dostrzegą je w czasie wykonywania manewrów oraz w zużyciu paliwa.

 

Ulepszone cyfrowe lusterka

Lexus już w 2018 roku wprowadził w modelu ES na japońskim rynku system cyfrowych lusterek bocznych. Układ bazuje na kamerach umieszczonych w miejscu standardowych zwierciadeł i wyświetla obraz na wyświetlaczach zamocowanych przy słupkach A we wnętrzu auta. Dzięki takiemu rozwiązaniu sedan japońskiej marki stał się pierwszym w historii masowo produkowanym samochodem, w którym klasyczne lusterka zastąpiły kamery.

W tym roku system został ulepszony i wyświetla dodatkowe linie referencyjne, która ułatwiają ocenę dystansu od innych samochodów i przeszkód. Podczas jazdy z prędkością do 70 km/h kierowca widzi trzy linie wskazujące na drodze odległości 5, 10 i 15 metrów od tyłu samochodu. Przy wyższych prędkościach obecny jest jeszcze jeden znacznik, a linie są oddalone kolejno o 5, 10, 15 i 30 metrów. Warto dodać, że w Japonii układ cyfrowych lusterek jest teraz dostępny również w wariancie F Sport sedana.

Nowy akumulator i większe wyposażenie standardowe

Zmiany dotknęły również układu hybrydowego. Niklowo-wodorkowy akumulator trakcyjny został zastąpiony przez litowo-jonowy. Ogniwa bazujące na tej technologii mogą zmagazynować większą ilość energii zachowując tę samą masę, a to zmniejsza zużycie paliwa. Jak podaje japoński oddział Lexusa, po tej zmianie model ES 300h przejeżdża na jednym litrze paliwa o 1,7 km więcej zgodnie z normą WLTC. A więc na 100 km zużywa w przeliczeniu o niemal 0,4 l paliwa mniej.

Warto dodać, że standardowymi elementami wyposażenia Lexusa ES w Japonii są teraz układ automatycznego hamowania podczas parkowania z systemem wykrywania pojazdów nadjeżdżających z boku oraz asystent monitorowania martwego pola. Japońska limuzyna została również wyposażona w standardy łączności SmartDeviceLink, Apple CarPlay i Android Auto ładowarkę indukcyjną, która obsłuży teraz większe smartfony.

Wyposażenie Lexusa ES w Polsce

Ulepszony Lexus ES trafił do japońskich salonów marki na początku sierpnia. Sedana z systemem cyfrowych lusterek wstecznych możemy kupić również w polskich salonach marki. ES z takim układem jest dostępny na naszym rynku od wiosny 2020 roku i również dysponuje funkcją wyświetlania dodatkowych linii referencyjnych. Ponadto wszystkie Lexusy ES wyjeżdżają z polskich salonów z multimediami obsługującymi Apple CarPlay i Android Auto.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków Biuro prasowe
2025-01-29 | 09:10

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Jeszcze 2-3 lata temu trudno było znaleźć właściciela ciężarówki dopuszczającego myśl o zamianie jej na elektryczną. Przez ten czas najwidoczniej wiele się zmieniło. Z
Motoryzacja Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III
2024-12-23 | 18:00

Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III

Dacia Duster III od momentu swojej premiery zyskała opinię jednego z najciekawszych SUV-ów segmentu. Teraz miłośnicy tego modelu otrzymują kolejną, niezwykle wartościową propozycję
Motoryzacja Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
2024-12-23 | 08:00

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę

To już pewne - międzynarodowy koncern branży motoryzacyjnej zainwestuje w Żagańskiej Strefie Gospodarczej. Mowa o firmie CEFA Poland, będącej częścią grupy Samvardhana

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.