Komunikaty PR

Lexus ES po raz pierwszy z napędem na cztery koła

2020-09-07  |  11:00
Biuro prasowe

Lexus rozszerza ofertę modelu ES na amerykańskim rynku. Japoński sedan w odsłonie na rok modelowy 2021 zyskuje bogatsze wyposażenie i limitowaną wersję Black Line Special Edition. Najciekawiej prezentuje się jednak zupełnie nowa odmiana z napędem AWD.

 

ES po raz pierwszy w wersji AWD

Lexus ES 250 AWD to pierwszy wariant z napędem na cztery koła w ponad 30-letniej historii tego modelu. Siłę napędową na obie osie przekazuje system Dynamic Torque Control AWD. Układ może przenieść do 50% momentu obrotowego na tylne koła, gdy auto znajdzie się na śliskiej nawierzchni lub kierowca gwałtownie rusza. System bazuje na sterowanym elektromagnetycznie sprzęgle, które umieszczono przy tylnej osi. Sprzęgło w razie konieczności natychmiastowo dołącza napęd na cztery koła. A gdy warunki tego nie wymagają, w ruch wprawiane są tylko przednie koła, by zapewnić jak najwyższą oszczędność paliwa.

Pod maską Lexusa ES 250 AWD pracuje 4-cylindrowy, benzynowy silnik o pojemności 2,5 l i mocy 203 KM. Przedstawiciele Lexusa podkreślają, że napęd AWD w żaden sposób nie wpływa na pojemność bagażnika, przestrzeń na nogi, komfort jazdy, poziom hałasu w kabinie czy zwrotność sedana. Samochód może być również wyposażony w te same obręcze kół, zawieszenie czy opony, które są dostępne w przednionapędowych egzemplarzach Lexusa ES na amerykańskim rynku.

Lexus ES Black Line Special Edition

Wartą odnotowania nowością jest też specjalna wersja Lexusa ES 350, czyli wariantu napędzanego przez 3,5-litrową V-szóstkę o mocy nieco ponad 300 KM. Limitowana do 1 500 egzemplarzy odmiana Black Line Special Edition bazuje na usportowionej wersji F Sport, ale zyskuje własny charakter. Do wyboru są trzy kolory nadwozia – niebieski Ultrasonic Blue Mica 2.0, czarny Obsidian oraz biały Ultra White.

Na zewnątrz auto wyróżnia się czarnymi kołami, obudowami lusterek oraz niewielkim spojlerem na pokrywie bagażnika w tej samej barwie. W środku Lexus ES 350 Black Line Special Edition otrzymuje dwukolorową, czarno-białą tapicerkę z szarymi przeszyciami. Do limitowanego auta Lexus dokłada również dwie walizki podróżne uznanej firmy Zero Halliburton. Obie polakierowane na czarno.

Lexus ES w wersjach na rok modelowy 2021 trafi do amerykańskich salonów marki wczesną jesienią tego roku.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków Biuro prasowe
2025-01-29 | 09:10

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Jeszcze 2-3 lata temu trudno było znaleźć właściciela ciężarówki dopuszczającego myśl o zamianie jej na elektryczną. Przez ten czas najwidoczniej wiele się zmieniło. Z
Motoryzacja Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III
2024-12-23 | 18:00

Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III

Dacia Duster III od momentu swojej premiery zyskała opinię jednego z najciekawszych SUV-ów segmentu. Teraz miłośnicy tego modelu otrzymują kolejną, niezwykle wartościową propozycję
Motoryzacja Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
2024-12-23 | 08:00

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę

To już pewne - międzynarodowy koncern branży motoryzacyjnej zainwestuje w Żagańskiej Strefie Gospodarczej. Mowa o firmie CEFA Poland, będącej częścią grupy Samvardhana

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.