Komunikaty PR

Lexus dalej rozwija technologię połączonych samochodów

2020-08-18  |  15:00
Biuro prasowe

Australijski oddział Lexusa kontynuuje udział w pracach nad samochodowymi systemami łączności z innymi pojazdami oraz infrastrukturą. Marka zaangażowała się w projekt Queensland Government's Ipswich Connected Vehicle Pilot. Choć bezpieczeństwo jak zawsze jest najważniejsze, rozwój technologii połączonych aut przynosi też dodatkowe korzyści.

 

Około 500 samochodów i 29 skrzyżowań

Queensland Government's Ipswich Connected Vehicle Pilot jest największym projektem w Australii, którego celem jest wyeliminowanie wypadków lub zmniejszenie ich skutków. Program bazuje na aparaturze umieszczonej na 29 skrzyżowaniach w Ipswich w północno-wschodniej Australii. Urządzenia łączą się z innymi pojazdami w ramach systemu komunikacji krótkiego zasięgu – DSRC (Dedicated Short Range Communication), który bazuje na łączności radiowej. W ten sposób mogą przekazywać informacje o zmianach limitów prędkości, zagrożeniach na drodze czy pieszych chcących przekroczyć jezdnię. W testy włączono 500 samochodów zwykłych użytkowników, a także dwa auta dostarczone przez Lexus Australia.

Połączone samochody Lexusa

Australijski oddział Lexusa włączył do projektu dwa hybrydowe SUV-y RX 450h w wersji F Sport. Samochody wyposażono w dodatkowe moduły DSRC, które pozwalają im komunikować się z infrastrukturą, a także pomiędzy sobą. Dzięki takiemu wyposażeniu kierowca z wyprzedzeniem otrzymuje informacje o zagrożeniach i warunkach, które panują przed nim na drodze. System ostrzega o ryzyku przejechania na czerwonym świetle oraz pieszych i rowerzystach, którzy nacisnęli przycisk na przejściu i oczekują na zmianę sygnalizacji. Przesyła również informacje o śliskiej nawierzchni, wypadku, robotach drogowych czy zbliżającym się korku, a także o aktualnych ograniczeniach prędkości, nawet wtedy, gdy te są zmienne. Ponadto oba Lexusy mogą ostrzec kierowcę, kiedy pojazd znajdujący się na tej samej drodze nieco dalej zatrzymał się, jedzie wyraźnie wolniej, niż pozwalają na to warunki albo zaczął gwałtownie hamować. Wszystko po to, by zminimalizować ryzyko kolizji.

Bezpieczeństwo, ale nie tylko

Przedstawiciele Lexus Australia przekonują, że połączenie łączności DSRC i zaawansowanych systemów bezpieczeństwa czynnego, które już teraz znajdziemy w samochodach Lexusa, pozwoli znacznie szerzej ostrzegać kierowców o potencjalnie niebezpiecznych sytuacjach. „Nasz lokalny zespół inżynierów, który współpracuje blisko z władzami Queensland, oceni skuteczność inteligentnego transportu i jednocześnie pozwoli nam lepiej zrozumieć, jak kierowcy podchodzą do takich technologii” – mówi Scott Thompson, dyrektor generalny australijskiego oddziału Lexusa.

Ludzie Lexusa podkreślają jednak, że systemy takie jak ten testowany w Australii, przynoszą nawet więcej pozytywów. Pozwalają bowiem na płynniejsze sterowanie ruchem, a to chociażby obniża zużycie paliwa. „Lexus Australia jest dumny, że może wesprzeć projekt, który – tak jak został stworzony z myślą o ochronie istnień ludzkich – może też zmniejszyć korki, zużycie paliwa i pomóc środowisku, a to wszystko jednocześnie czyniąc życie bardziej przyjemnym” – dodaje Thompson. Australijski oddział Lexusa już od kilku lat angażuje się w prace nad technologią połączonych aut.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę Biuro prasowe
2024-12-20 | 15:50

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę

To już pewne - międzynarodowy koncern branży motoryzacyjnej zainwestuje w Żagańskiej Strefie Gospodarczej. Mowa o firmie CEFA Poland, będącej częścią grupy Samvardhana
Motoryzacja Smarować, czy nie smarować? Kierowcy nadal popełniają ten błąd! Poradnik
2024-12-19 | 18:00

Smarować, czy nie smarować? Kierowcy nadal popełniają ten błąd! Poradnik

Prawidłowa obsługa kuli haka holowniczego wymaga podstawowej wiedzy technicznej. W zależności od tego, jaki rodzaj głowicy zaczepowej wybierzemy, ma ona wpływ na sposób eksploatacji
Motoryzacja Sezon motocyklowy w zawieszeniu, ale… kamera motocyklowa Mio MiVue M820WD pod ch
2024-12-18 | 11:50

Sezon motocyklowy w zawieszeniu, ale… kamera motocyklowa Mio MiVue M820WD pod ch

Inteligentne parkowanie Wyjątkową funkcjonalność w kamerze Mio MiVue M820WD zapewnia inteligentny tryb parkingowy, który włącza się automatycznie po wyłączeniu silnika motocykla

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Prąd z największej prywatnej inwestycji energetycznej w Polsce popłynie w 2027 roku. Polenergia dostała właśnie potężny zastrzyk finansowania

Polenergia S.A. i Bank Gospodarstwa Krajowego podpisały umowę pożyczki ze środków Krajowego Planu Odbudowy (KPO) na budowę morskich farm wiatrowych. Finansowanie wyniesie 750 mln zł i zostanie wykorzystane do budowy dwóch farm o łącznej mocy 1440 MW. Największa prywatna grupa energetyczna w Polsce realizuje ten projekt z norweskim Equinorem. Prace związane z budową fundamentów turbin na Bałtyku mają się rozpocząć w 2026 roku. Projekty offshorowe będą jednym z filarów nowej strategii Polenergii, nad którą spółka właśnie pracuje.

Przemysł

Polskie firmy przemysłowe bardziej otwarte na technologie. Sztuczną inteligencję wdrażają z ostrożnością [DEPESZA]

Innowacje cyfrowe w przemyśle, choć wiążą się z kosztami i wyzwaniami, są jednak postrzegane przez firmy jako szansa. To podejście przekłada się na większą otwartość do ich wdrażania i chęć inwestowania. Ponad 90 proc. firm przemysłowych w Polsce, które wprowadziły co najmniej jedno rozwiązanie Przemysłu 4.0, dostrzega wyraźną poprawę efektywności procesów produkcyjnych – wynika z nowego raportu Autodesk. Choć duża jest wśród nich świadomość narzędzi opartych na sztucznej inteligencji, na razie tylko 14 proc. wykorzystuje je w swojej działalności.

Farmacja

Antybiotykooporność coraz poważniejszym problemem. Wyizolowane ze śliny peptydy mogą się sprawdzić w walce z bakteriami wielolekoopornymi

Poszukiwanie alternatyw dla antybiotykoterapii nabiera coraz większego tempa. Duże nadzieje, zwłaszcza w kontekście szczepów wielolekoopornych, naukowcy wiążą z bakteriocynami i bakteriofagami. Badacz z Uniwersytetu Wrocławskiego prowadzi prace nad bakteriocyną, będącą peptydem izolowanym z ludzkiej śliny. Za swoje badania otrzymał Złoty Medal Chemii. Tymczasem problem antybiotykooporności może wynikać w dużej mierze z niewiedzy. Z Eurobarometru wynika, że tylko połowa Europejczyków zdaje sobie sprawę, że antybiotyki nie są skuteczne w walce z wirusami.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.