Lexus dalej rozwija technologię połączonych samochodów
Australijski oddział Lexusa kontynuuje udział w pracach nad samochodowymi systemami łączności z innymi pojazdami oraz infrastrukturą. Marka zaangażowała się w projekt Queensland Government's Ipswich Connected Vehicle Pilot. Choć bezpieczeństwo jak zawsze jest najważniejsze, rozwój technologii połączonych aut przynosi też dodatkowe korzyści.
Około 500 samochodów i 29 skrzyżowań
Queensland Government's Ipswich Connected Vehicle Pilot jest największym projektem w Australii, którego celem jest wyeliminowanie wypadków lub zmniejszenie ich skutków. Program bazuje na aparaturze umieszczonej na 29 skrzyżowaniach w Ipswich w północno-wschodniej Australii. Urządzenia łączą się z innymi pojazdami w ramach systemu komunikacji krótkiego zasięgu – DSRC (Dedicated Short Range Communication), który bazuje na łączności radiowej. W ten sposób mogą przekazywać informacje o zmianach limitów prędkości, zagrożeniach na drodze czy pieszych chcących przekroczyć jezdnię. W testy włączono 500 samochodów zwykłych użytkowników, a także dwa auta dostarczone przez Lexus Australia.
Połączone samochody Lexusa
Australijski oddział Lexusa włączył do projektu dwa hybrydowe SUV-y RX 450h w wersji F Sport. Samochody wyposażono w dodatkowe moduły DSRC, które pozwalają im komunikować się z infrastrukturą, a także pomiędzy sobą. Dzięki takiemu wyposażeniu kierowca z wyprzedzeniem otrzymuje informacje o zagrożeniach i warunkach, które panują przed nim na drodze. System ostrzega o ryzyku przejechania na czerwonym świetle oraz pieszych i rowerzystach, którzy nacisnęli przycisk na przejściu i oczekują na zmianę sygnalizacji. Przesyła również informacje o śliskiej nawierzchni, wypadku, robotach drogowych czy zbliżającym się korku, a także o aktualnych ograniczeniach prędkości, nawet wtedy, gdy te są zmienne. Ponadto oba Lexusy mogą ostrzec kierowcę, kiedy pojazd znajdujący się na tej samej drodze nieco dalej zatrzymał się, jedzie wyraźnie wolniej, niż pozwalają na to warunki albo zaczął gwałtownie hamować. Wszystko po to, by zminimalizować ryzyko kolizji.
Bezpieczeństwo, ale nie tylko
Przedstawiciele Lexus Australia przekonują, że połączenie łączności DSRC i zaawansowanych systemów bezpieczeństwa czynnego, które już teraz znajdziemy w samochodach Lexusa, pozwoli znacznie szerzej ostrzegać kierowców o potencjalnie niebezpiecznych sytuacjach. „Nasz lokalny zespół inżynierów, który współpracuje blisko z władzami Queensland, oceni skuteczność inteligentnego transportu i jednocześnie pozwoli nam lepiej zrozumieć, jak kierowcy podchodzą do takich technologii” – mówi Scott Thompson, dyrektor generalny australijskiego oddziału Lexusa.
Ludzie Lexusa podkreślają jednak, że systemy takie jak ten testowany w Australii, przynoszą nawet więcej pozytywów. Pozwalają bowiem na płynniejsze sterowanie ruchem, a to chociażby obniża zużycie paliwa. „Lexus Australia jest dumny, że może wesprzeć projekt, który – tak jak został stworzony z myślą o ochronie istnień ludzkich – może też zmniejszyć korki, zużycie paliwa i pomóc środowisku, a to wszystko jednocześnie czyniąc życie bardziej przyjemnym” – dodaje Thompson. Australijski oddział Lexusa już od kilku lat angażuje się w prace nad technologią połączonych aut.
Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków
Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III
Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Duża inwestycja w browarze w Elblągu. Nowa linia produkuje piwo z prędkością 60 tys. puszek na godzinę
W tym tygodniu Grupa Żywiec uruchomiła w Elblągu nową linię do produkcji piwa w puszce. Dwukrotnie szybsza od dotychczasowej zwiększyła zdolności produkcyjne browaru o 30 proc. Poza poprawą efektywności nowa technologia ma także wpłynąć na obniżenie śladu węglowego zakładu. Pozwoli bowiem zredukować zużycie ciepła, wody i energii elektrycznej.
Media i PR
Europosłowie PiS i Konfederacji ostrzegają przed europejską cenzurą. Blokowanie treści w sieci zagraża wolności słowa
Akt o usługach cyfrowych (DSA) – przez nałożenie obowiązków na platformy mediowe – ma co do zasady ograniczyć rozprzestrzenianie nielegalnych treści w sieci, fake newsów i mowy nienawiści. To istotne, zwłaszcza w kontekście agresywnej rosyjskiej dezinformacji w social mediach. Nowe przepisy budzą jednak wątpliwości w zakresie cenzury i ograniczania wolności słowa.
Ochrona środowiska
Sektor budowlany coraz bardziej skupia się na celach dekarbonizacji. Firmom potrzebne jest jednak wsparcie finansowe i legislacyjne
Sektor budowlany coraz mocniej koncentruje się na realizacji celów dekarbonizacji. Przed polskim budownictwem stoją liczne wyzwania związane ze zrównoważonym rozwojem, redukcją emisji CO2 oraz dostosowaniem się do unijnych regulacji wspierających te działania. Cała branża już inwestuje w zielone technologie i innowacje, ale by skutecznie realizować założenia dekarbonizacji, konieczne jest wsparcie – zarówno finansowe, jak i legislacyjne.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.