Klocki hamulcowe w ciężarówkach - poradnik Steinhof
Pojazdy ciężarowe są jednymi z najcięższych użytkowników dróg, jakich możemy spotkać każdego dnia. Sprawne hamulce w ciężarówkach są jedną z absolutnych podstaw bezpieczeństwa. Dlatego warto zadbać o klocki hamulcowe. Na co koniecznie musimy zwrócić uwagę?
Około 40 ton rozpędzonych do 80 km/h wymaga dużej odpowiedzialności na drodze i przewidywania. Bez sprawnego układu hamulcowego ciężarówka jest potężnym zagrożeniem na drodze. Dlatego każda odpowiedzialna firma transportowa regularnie serwisuje naczepy i ciągnik siodłowy, aby mogły one zatrzymać się w optymalny sposób.
Serwisowanie poza ASO
Większość firm transportowych zaczyna budowanie parku maszyn od wzięcia pojazdów w leasingu. Z tego też powodu pomiędzy firmą i leasingodawcą jest pewna umowa dotycząca jakości i miejsca serwisowania sprzętu. Na szczęście obowiązujące przepisy na terenie Unii Europejskiej dopuszczają serwisowanie pojazdów na gwarancji poza Autoryzowanymi Stacjami Obsługi. Jednak czynności serwisowe muszą być wykonane w określonym standardzie, przy użyciu referencji bardzo wysokiej jakości.
W związku z tym klocki hamulcowe Steinhof są bardzo dobrą alternatywą dla części stosowanych na pierwszy montaż. Specjalnie zaprojektowane oferują odpowiednią skuteczność hamowania i podwyższoną odporność na ścieranie się.
Klocki hamulcowe linii Premium
W wyborze klocków hamulcowych poza ich skutecznością bardzo ważne jest również także tempo ich zużycia. W branży transportowej istotne jest to, aby zestaw pojazdów pozostał jak najdłużej na szlaku. W związku z tym klocki hamulcowe linii Premium zaprojektowano w taki sposób, aby te okresy maksymalnie wydłużyć. Klocki te nie są również nadmiernie agresywne dla współpracujących z nimi tarczami hamulcowymi.
Dodatkowo specjalnie opracowana siatka wzmacniająca minimalizuje ryzyko oderwania się materiału ciernego od płytki nośnej. Tak powstają realne oszczędności, które można zaobserwować po wydłużonych interwałach serwisowych układu hamulcowego.
Jakie homologacje mają klocki hamulcowe Steinhof?
Oczywiście jakość wykonania klocków hamulcowych z linii Premium potwierdzają również otrzymane homologacje. Każdy produkt spełnia standardy porównywalne z OE, które stosuje się na pierwszy montaż.
Klocki hamulcowe Steinhof z linii Premium mają wymagane certyfikaty i homologacje ECE R-90, w tym angielską E11 wydaną przez VCA i polską E20 wydaną przez PIMOT. Produkcja odbywa się zgodnie z systemem zarządzania jakością ISO 9001:2015, który monitoruje cały proces. Dzięki temu jesteśmy pewni, że oferujemy naszym klientom produkty najwyższej jakości, które doskonale poradzą sobie z pracą w trudnym środowisku transportu międzynarodowego i lokalnego
mówi Dawid Tarchała, kierownik działu Badań i Rozwoju klocków hamulcowych w firmie Steinhof.

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Konsument

Konsumenci doceniają działania firm na rzecz środowiska i społeczeństwa. Dla przedsiębiorstw to szansa na rozwój
Zrównoważony rozwój staje się coraz ważniejszym elementem strategii biznesowych firm. Podmioty wdrażające długofalową strategię ESG mogą liczyć na korzyści finansowe, większe zainteresowanie inwestorów oraz poprawę klimatu i społecznej akceptacji. Spółki i przedsiębiorcy, którzy realizują inwestycje zgodnie z najwyższymi standardami środowiskowymi i społecznymi otrzymali Diamenty Zrównoważonej Gospodarki podczas konferencji Sustainable Economy Summit.
Edukacja
Poziom kompetencji cyfrowych Polaków na bardzo niskim poziomie. Spowalnia to cyfryzację gospodarki i firm

Na tle mieszkańców innych państw UE poziom kompetencji cyfrowych Polaków utrzymuje się na bardzo niskim poziomie – wynika z ostatnich danych Eurostat. Niecała połowa deklaruje posiadanie przynajmniej podstawowych umiejętności cyfrowych, a 20 proc. – więcej niż podstawowe. Staje to na drodze do cyfryzacji gospodarki i zwiększenia produktywności przedsiębiorstw.
Transport
Trwają prace nad zmianami w finansowaniu kolei. Obecny system powoduje duże problemy branży i brak konkurencyjności transportu szynowego

To nie brak środków, ale systemowe bariery, w tym uzależnienie od programów unijnych, uniemożliwiają efektywne inwestycje na kolei – oceniają przedstawiciele Izby Gospodarczej Transportu Lądowego oraz Railway Business Forum. To powoduje problemy firm wykonawczych, ma negatywny wpływ na konkurencyjność branży i rozwój gospodarczy Polski. Osłabia także strategiczne zdolności transportowe, niezbędne dla bezpieczeństwa państwa. Eksperci z IGTL i RBF apelują o pilną reformę finansowania kolei. Jak podkreślają, nie wymaga ona nowych źródeł finansowania, ale tylko ich uelastycznienia. Nad swoimi rozwiązaniami pracuje też resort infrastruktury.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.