Klocki hamulcowe w ciężarówkach - poradnik Steinhof
Pojazdy ciężarowe są jednymi z najcięższych użytkowników dróg, jakich możemy spotkać każdego dnia. Sprawne hamulce w ciężarówkach są jedną z absolutnych podstaw bezpieczeństwa. Dlatego warto zadbać o klocki hamulcowe. Na co koniecznie musimy zwrócić uwagę?
Około 40 ton rozpędzonych do 80 km/h wymaga dużej odpowiedzialności na drodze i przewidywania. Bez sprawnego układu hamulcowego ciężarówka jest potężnym zagrożeniem na drodze. Dlatego każda odpowiedzialna firma transportowa regularnie serwisuje naczepy i ciągnik siodłowy, aby mogły one zatrzymać się w optymalny sposób.
Serwisowanie poza ASO
Większość firm transportowych zaczyna budowanie parku maszyn od wzięcia pojazdów w leasingu. Z tego też powodu pomiędzy firmą i leasingodawcą jest pewna umowa dotycząca jakości i miejsca serwisowania sprzętu. Na szczęście obowiązujące przepisy na terenie Unii Europejskiej dopuszczają serwisowanie pojazdów na gwarancji poza Autoryzowanymi Stacjami Obsługi. Jednak czynności serwisowe muszą być wykonane w określonym standardzie, przy użyciu referencji bardzo wysokiej jakości.
W związku z tym klocki hamulcowe Steinhof są bardzo dobrą alternatywą dla części stosowanych na pierwszy montaż. Specjalnie zaprojektowane oferują odpowiednią skuteczność hamowania i podwyższoną odporność na ścieranie się.
Klocki hamulcowe linii Premium
W wyborze klocków hamulcowych poza ich skutecznością bardzo ważne jest również także tempo ich zużycia. W branży transportowej istotne jest to, aby zestaw pojazdów pozostał jak najdłużej na szlaku. W związku z tym klocki hamulcowe linii Premium zaprojektowano w taki sposób, aby te okresy maksymalnie wydłużyć. Klocki te nie są również nadmiernie agresywne dla współpracujących z nimi tarczami hamulcowymi.
Dodatkowo specjalnie opracowana siatka wzmacniająca minimalizuje ryzyko oderwania się materiału ciernego od płytki nośnej. Tak powstają realne oszczędności, które można zaobserwować po wydłużonych interwałach serwisowych układu hamulcowego.
Jakie homologacje mają klocki hamulcowe Steinhof?
Oczywiście jakość wykonania klocków hamulcowych z linii Premium potwierdzają również otrzymane homologacje. Każdy produkt spełnia standardy porównywalne z OE, które stosuje się na pierwszy montaż.
Klocki hamulcowe Steinhof z linii Premium mają wymagane certyfikaty i homologacje ECE R-90, w tym angielską E11 wydaną przez VCA i polską E20 wydaną przez PIMOT. Produkcja odbywa się zgodnie z systemem zarządzania jakością ISO 9001:2015, który monitoruje cały proces. Dzięki temu jesteśmy pewni, że oferujemy naszym klientom produkty najwyższej jakości, które doskonale poradzą sobie z pracą w trudnym środowisku transportu międzynarodowego i lokalnego
mówi Dawid Tarchała, kierownik działu Badań i Rozwoju klocków hamulcowych w firmie Steinhof.

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Polscy naukowcy pracują nad materiałami budowlanymi z roślin. Szerokie zastosowanie mogą mieć przede wszystkim konopie
W związku ze zmianami klimatycznymi i kurczącymi się zasobami naturalnymi naukowcy szukają nowoczesnych, odnawialnych materiałów budowlanych. Przyszłość budownictwa może należeć do roślin jednorocznych – przede wszystkim słomy i konopi. Naukowcy z Wydziału Leśnego i Technologii Drewna z Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu pracują nad materiałami roślinnymi, które mogą zastąpić tradycyjne surowce.
Nauka
Szacowanie rzeczywistej liczby użytkowników miast dużym wyzwaniem. Statystycy wykorzystują dane z nowoczesnych źródeł

Różnica między liczbą rezydentów a rzeczywistą liczbą osób codziennie przebywających w Warszawie może sięgać nawet niemal pół miliona. Rozbieżności są dostrzegalne przede wszystkim w dużych miastach i ich obszarach funkcjonalnych. Precyzyjne dane populacyjne są tymczasem niezbędne w kształtowaniu usług społecznych i zdrowotnych, edukacyjnych, opiekuńczych, a także w planowaniu inwestycji infrastrukturalnych. W statystyce coraz częściej dane z oficjalnych źródeł, takich jak Zakład Ubezpieczeń Społecznych, są uzupełniane o te pochodzące od operatorów sieci komórkowych czy kart płatniczych.
Farmacja
Nowy pakiet farmaceutyczny ma wyrównać szanse pacjentów w całej Unii. W Polsce na niektóre leki czeka się ponad dwa lata dłużej niż w Niemczech

Jeszcze pod przewodnictwem Polski Rada UE uzgodniła stanowisko w sprawie pakietu farmaceutycznego – największej reformy prawa lekowego od 20 lat. Ma on skrócić różnice w dostępie do terapii między krajami członkowskimi, które dziś sięgają nawet dwóch–trzech lat. W Unii Europejskiej wciąż brakuje terapii na ponad 6 tys. chorób rzadkich, a niedobory obejmują również leki ratujące życie. Nowe przepisy mają zapewnić szybszy dostęp do leków, wzmocnić konkurencyjność branży oraz zabezpieczyć dostawy.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.