Komunikaty PR

Kamera samochodowa jak czarna skrzynka?

2024-07-22  |  12:45
Biuro prasowe

Prawie jak w samolocie

O czarnych skrzynkach zazwyczaj słyszymy w kontekście katastrof samolotowych. Dostarczają one informacji o ostatnich godzinach lotu. Takie samo zadanie będzie miała czarna skrzynka w samochodach, z tą różnicą, że moduł EDR (Event Data Recorder – rejestrator danych o zdarzeniach) nie będzie rejestrować godzin, a jedynie sekundy. Umożliwi to odtworzenie wypadku.

Moduł EDR będzie stale rejestrował parametry pojazdu w pętli. W pamięci zapisywać się będą informacje jedynie na 5 sekund przed wypadkiem i 300 milisekund po nim. Impulsem jest m.in. wystrzał poduszek powietrznych, uruchomienie napinaczy pasów lub nagła utrata prędkości.

Z czarnej skrzynki można odczytać m.in.: prędkość pojazdu, wciśnięcia pedału przyspieszenia oraz hamulca, stan układu ABS, kąt skrętu kierownicy i ruchy kierownicą, stan pasów bezpieczeństwa i napinaczy pasów, aktywację poduszek powietrznych, stan kontrolki systemu pomiaru ciśnienia powietrza w oponach, a nawet działanie tempomatu.

Dane w czarnej skrzynce są przechowywane jedynie w module EDR i nie są nigdzie wysyłane, a żeby je odczytać, trzeba się fizycznie połączyć z samochodem. O odczytanie danych z modułu może wystąpić prokurator.

Obecność czarnych skrzynek w autach z pewnością ułatwi rozpoznawanie sprawców wypadków. Nie trzeba jednak kupować nowego samochodu, wyposażonego w to urządzenie, by w razie kolizji mieć dowód na to, kto zawnił. Innym urządzeniem, które zarejestruje najważniejsze wydarzenia na drodze, jest kamera samochodowa. Ona również może dostarczyć ważnych informacji o zdarzeniach drogowych. Warto więc doposażyć swój samochód w takie urządzenie, szczególnie w okresie letnim.

Mała i prawie niewidoczna – Mio MiVue J30

Wideorejestrator Mio MiVue J30 jest malutki (94,5x40,2x30,5 mm) i waży zaledwie 66 g. Kamera została zaprojektowana tak, aby w jak najmniejszym stopniu wpływała na pole widzenia kierowcy. Ma rozdzielczość 2,5K 1440p i rejestruje każdy detal na drodze. Obiektyw o optymalnym i rzeczywistym kącie widzenia 140° gwarantuje, że żaden szczegół na drodze nie zostanie pominięty.

Kamera MiVue J30 posiada wbudowane Wi-Fi – dzięki temu można bezpośrednio przenosić nagrania na smartfon i w czasie rzeczywistym udostępniać je na platformach chmurowych. MiVue J30 obsługuje aktualizacje OTA (over-the-air), przez co eliminuje konieczność wyjmowania karty pamięci czy łączenia się z komputerem w celu aktualizacji.

Mio MiVue J30 jest wyposażona w superkondensator, który nie traci swojej pojemności w miarę upływu czasu i cyklu zapisów i jest wytrzymały na różnice temperatur. Dedykowane aplikacje Mio Vue Manager oraz MiVue Pro pomagają w odczytywaniu nagranych wideo.

Kamera Mio MiVue J30 kosztuje jedynie 289 zł.

Nagrania w jakości 4K – Mio MiVue 955W

Jeśli poszukujecie wideorejestratora, który nagrywa w jakości 4K 2160P Ultra HD, Mio MiVue 955W spełni wasze oczekiwania! Model ten posiada tryb HDR, który ułatwia nagrywanie obrazów po zmierzchu oraz w nocy – wówczas otrzymamy nagrania w rozdzielczości 2,5K 1440P przy 30 kl./s. MiVue 955W posiada duży sensor 1/1.8”, a także autorskie rozwiązanie Mio Night Vision Ultra, dzięki czemu kamera uchwyci każdy szczegół na drodze.

MiVue 955W jako pierwsza kamera w portfolio Mio jest wyposażona w funkcję komendy głosowej. Dzięki temu korzystając z niej, kierowca nie musi zdejmować rąk z kierownicy.

MiVue 955W wyposażona jest w system ostrzegania przed odcinkowym pomiarem prędkości. Kamera pokazuje dystans oraz czas w sekundach do zbliżającego się fotoradaru. Wskazuje też ograniczenie prędkości oraz dostarcza kierowcy informacji o średniej prędkości na mierzonym odcinku. Warto zwrócić uwagę, że kamera MiVue 955W jest wyposażona w superkondensator, który gwarantuje dłuższy czas pracy.

Dzięki wbudowanego GPS Mio MiVue 955W wysyła ostrzeżenia o  najbliższych fotoradarach. Jest to możliwe dzięki funkcji Mio Smart Alert. Dzięki ostrzeganiu w ustalonej odległości i funkcji Smart Alert do wczesnego alarmowania o dużych prędkościach, kierowca będzie informowany, z jaką prędkością może jechać.

Z Mio MiVue 955W samochód zostawiony na parkingu zawsze będzie bezpieczny. Dzięki aktywnemu trybowi parkingowemu, podtrzymywanemu przez zasilacz Smartbox III, kamera automatycznie rozpocznie nagrywanie, gdy wykryje drgania bądź ruch.

Rejestrator jazdy Mio MiVue 955W kosztuje 699 zł.

Wygląda jak montowana przez producenta – Mio MiVue J756DS

Mio MiVue J756DS wyróżnia się nowatorską konstrukcją i kształtem. To zestaw dwóch kamer, które zaprojektowano tak, by finalnie były jak najbardziej zintegrowane z wnętrzem samochodu. Przednia kamera nie przeszkadza w polu widzenia, ponieważ bez trudu chowa się za lusterkiem wstecznym. System montażu zapewnia całkowite ukrycie kabli urządzenia, a brak wyświetlacza sprawia, że MiVue J756DS wygląda jak kamera montowana seryjnie przez producenta auta.

Mio MiVue J756DS jest wyposażony w zaawansowany sensor Sony STARVIS CMOS. Dzięki temu można być pewnym, że kamera zarejestruje wszystkie ważne szczegóły na drodze. Technologia Mio Night Vision Pro oraz przesłona 1,8 dają gwarancję, że nagrania będą odpowiednio doświetlone, nawet w trudnych warunkach oświetleniowych.

W zestawie Mio MiVue J756DS znajduje się zasilacz trybu parkingowego SmartBox III, który pozwala na korzystanie z inteligentnego trybu parkingowego. Tryb ten uruchamia się automatycznie każdorazowo po wyłączeniu silnika i rejestruje obraz w stanie ciągłym, zapewniając pełne bezpieczeństwo na parkingu.

MiVue J756DS  posiada wbudowany GPS, który wysyła ostrzeżenia o najbliższych fotoradarach. Dzięki ostrzeganiu w ustalonej odległości i funkcji Mio Smart Alert, kierowca będzie zawsze wiedział, z jaką prędkością należy jechać. Kamera posiada też dźwiękowego asystenta przejazdu przez odcinkowy pomiar prędkością, który informuje kierowcę o zbliżającym się odcinku z pomiarem, średniej prędkości przejazdu i pozostałym dystansie.

Kamera samochodowa Mio MiVue J756DS posiada wbudowane Wi-Fi, co umożliwia synchronizację nagrań w czasie rzeczywistym ze smartfonem. Dodatkowo, aktualizacje oprogramowania oraz bazy danych kamer bezpieczeństwa są łatwo dostępne dzięki funkcji OTA (Over-the-air).

Zestaw Mio MiVue J756DS (kamera przednia, tylna i SmartBox III) kosztuje 999 zł.

Wszystkie kamery Mio objęte są aż 3-letnią gwarancją producenta.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Świece zapłonowe NGK – precyzja i niezawodność Biuro prasowe
2024-10-17 | 11:00

Świece zapłonowe NGK – precyzja i niezawodność

Niterra, globalny dostawca podzespołów motoryzacyjnych, jest ekspertem, jeśli chodzi o świece zapłonowe NGK. Jako wiodący specjalista w dziedzinie zapłonu i elektroniki pojazdowej,
Motoryzacja Mio MiVue J20 – mały kubik z wielkimi możliwościami
2024-10-15 | 12:10

Mio MiVue J20 – mały kubik z wielkimi możliwościami

Mniejszy następca Mio MiVue J20, podobnie jak jej poprzedniczka MiVue J30, jest kamerą bez ekranu. Jej niewielkie rozmiary (36 x 37,5 x 32 mm) sprawiają, że po zamontowaniu w aucie staje
Motoryzacja Sezonowa Wyprzedaż w Toyota Financial Services
2024-10-09 | 10:00

Sezonowa Wyprzedaż w Toyota Financial Services

Toyota kontynuuje Sezonową Wyprzedaż, która daje klientom możliwość skorzystania z atrakcyjnych rabatów na samochody. Z tej okazji Toyota Financial Services przedłuża

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Polska unijnym liderem w pracach nad Społecznym Planem Klimatycznym. Ma pomóc w walce z ubóstwem energetycznym

Polska jest najbardziej zaawansowana spośród państw członkowskich w pracach nad stworzeniem Społecznego Planu Klimatycznego, który ma zostać przedstawiony w ciągu kilku tygodni. W ramach planu 50 mld zł ze Społecznego Funduszu Klimatycznego trafi na wsparcie transformacji energetycznej w Polsce, z czego jedna trzecia – na inwestycje w obszarze budownictwa. Z założenia środki te mają uchronić najbiedniejszych przed ubóstwem energetycznym w czasie przejściowym transformacji energetycznej.

IT i technologie

Nowe technologie zmieniają pracę statystyków. Mogą poddawać szybkiej analizie duże zasoby informacji

Rozwój nowoczesnych technologii, w tym zwłaszcza uczenia maszynowego czy generatywnej sztucznej inteligencji, zwiększa możliwości statystyków. Mogą oni korzystać z nowych źródeł danych i poddawać szybkiej analizie duże zasoby informacji. Wraz z rozwojem narzędzi informatycznych zmienia się też sposób, w jaki odbiorcy poszukują danych statystycznych. Opracowania przygotowywane przez jednostki takie jak Główny Urząd Statystyczny czy Eurostat będą musiały konkurować z tymi, które przygotowują podmioty niewyspecjalizowane lub nawet modele językowe, bazujące często na niepewnych źródłach.

Transport

Mała liczba punktów ładowania spowalnia rozwój elektromobilności. Powodem długi czas oczekiwania na przyłącza prądowe

Tempo rozbudowy infrastruktury ładowania w Polsce wciąż jest zbyt wolne i pozostaje jedną z największych barier w rozwoju rynku samochodów elektrycznych – wskazują eksperci. Chętnych na budowę takich instalacji nie brakuje, ale problemem jest długi czas oczekiwania na przyłącza prądowe. Proces uruchamiania nowych punktów ładowania przeciąga się nawet do dwóch–trzech lat, a można by go skrócić co najmniej o połowę.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.