Komunikaty PR

Jazda z przyczepą kempingową - co warto wiedzieć? Poradnik Steinhof

2024-04-24  |  18:00
Biuro prasowe

Wiosna jest czasem, w którym coraz więcej osób decyduje się na jazdę z przyczepą kempingową. Dlatego w dzisiejszym poradniku Steinhof przypominamy, na co warto zwrócić uwagę.

Jazda z przyczepą kempingową dla pewnej grupy kierowców jest zadaniem sezonowym. Gdy pogoda za oknem zachęca do wyruszenia w podróż ze swoim domem na kółkach zaczepionym na haku. Dobrze jest przypomnieć sobie podstawowe zasady bezpieczeństwa przed i w trakcie jazdy takim zestawem.

Konserwacja i sprawdzenie haka holowniczego

W Polsce brakuje prawnego obowiązku demontażu kuli haka holowniczego, gdy nie jest on używany. Dlatego niektórzy kierowcy decydują się na jazdę z przyczepioną kulą haka do nadwozia przez cały rok. Szczególnie po sezonie jesienno-zimowym ten element wymaga większego zainteresowania. Sól, błoto pośniegowe i inne zabrudzenia z drogi osiadają na powierzchni haka. W związku z tym przed kolejnym użyciem należy go dokładnie wyczyścić.

Podobnie sytuacja wygląda z kulą haka holowniczego Steinhof, która czeka na użycie w pokrowcu. Tu również opłaca się sprawdzić, czy wszystkie elementy konstrukcyjne są w idealnym stanie technicznym. Na szczególną uwagę zasługuje między innymi gniazdo elektryczne. Istotne dla jakości oświetlenia przyczepy jest to, czy wszystkie piny są niezaśniedziałe lub zabrudzone w inny sposób.

Przygotowanie przyczepy kempingowej do wyjazdu

Gdy mamy już za sobą sprawdzenie haka holowniczego wraz z jego osprzętem, nadszedł czas na przyczepę kempingową. Na pierwszy rzut oka dobrze jest sprawdzić ważność wszystkich dokumentów. Aktualne badanie techniczne i ważna polisa OC, są obowiązkowe. Zawczasu opłaca się również sprawdzić stan układu hamulcowego, jeśli przyczepa ma własny układ hamulcowy. Prawdziwą wisienką na torcie jest weryfikacja funkcjonowania oświetlenia.

Jak rozłożyć ładunek w przyczepie kempingowej?

Po weryfikacji stanu technicznego oraz po sprawdzeniu ważności dokumentów nadszedł czas na pakowanie. Jazda z przyczepą kempingową wymaga odpowiedniego przygotowania już na etapie załadunku.

Kluczem do bezpiecznej podróży jest rozłożenie ciężaru w całej przyczepie kempingowej. Tutaj z pomocą przychodzi zdrowy rozsądek, a także wiedza ekspertów. Jako Steinhof rekomendujemy, aby środek ciężkości umieścić maksymalnie blisko osi przyczepy (przy zachowaniu wymagania dotyczącego nacisku pionowego na kulę haka) .

Ważne jest to, aby ciężar rozłożyć równomiernie pomiędzy każdą ze stron przyczepy. Najniżej powinny znajdować się najcięższe przedmioty. W ten prosty sposób znacząco obniżymy środek ciężkości.

Jazda z przyczepą kempingową - na to warto zwrócić uwagę

W przypadku jazdy z przyczepą kempingową musimy pamiętać o wielu istotnych elementach.

Przede wszystkim trzeba przestawić się na to, że wiele rzeczy trwa zdecydowanie dłużej. Potrzebujemy więcej czasu na rozpędzenie się, a także zahamowanie. Szacuje się, że długość hamowania z tej samej prędkości dla auta osobowego i zestawu z przyczepą kempingową, jest dłuższa o 70%!

Istotnym aspektem techniki jazdy jest oczywiście pokonywanie zakrętów oraz stromych zjazdów. Tutaj potrzebujemy zdecydowanie więcej miejsca na właściwe ustawienie zestawu pojazdów do skrętu. Dodatkowo musimy mieć świadomość, że przyczepa kempingowa zachodzi przy skręcie. To oznacza, że przy wąskich uliczkach, można zahaczyć znajdujące się w pobliżu przedmioty.

Jakie ograniczenia prędkości dla zestawu z przyczepą kempingową

Z punktu widzenia sumarycznego kosztu wyjazdu w podróż z przyczepą kempingową, bardzo ważne są też nieplanowane wydatki. Jednym z nich mogą być mandaty za przekroczenie prędkości.

Przypominamy, jakie ograniczenia obowiązują dla pojazdu z przyczepą na różnym rodzaju dróg. Oczywiście w terenie zabudowanym możemy poruszać się z maksymalną prędkością 50 km/h. Poza miastem na drodze jednojezdniowej, dwukierunkowej możemy takim zestawem jechać 70 km/h.

Na drogach ekspresowych i autostradach możemy rozwinąć maksymalnie 80 km/h. Takie ograniczenia mają swoje uzasadnienie. Przede wszystkim najważniejsze jest bezpieczeństwo. Dużo łatwiej zapanować nad zestawem pojazdów przy niższej prędkości. Zmniejsza się również spalanie i zużycie auta osobowego.

Duża prędkość w połączeniu z bocznym wiatrem, jaki często pojawia się na drogach szybkiego ruchu, mogą zamienić przyczepę kempingową w żagiel. Dlatego tak ważne jest, aby trzymać kierownicę dwoma rękami. Wtedy próba zdmuchnięcia samochodu z naszego pasa ruchu ma mniejsze szanse na sukces.

Wytrzymałość haków holowniczych Steinhof pozwala na holowanie różnego rodzaju pojazdów. Przyczepy kempingowe są jednym z najpopularniejszych akcesoriów. Dlatego przed rozpoczęciem sezonu turystycznego zachęcamy do wizyty w serwisie Steinhof. Nasi eksperci sprawdzą szczelność układu klimatyzacji, przygotują kulę haka holowniczego do eksploatacji i udzielą cennych wskazówek

mówi Mariusz Fornal- kierownik działu konstrukcyjnego w Steinhof.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków Biuro prasowe
2025-01-29 | 09:10

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Jeszcze 2-3 lata temu trudno było znaleźć właściciela ciężarówki dopuszczającego myśl o zamianie jej na elektryczną. Przez ten czas najwidoczniej wiele się zmieniło. Z
Motoryzacja Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III
2024-12-23 | 18:00

Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III

Dacia Duster III od momentu swojej premiery zyskała opinię jednego z najciekawszych SUV-ów segmentu. Teraz miłośnicy tego modelu otrzymują kolejną, niezwykle wartościową propozycję
Motoryzacja Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
2024-12-23 | 08:00

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę

To już pewne - międzynarodowy koncern branży motoryzacyjnej zainwestuje w Żagańskiej Strefie Gospodarczej. Mowa o firmie CEFA Poland, będącej częścią grupy Samvardhana

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Transport

Europa zapowiada walkę o bezpieczeństwo lekowe. Wsparcie dla tych inwestycji ma się znaleźć w przyszłym budżecie UE

Zaledwie 23 proc. światowej produkcji farmaceutycznej pokrywa Europa. Bardzo dynamicznie rośnie potencjał wytwórczy Azji i może się ona wysunąć na pozycję lidera. Ministrowie zdrowia krajów Unii Europejskiej są zgodni co do tego, że Europa powinna się stać atrakcyjnym rynkiem inwestycyjnym dla przemysłu farmaceutycznego i dążyć do samowystarczalności w produkcji leków i substancji czynnych niezbędnych do ich wytwarzania. Wciąż jednak przedsiębiorcy napotykają bariery biurokratyczne, a wsparcie krajowe i unijne dla inwestorów jest nadal niewystarczająco atrakcyjne.

Konsument

Za pół roku zacznie obowiązywać w Polsce system kaucyjny. Polacy obawiają się jego uciążliwości

1 października br. w Polsce zacznie obowiązywać system kaucyjny. Nie wszyscy konsumenci zdają sobie sprawę z tego, jakimi regułami będzie się rządzić. Eksperci podkreślają jednak, że podejście społeczeństwa jest pozytywne, choć wdrażaniu systemu towarzyszą pewne obawy. Ich zdaniem nie da się pewnie uniknąć na początku błędów i frustracji, ale pozytywne jest już to, że system zacznie działać.

Edukacja

W cyfrowym świecie spada umiejętność koncentracji. Uważność można ćwiczyć od najmłodszych lat

Poziom koncentracji młodzieży funkcjonującej w trybie multiscreeningu spada poniżej poziomu umożliwiającego efektywną naukę – wskazują eksperci NASK. Cyfrowe bodźce sprawiają, że mniejsza jest też zdolność do głębokiego przetwarzania informacji. By poradzić sobie z wyzwaniami, jakie wiążą się z rozwojem cyfrowym, kluczowe jest rozwijanie umiejętności społecznych od najmłodszych lat, m.in. uważności. Fundacja Orange w ramach programu MegaMisja chce budować takie kompetencje u przedszkolaków i młodszych uczniów.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.