Jakie testy przechodzą haki holownicze?
Haki holownicze zdobywają coraz większe uznanie wśród kierowców. Zanim jednak zagoszczą na rynku i w naszych samochodach, muszą przejść rygorystyczne testy i uzyskać odpowiednie homologacje. Steinhof ujawnia kulisy przygotowania haków holowniczych do sprzedaży.
W Unii Europejskiej kluczowym dokumentem w tej kwestii jest Regulamin nr 55 EKG ONZ, definiujący standardy dla haków holowniczych. Obejmuje on swoim zasięgiem również inne kraje, które ratyfikowały ten regulamin.
Zgodnie z tym regulaminem, jednym z głównych testów jest dynamiczne badanie zmęczeniowe. Hak jest montowany na specjalnym statywie, który symuluje warunki eksploatacji. Siła jest przykładana do części kulistej zaczepu pod określonym kątem, a hak musi wytrzymać 2 miliony cykli bez żadnych uszkodzeń. Po tym teście przeprowadza się badanie penetracyjne.
Nie mniej ważne są pomiary dotyczące samej części kulistej oraz jej położenia w pojeździe. Wszystkie te procedury są standardem dla haków marki Steinhof, jak podkreśla Mariusz Fornal z firmy Steinhof.
Dodatkowo, haki przeznaczone do ciągnięcia przyczep o masie do 3,5 t muszą posiadać punkty montażu dla sprzęgów awaryjnych lub urządzeń zabezpieczających.
Nieoficjalnym, ale istotnym testem jest też badanie powłoki lakierowej. Choć nie jest ono wymienione w Regulaminie nr 55, czołowi producenci, jak Steinhof, przeprowadzają je, by zapewnić najwyższą jakość produktu. Test polega na ekspozycji próbki w komorze solnej, by potwierdzić jej odporność na korozję.
„Przed testem w komorze solnej mierzymy grubość lakieru zgodnie z normą PN-EN ISO 2808. Badanie przeprowadzane jest zgodnie z normą PN-EN ISO 9227. Nasze próbki zwykle wytrzymują ponad 700 godzin bez śladów korozji” – zaznacza Mariusz Fornal.
Mio MiVue C590 – doskonała jakość nagrań w super cenie
Pojazdy elektryczne to przyszłość miejskiej mobilności
Klocki hamulcowe w ciężarówkach - poradnik Steinhof
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Transport
Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych
Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.