Jak wizja maszynowa wspiera efektywną kontrolę jakości tarcz hamulcowych?
Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.
Górskiego 9
00-033 Warszawa
biuro|mondaypr.pl| |biuro|mondaypr.pl
+48 224878421
www.mondaypr.pl
WARSZAWA, Polska – 18 lipca 2024 r. – Zebra Technologies Corporation (NASDAQ: ZBRA), wiodący dostawca rozwiązań cyfrowych umożliwiających firmom inteligentne łączenie danych, zasobów i ludzi, ogłasza rozpoczęcie współpracy z I.D.E.A. S.r.l. (Intelligent Development Engineered Applications) włoskim dostawcą automatyki przemysłowej dla branży motoryzacyjnej będącym partnerem M.O.S.A.I.C. (Motion System and Information Control). W wyniku współpracy z Zebra Technologies I.D.E.A. odnotowuje wzrost wydajności i produktywności w procesie kontroli jakości. Firma może dziś kontrolować 200 różnych tarcz hamulcowych za pomocą jednego systemu wizyjnego zbudowanego w oparciu o oprogramowanie Aurora Design Assistant.
Nowy system umożliwia firmie I.D.E.A. kontrolę powierzchni tarczy hamulcowej pod dowolnym kątem bez potrzeby zatrzymywania linii produkcyjnej lub odwracania i obracania każdej tarczy. Dzięki Aurora Design Assistant inżynierowie I.D.E.A. mogą tworzyć algorytmy do analizy, wdrażać pętle i dynamicznie rekonfigurować kroki w celu uzyskania jak najlepszych wyników. Operatorzy mogą dostosowywać do swoich potrzeb zarówno zestawy parametrów dla każdej kamery, jak i paletę kolorów wyświetlanego obrazu.
„Aurora Design Assistant to odpowiednie narzędzie dla naszego systemu obsługującego wiele kamer, ponieważ rozkłada obciążenie na dostępne rdzenie jednostki centralnej (CPU) i z łatwością synchronizuje wszystkie elementy systemu” – powiedział Marco Pistilli, kierownik projektu, Machine Vision System and Software Developer w I.D.E.A. – „Oprogramowanie firmy Zebra Technologies pozwala naszym programistom skupić się na zwiększeniu dokładności i wydajności, zamiast martwić się kodowaniem”.
Kluczowym etapem kontroli w produkcji motoryzacyjnej jest weryfikacja jakości powierzchni tarcz hamulcowych do samochodów osobowych i ciężarowych. Zapewnienie najwyższej jakości jest integralną częścią produkcji tarcz hamulcowych, które są wytwarzane w procesie odlewania piaskowego, gdzie piasek stosuje się jako materiał formy. Następnie tarcze są oczyszczane z piasku w dużym bębnie czyszczącym, ale część procesów nie przebiega optymalnie, pozostawiając resztki piasku na odlanych elementach.
Proces produkcji tarcz hamulcowych obejmuje teraz kontrolę maszynową, a obraz jest rejestrowany podczas przechodzenia tarcz przez tunel inspekcyjny na linii produkcyjnej. Nowy system I.D.E.A. sprawdza obecność piasku i śladów spiekania na powierzchni tarczy, dzięki czemu nieprawidłowo lub nieoptymalnie wyprodukowane jednostki są usuwane z linii produkcyjnej. Aby zapewnić najwyższe standardy jakości, system wizyjny został opracowany i dostrojony w celu wychwycenia defektów, które byłyby niewidoczne gołym okiem.
„Podczas kontroli jakości przeprowadzanej przez ludzi, naturalne jest, że próbki produktów, zwłaszcza te, które są prawie idealne, mogą być różnie oceniane przez różnych kontrolerów” – powiedział Pistilli. – „Prawdopodobieństwo wystąpienia rozbieżności w ocenie jakości wzrasta już po kilku godzinach pracy i jest wynikiem zmęczenia kontrolerów. Ale dzięki naszemu systemowi wizyjnemu, oprócz ulepszonej kontroli jakości, sposób przeprowadzania inspekcji jest powtarzalny przez 24 godziny na dobę, a maszyny działają szybciej niż jakikolwiek operator. Z kolei interfejs użytkownika jest tak łatwy w użyciu, że przypomina korzystanie z tabletu”.
Oprogramowanie Aurora Design Assistant działa na stacji roboczej wyposażonej w procesor i trzy karty przechwytujące (frame grabber) Zebra Concord Power over Ethernet (PoE), które pozyskują i przetwarzają obrazy przechwycone z dziewięciu kamer wyposażonych w niestandardowy system oświetlenia wykorzystujący filtry na obiektywach i reflektory punktowe.
„Branża motoryzacyjna wymaga od swoich dostawców i partnerów najwyższego poziomu jakości i zgodności z przepisami, dlatego rozwiązania z zakresu wizji maszynowej są potrzebne w całym łańcuchu dostaw” – powiedział Luca Gallo, Senior Manager, Machine Vision, Southern Europe w Zebra Technologies. – „Zebra Technologies i nasi partnerzy zapewniają przyjazne dla użytkownika rozwiązania, narzędzia i nowe metody pracy potrzebne inżynierom i programistom, aby zwiększyć wydajność, wspierać innowacje i optymalizować pracę pracowników pierwszej linii”.
Producenci z branży motoryzacyjnej i ich dostawcy coraz częściej sięgają po nowoczesne rozwiązania z zakresu wizji maszynowej. Z raportu AI Machine Vision in the Automotive Industry Benchmark firmy Zebra Technologies wynika, że 56% liderów branży motoryzacyjnej ankietowanych w Wielkiej Brytanii i 43% w Niemczech wykorzystuje obecnie jakąś formę sztucznej inteligencji, np. głębokie uczenie (deep learning), w swoich projektach z zakresu widzenia maszynowego.
Czy miasta są gotowe na nowe środki transportu? 55% Europejczyków uważa, że nie.
TomTom i CARIAD uruchamiają nawigację nowej generacji
Hak holowniczy Steinhof do chińskich samochodów BAIC
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.