Innowacyjne opakowania olejów PETRONAS trafiają do Europy
Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.
Górskiego 9
00-033 Warszawa
biuro|mondaypr.pl| |biuro|mondaypr.pl
+48 224878421
www.mondaypr.pl
PETRONAS Lubricants International (PLI) wprowadza właśnie na cały rynek europejski ekologiczne opakowania Bag In Box (BIB). Kartonowe pudełka z plastikowym wkładem i wbudowanym kranem stanowią znaczący krok naprzód na drodze firmy do zrównoważonego rozwoju. Oleje z linii Syntium w opakowaniach BIB będą dostępne w Polsce w drugim kwartale 2023 roku.
Firma PETRONAS dokładnie prześledziła cykl życia swoich produktów, a także ich opakowań. Począwszy od powstania, poprzez logistykę, aż po zużycie i przetworzenie odpadów. Na podstawie tej analizy zaprojektowano nowoczesne opakowania kartonowe Bag In Box, które otrzymały certyfikat UN Mark. Świadczy on o tym, że BIB spełniają wszystkie przepisy transportowe dotyczące pakowania i wysyłki towarów niebezpiecznych – jest to niespotykany certyfikat w branży olejowej.
Produkcja PETRONAS Syntium BIB wiąże się z mniejszą emisją dwutlenku węgla, ograniczoną ilością odpadów i zastosowaniem materiałów pochodzących z recyklingu. W rezultacie, firma zredukowała zużycie tworzyw sztucznych o 92%! W efekcie podczas procesu pakowania olejów zużywane jest do 85% materiałów mniej w porównaniu do tradycyjnych butelek. Nowatorskie opakowanie składa się z dwóch uzupełniających się elementów: zewnętrznej części kartonowej oraz wewnętrznej torby z miękkiego tworzywa sztucznego przeznaczonej dla produktów płynnych. Takie połączenie gwarantuje bezpieczny i bezproblemowy transport produktu z magazynu do punktu docelowego.
Solidny karton nadaje się w 100% do przetworzenia. Opakowanie posiada wysokiej jakości nadruk, dzięki czemu klienci mogą łatwo odróżnić produkty PETRONAS Syntium BIB. Wewnętrzna torba wykonana jest z wytrzymałej folii nylonowej LX. Zastosowany materiał w porównaniu z innymi tworzywami uszczelniającymi charakteryzuje się większą wytrzymałością na rozciąganie, przebicie, wydłużenie i zgrzewanie. Zintegrowany kurek zapewnia skuteczną barierę aromatyczną, a także wygodne nalewanie, wolne od rozlewania i zacieków. Dzięki temu użytkownik może wykorzystać produkt w 100%. Opakowanie wewnętrzne i zewnętrzne łączy w sobie zrównoważony rozwój z wygodą i trwałością. Stanowi to znaczącą zmianę na korzyść ekologicznych opakowań w branży olejów silnikowych.
W warsztacie Bag in Box umożliwia za to wygodniejszą ekspozycję, użytkowanie i przechowywanie w porównaniu z tradycyjnymi opakowaniami w butelkach. Dostosowane metalowe stojaki na dozowniki zapewniają ergonomiczną prezencję, umożliwiając nalewanie produktu wprost z kartonu do dzbanka za pomocą poręcznego kranu. PETRONAS Syntium BIB jest również wygodniejszy w użyciu niż beczki z uwagi na swoje rozmiary i masę. Dzbanki na olej umieszczone na półce poniżej przyczyniają się do sprawniejszej wymiany oleju, a ponieważ jest ich sześć, po jednym na każdy rodzaj oleju Syntium, zapobiegają również ewentualnym zanieczyszczeniom pomiędzy różnymi produktami.
Oprócz korzyści ekologicznych, technologia BIB pomaga również ograniczyć zajmowaną przestrzeń w warsztatach. Dzięki nowatorskiej ekspozycji, regały z olejem zajmują o 9% mniej miejsca niż tradycyjne beczki czy butelki.
– Wprowadzenie opakowań Bag In Box stanowi kluczowy krok naprzód w realizacji celu zerowej emisji netto w 2030 roku przez PETRONAS Lubricants International. Dobro naszej planety, a także zadowolenie naszych konsumentów stawiamy na pierwszym miejscu. Jesteśmy dumni z tego, że tworzymy wysokiej jakości produkty, które odpowiadają na wyzwania środowiskowe. Nasi klienci zachęcają nas do rozwijania ekologicznych innowacji. Z niecierpliwością czekamy na kontynuację zielonej transformacji i już zastanawiamy się, co możemy dalej zrobić, aby rozwijać się w sposób zrównoważony – tłumaczy Domenico Ciaglia, Dyrektor Regionu EMEA dla PETRONAS Lubricants International.
Mio MiVue C590 – doskonała jakość nagrań w super cenie
Pojazdy elektryczne to przyszłość miejskiej mobilności
Klocki hamulcowe w ciężarówkach - poradnik Steinhof
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Transport
Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych
Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.