Innowacyjne opakowania olejów PETRONAS trafiają do Europy
Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.
Górskiego 9
00-033 Warszawa
biuro|mondaypr.pl| |biuro|mondaypr.pl
+48 224878421
www.mondaypr.pl
PETRONAS Lubricants International (PLI) wprowadza właśnie na cały rynek europejski ekologiczne opakowania Bag In Box (BIB). Kartonowe pudełka z plastikowym wkładem i wbudowanym kranem stanowią znaczący krok naprzód na drodze firmy do zrównoważonego rozwoju. Oleje z linii Syntium w opakowaniach BIB będą dostępne w Polsce w drugim kwartale 2023 roku.
Firma PETRONAS dokładnie prześledziła cykl życia swoich produktów, a także ich opakowań. Począwszy od powstania, poprzez logistykę, aż po zużycie i przetworzenie odpadów. Na podstawie tej analizy zaprojektowano nowoczesne opakowania kartonowe Bag In Box, które otrzymały certyfikat UN Mark. Świadczy on o tym, że BIB spełniają wszystkie przepisy transportowe dotyczące pakowania i wysyłki towarów niebezpiecznych – jest to niespotykany certyfikat w branży olejowej.
Produkcja PETRONAS Syntium BIB wiąże się z mniejszą emisją dwutlenku węgla, ograniczoną ilością odpadów i zastosowaniem materiałów pochodzących z recyklingu. W rezultacie, firma zredukowała zużycie tworzyw sztucznych o 92%! W efekcie podczas procesu pakowania olejów zużywane jest do 85% materiałów mniej w porównaniu do tradycyjnych butelek. Nowatorskie opakowanie składa się z dwóch uzupełniających się elementów: zewnętrznej części kartonowej oraz wewnętrznej torby z miękkiego tworzywa sztucznego przeznaczonej dla produktów płynnych. Takie połączenie gwarantuje bezpieczny i bezproblemowy transport produktu z magazynu do punktu docelowego.
Solidny karton nadaje się w 100% do przetworzenia. Opakowanie posiada wysokiej jakości nadruk, dzięki czemu klienci mogą łatwo odróżnić produkty PETRONAS Syntium BIB. Wewnętrzna torba wykonana jest z wytrzymałej folii nylonowej LX. Zastosowany materiał w porównaniu z innymi tworzywami uszczelniającymi charakteryzuje się większą wytrzymałością na rozciąganie, przebicie, wydłużenie i zgrzewanie. Zintegrowany kurek zapewnia skuteczną barierę aromatyczną, a także wygodne nalewanie, wolne od rozlewania i zacieków. Dzięki temu użytkownik może wykorzystać produkt w 100%. Opakowanie wewnętrzne i zewnętrzne łączy w sobie zrównoważony rozwój z wygodą i trwałością. Stanowi to znaczącą zmianę na korzyść ekologicznych opakowań w branży olejów silnikowych.
W warsztacie Bag in Box umożliwia za to wygodniejszą ekspozycję, użytkowanie i przechowywanie w porównaniu z tradycyjnymi opakowaniami w butelkach. Dostosowane metalowe stojaki na dozowniki zapewniają ergonomiczną prezencję, umożliwiając nalewanie produktu wprost z kartonu do dzbanka za pomocą poręcznego kranu. PETRONAS Syntium BIB jest również wygodniejszy w użyciu niż beczki z uwagi na swoje rozmiary i masę. Dzbanki na olej umieszczone na półce poniżej przyczyniają się do sprawniejszej wymiany oleju, a ponieważ jest ich sześć, po jednym na każdy rodzaj oleju Syntium, zapobiegają również ewentualnym zanieczyszczeniom pomiędzy różnymi produktami.
Oprócz korzyści ekologicznych, technologia BIB pomaga również ograniczyć zajmowaną przestrzeń w warsztatach. Dzięki nowatorskiej ekspozycji, regały z olejem zajmują o 9% mniej miejsca niż tradycyjne beczki czy butelki.
– Wprowadzenie opakowań Bag In Box stanowi kluczowy krok naprzód w realizacji celu zerowej emisji netto w 2030 roku przez PETRONAS Lubricants International. Dobro naszej planety, a także zadowolenie naszych konsumentów stawiamy na pierwszym miejscu. Jesteśmy dumni z tego, że tworzymy wysokiej jakości produkty, które odpowiadają na wyzwania środowiskowe. Nasi klienci zachęcają nas do rozwijania ekologicznych innowacji. Z niecierpliwością czekamy na kontynuację zielonej transformacji i już zastanawiamy się, co możemy dalej zrobić, aby rozwijać się w sposób zrównoważony – tłumaczy Domenico Ciaglia, Dyrektor Regionu EMEA dla PETRONAS Lubricants International.

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego
Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.