Inchcape Polska z pierwszą lokalizacją w Krakowie
Inchcape Polska kontynuuje rozpoczętą w zeszłym roku strategię koncentrującą się na rozwoju sprzedaży samochodów używanych. Na początku stycznia firma otworzyła w Krakowie salon Bravoauto. To pierwsza lokalizacja Grupy w Małopolsce.
Bravoauto to brand utworzony w 2021 roku przez Inchcape Group jako odpowiedź na zmiany zachodzące w branży motoryzacyjnej. Marka z sukcesami funkcjonuje już m.in. w Australii, Tajlandii, Wielkiej Brytanii czy Łotwie. Na początku zeszłego roku Bravoauto zadebiutowało na rynku polskim, uzupełniając biznes działającego od 19 lat autoryzowanego dealera marek BMW, BMW Motorrad i MINI o sieć sprzedaży samochodów używanych wszystkich marek.
W minionym roku firma otworzyła pierwsze obiekty: w sąsiedztwie salonu Inchcape Poznań w Swadzimiu przy ul. Wschodniej 9, przy alei Karkonoskiej 45 we Wrocławiu oraz w Warszawie, przy ul. Łopuszańskiej 38B w Inchcape Park.
Teraz Inchcape Polska debiutuje z lokalizacją w województwie małopolskim. To efekt zapowiadanej ekspansji na nowe rynki.
- Kolejna lokalizacja Bravoauto, w nieznanym dla nas wcześniej otoczeniu rynkowym, to duże wyzwanie, ale i ogromna szansa na jeszcze większy rozwój biznesu. Wybierając nowe miejsce kierowaliśmy się tym, gdzie obecnie jest największe zapotrzebowanie na usługi, jak te świadczone przez nas. Osiągnięte przez nas w ostatnich miesiącach wyniki pokazują, że pomimo przeciwności i spadków, jakie odnotowuje branża, jesteśmy dobrze przygotowani, a podejmowane przez nas decyzje są właściwe – mówi Łukasz Mieloch, dyrektor sprzedaży samochodów używanych Inchcape Polska.
Pod szyldem Bravoauto dealer oferuje samochody wszystkich dostępnych marek, a głównym kryterium doboru aut do portfolio jest jakość. Każdy z pojazdów w ofercie ma certyfikat potwierdzający stan techniczny. Klienci zyskują również 24-miesięczną gwarancję na pojazdy, a także nowość na rynku – możliwość zwrotu samochodu w ciągu 14 dni.
Na stałe w ofercie Bravoauto dostępnych jest ok. 500 sprawdzonych, gotowych do odbioru w jeden dzień pojazdów.
Pierwszy obiekt Bravoauto w Krakowie powstał przy ul. Zakopiańskiej 288.

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Nestlé w Polsce podsumowuje wpływ na krajową gospodarkę. Firma wygenerowała 0,6 proc. polskiego PKB [DEPESZA]
Działalność Nestlé w Polsce wsparła utrzymanie 45,2 tys. miejsc pracy i wygenerowała 20,1 mld zł wartości dodanej dla krajowej gospodarki. Firma przyczyniła się do zasilenia budżetu państwa kwotą 1,7 mld zł – wynika z „Raportu Wpływu Nestlé” w Polsce przygotowanego przez PwC na podstawie danych za 2023 rok.
Polityka
M. Kobosko: Surowce dziś rządzą światem i zdecydują o tym, kto wygra w XXI wieku. Zasoby Grenlandii w centrum zainteresowania

Duńska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej rozpoczęła się 1 lipca pod hasłem „Silna Europa w zmieniającym się świecie”. Według zapowiedzi ma się ona skupiać m.in. na bezpieczeństwie militarnym i zielonej transformacji. Dla obu tych aspektów istotna jest kwestia niezależności w dostępie do surowców krytycznych. W tym kontekście coraz więcej mówi się o Grenlandii, autonomicznym terytorium zależnym Danii, bogatym w surowce naturalne i pierwiastki ziem rzadkich. Z tego właśnie powodu wyspa znalazła się w polu zainteresowania Donalda Trumpa.
Prawo
Mikro-, małe i średnie firmy liczą na lepszy dostęp do finansowania. To coraz istotniejszy klient dla sektora bankowego

Sektor MŚP stanowi 99 proc. firm w Polsce i odpowiada za prawie połowę polskiego PKB. Dlatego od jego rozwoju w dużej mierze uzależniony jest wzrost gospodarczy. Ekonomiści wskazują jednak, że poziom inwestycji jest zbyt niski, by budować silne podstawy rozwoju. Jak wskazuje Rzecznik MŚP, przedsiębiorcy liczą na lepszy dostęp do finansowania bankowego. Chodzi nie tylko o wsparcie inwestycji w kraju, lecz również w ekspansji zagranicznej.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.