Komunikaty PR

Hitachi Energy wprowadza pionierski moduł mocy dla pojazdów elektrycznych

2022-05-18  |  10:20
Biuro prasowe

Wysokowydajne rozwiązania energoelektroniczne przenoszą elektromobilność na wyższy poziom i zapewniają bardziej zrównoważoną przyszłość energetyczną dla wszystkich.

Firma Hitachi Energy, światowy lider technologii i rynku sieci energetycznych, ogłosiła podczas targów PCIM Europe, odbywających się 10-12 maja w Norymberdze w Niemczech, wprowadzenie na globalny rynek RoadPak, pionierskiego modułu półprzewodnikowego dla pojazdów elektrycznych.

RoadPak wyznacza nowy punkt odniesienia w dziedzinie wydajności pojazdów elektrycznych. Ten kompaktowy moduł wykorzystuje najnowocześniejszą technologię węglika krzemu (SiC), aby osiągnąć wyjątkowy poziom gęstości mocy umożliwiający szybsze ładowanie, niezawodność przez cały okres eksploatacji pojazdu oraz najniższe możliwe straty mocy zapewniające najdłuższy osiągalny zasięg jazdy.

RoadPak to wynik ponad 100 lat innowacji Hitachi Energy i wiodącej pozycji na rynku rozwiązań energoelektronicznych – powiedział Niklas Persson, dyrektor biznesu Stacji i Systemów Elektroenergetycznych w Hitachi Energy. – Wraz z naszymi systemami ładowania pojazdów elektrycznych Grid-eMotion™ Flash i Fleet, stanowi on kontynuację zaangażowania naszej firmy w przenoszenie elektromobilności na wyższy poziom i tworzenie bardziej zrównoważonej przyszłości energetycznej dla wszystkich.

Przetestowany przez wielu producentów pojazdów elektrycznych i mający za sobą dwa sezony bezbłędnego działania w zespole Mahindra Racing Formuły E, RoadPak jest dostępny zarówno w zakresie 750 V, jak i 1200 V. Dzięki temu idealnie nadaje się do wszystkich typów pojazdów elektrycznych - zwykłych i luksusowych samochodów osobowych, pojazdów użytkowych, autobusów, rolniczych pojazdów elektrycznych, ciężarówek, a także wyczynowych samochodów wyścigowych.

W ciągu ostatnich dwóch lat mieliśmy okazję pilotażowo wykorzystać ten zaawansowany moduł zasilania w naszych samochodach wyścigowych Mahindra M7Electro i M8Electro, co pozwoliło nam znacznie zwiększyć osiągi i niezawodność – powiedział Dilbagh Gill, CEO i dyrektor zespołu Mahindra Racing. – To zaawansowane rozwiązanie pozwala nam opracowywać najnowocześniejsze ekologiczne technologie motoryzacyjne nowej generacji i poprawić komfort jazdy.

Półprzewodniki mocy są krytycznym elementem w pojazdach elektrycznych. Stanowią serce przetwornicy, która przekształca prąd stały z baterii pojazdu w prąd zmienny napędzający silnik. Niezawodność jest tu kluczowa. Półprzewodniki RoadPak zostały zaprojektowane tak, aby działały bezawaryjnie przez ponad cztery miliony cykli start-stop w całym okresie eksploatacji pojazdu.

Rynek pojazdów elektrycznych rośnie w tempie wykładniczym. Globalna sprzedaż samochodów elektrycznych wzrosła o 40% w 2020 roku i prawie podwoiła się w roku 2021*. Ponadto wszyscy główni producenci samochodów zobowiązali się do wycofania pojazdów z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi do 2030 r. lub wcześniej.

Hitachi Energy posiada dwa oddzielne centra produkcyjne, które zapewniają globalne bezpieczeństwo dostaw półprzewodników mocy opartych na SiC, w tym RoadPak. Firma wytwarza własne chipy SiC w fabryce półprzewodników w Szwajcarii i jest wspierana przez niezależnego producenta chipów SiC w Stanach Zjednoczonych, co daje pewność zaopatrzenia zarówno pod względem ilościowym, jak i dostępności geograficznej.

Zaawansowana technologia półprzewodnikowa Hitachi Energy jest kluczowym elementem rozwiązań integrujących sieci energetyczne, które umożliwiają niezawodny przepływ ogromnych ilości energii odnawialnej przez sieci energetyczne i pomiędzy krajami. Są one również kluczowe dla systemów przekształtników trakcyjnych, które napędzają szybkie pociągi elektryczne i metro, a także dla pojazdów elektrycznych, dzięki którym transport drogowy staje się czysty i zrównoważony.

Uwagi

* Według danych Międzynarodowej Agencji Energii i Światowego Forum Ekonomicznego: https://www.iea.org/news/global-electric-car-sales-set-for-further-strong-growth-after-40-rise-in-2020 i https://www.weforum.org/agenda/2022/02/electric-cars-sales-evs/

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Philips pomaga w pracy! Biuro prasowe
2024-04-24 | 19:00

Philips pomaga w pracy!

Praca na gospodarstwie rolnym lub w transporcie wiąże się z szeregiem zadań, w których pomocne jest dobre oświetlenie. Dodatkowe źródło światła nie tylko zwiększa komfort i
Motoryzacja Jazda z przyczepą kempingową - co warto wiedzieć? Poradnik Steinhof
2024-04-24 | 18:00

Jazda z przyczepą kempingową - co warto wiedzieć? Poradnik Steinhof

Wiosna jest czasem, w którym coraz więcej osób decyduje się na jazdę z przyczepą kempingową. Dlatego w dzisiejszym poradniku Steinhof przypominamy, na co warto zwrócić
Motoryzacja Nowy Mio MiVue C595W Dual – bezpieczeństwo samochodu podczas jazdy i postoju
2024-04-11 | 13:50

Nowy Mio MiVue C595W Dual – bezpieczeństwo samochodu podczas jazdy i postoju

Wideorejestartor pełen niezbędnych funkcji Mio MiVue C595WD posiada wbudowane moduły GPS oraz Wi-Fi. Dzięki dobrze znanej  matrycy Sony STARVIS CMOS nagrania są wysokiej jakości

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Venture Cafe Warsaw

Finanse

Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem

Niestabilność polityczna i gospodarcza, coraz większa polaryzacja społeczeństwa, kryzys kosztów utrzymania, rosnąca liczba konfliktów zbrojnych i ryzyka cybernetyczne związane z rozwojem sztucznej inteligencji – to największe zagrożenia dla biznesu wskazywane w tegorocznym „Global Risks Report 2024”. Z raportu wynika, że obawy o bliską i dalszą przyszłość wciąż są zdominowane przez ryzyka klimatyczne i środowiskowe. Jednak w tym roku przykryły je niebezpieczeństwa związane z dezinformacją, wspieraną przez AI, która może wywoływać coraz większe niepokoje społeczne. – W tym roku na świecie 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, więc konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – podkreśla Christos Adamantiadis, CEO Marsh McLennan w Europie.

Ochrona środowiska

Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat

Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.

Finanse

72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn

W ubiegłym roku rynek pracy IT był znacznie mniej dynamiczny niż w poprzednich latach – wynika z „Raportu płacowego branży IT w 2024” Organizacji Pracodawców Usług IT. Przy wysokim poziomie podwyżek specjaliści rzadziej zmieniali pracę, ale niektórych zmusiły do tego cięcia w zatrudnieniu wynoszące w zależności od wielkości firmy od 12 do 26 proc. Ten rok zapowiada się bardziej optymistycznie: 61 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększać zatrudnienie, a 72 proc. – pensje. Eksperci zwracają uwagę na wciąż duży rozstrzał między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn w tej branży.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.