Komunikaty PR

GreenWay Polska: ponad 200 stacji ładowania i 10 magazynów energii

2020-08-04  |  07:00
Biuro prasowe
Kontakt
Alina Geniusz-Siuchnińska
Inntu

ul. Traugutta 115C
80-226 Gdańsk
alina.geniusz|inntu.pl| |alina.geniusz|inntu.pl
531 150 022
www.inntu.pl

GreenWay Polska oferuje swoim klientom już ponad 200 stacji ładowania. Dwusetna stacja została uruchomiona w galerii handlowej Elektrownia Powiśle w Warszawie. W lipcu firma zainstalowała w Polsce także dziesiąty magazyn energii znajdujący się przy stacji ładowania. 

Mimo pandemii COVID-19 rynek elektromobilności w Polsce cały czas się rozwija. Odzwierciedla to między innymi ilość zarejestrowanych samochodów - w pierwszym półroczu 2020 r. ich liczba zwiększyła się o 3 275 sztuk, to jest o 65% więcej niż w porównywalnym okresie w roku 2019. Rozwija się również infrastruktura ładowania elektryków - na koniec czerwca 2020 r. liczba stacji ładowania w Polsce wyniosła 1.194, z czego 390 to stacje szybkiego ładowania. W lipcu ich wolumen wzrósł, między innymi przez oddane do użytku nowe stacje największej sieci w Europie Środkowej - firmy GreenWay. 

Ponad 300 stacji ładowania GreenWay w Polsce i Słowacji 

GreenWay Polska jest częścią międzynarodowego holdingu działającego w Polsce i Słowacji. Łącznie w obu krajach do dyspozycji kierowców jest ponad 300 stacji ładowania: 200 w Polsce oraz 110 na Słowacji. Dwusetna ładowarka w Polsce została zainstalowana w Elektrowni Powiśle – centrum handlowym w Warszawie przy ulicy Zajęczej. W tym miejscu kierowcy mają do dyspozycji łącznie 16 stacji ładowania.  

- Cały czas rozbudowujemy naszą sieć, pomimo wolniejszego niż zakładane tempa rozwoju rynku samochodów komentuje Rafał Czyżewski, prezes GreenWay Polska. - Ważne jest, aby elektromobilność osiągnęła masę krytyczną, a to z kolei zależy od zasięgu sieci ładowania. Poprzez rozbudową sieci zwiększamy komfort używania elektryków. 

Maksymalna moc stacji 

Rozbudowa GreenWay Polska to nie tylko nowe ładowarki. W lipcu firma uruchomiła cztery kolejne magazyny energii połączone ze stacjami ładowania o dużej mocy, a jej łączna liczba wzrosła do dziewięciu. Obecnie łączna ich liczba w sieci GreenWay w Polsce wynosi dziesięć sztuk. Dodatkowo zainstalowany został jeden magazyn, który czeka na uruchomienie stacji ultraszybkiego ładowania. Każdy dysponuje pojemnością 90 kWh oraz mocą 60 kW.  

Magazyn energii, zwany WattBoosterem, zapewnia maksymalną moc stacji, również przy ograniczonej mocy przyłącza energetycznego. Pozwala to na zapewnienie krótkiego czasu ładowania nawet w sytuacji, gdy moc stacji ograniczona jest przez spółkę do 40 kW, co wynika z wysokich opłat dystrybucyjnych. Przy przyłączeniu stacji do sieci z mocą 40 kW pozwala to na ładowania samochodów elektrycznych z łączną mocą dochodzącą do 100 kW.  

Pierwszy magazyn energii w Polsce, zainstalowany był na początku 2019 roku w Galerii Metropolia w Gdańsku. Energia w tym Wattboosterze magazynowana jest w zużytych bateriach z aut elektrycznych, które w ten sposób otrzymują drugie życie. W pozostałych magazynach zainstalowano nowe baterie. Stacje ładowania wykorzystujące magazyny energii i tym samym dysponujące zwiększoną mocą ładowania działają obecnie w następujących lokalizacjach (w nawiasach podane są moce ładowarek): 

1.               Galeria Metropolia, Gdańsk (80 kW) 

2.               Port Kopytkowo przy autostradzie A1 (100 kW) 

3.               Chata Góralska, Ciechocinek (100 kW) 

4.               Porto Fino, Lućmierz (100 kW) 

5.               Stacja Paliw Posiłek, Krapkowice (100 kW) 

6.               Shopin, Łódź (100 kW) 

7.               Stacja paliw Bp, Przyłęk (100 kW) 

8.               Stacja Paliw Gramax, Mława (100 kW) 

9.               Stacje Orlen, Brzeg (100 kW) 

W najbliższym czasie zostanie także uruchomiona ultraszybka ładowarka wyposażona w magazyn energii na stacji paliw BP w Strzelcach Opolskich, gdzie maksymalna moc ładowania wyniesie aż 200 kW.  

Dodatkowo GreenWay dysponuje jeszcze trzema magazynami energii na Słowacji. Pierwszy z nich powstał w Bratysławie na początku 2018 roku. 

Magazyny energii zarówno w Polsce, jak i w Słowacji powstały dzięki wsparciu Komisji Europejskiej. Projekt, który jest wspierany przez instrument Unii Europejskiej „Łącząc Europę” przyczynia się w znacznym stopniu do dalszej rozbudowy infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych. Poza magazynami energii budowa samych stacji ładowania wspierana jest także przez EIB. 

O GreenWay Polska: 

GreenWay Polska jest częścią międzynarodowej grupy GreenWay, działającej w obszarze elektromobilności.  Jest najintensywniej rozwijająca się sieć ładowania samochodów elektrycznych w środkowym regionie Europy. Firma istnieje od 2011 r. (w Polsce od 2016 r.) i stawia sobie za cel upowszechnienie pojazdów elektrycznych, by Europa Środkowa i Wschodnia stała się czystsza, zdrowsza oraz mniej uzależniona od ropy naftowej. Obecnie w sieci GreenWay znajduje się ponad 300 stacji ładowania, z czego 200 w Polsce. Są to w znacznej większości stacje szybkiego ładowania o dużej mocy.  

Oprócz usług ładowania GreenWay oferuje także profesjonalne usługi w zakresie budowy i zarządzania infrastrukturą ładowania dla innych podmiotów. Oferta obejmuje instalację, konfigurację, utrzymanie i zarządzanie punktami ładowania, również w formie najmu. Firma obsługuje też posiadaczy samochodów elektrycznych korzystających z usług ładowania należących do partnerów GreenWay. Dodatkowo GreenWay oferuje kompleksowe rozwiązania firmom i instytucjom chcącym przekształcać swoją flotę w elektryczną. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Nowy Mio MiVue C595W Dual – bezpieczeństwo samochodu podczas jazdy i postoju Biuro prasowe
2024-04-11 | 13:50

Nowy Mio MiVue C595W Dual – bezpieczeństwo samochodu podczas jazdy i postoju

Wideorejestartor pełen niezbędnych funkcji Mio MiVue C595WD posiada wbudowane moduły GPS oraz Wi-Fi. Dzięki dobrze znanej  matrycy Sony STARVIS CMOS nagrania są wysokiej jakości
Motoryzacja Barwa światła jak w żarówkach halogenowych!
2024-03-28 | 18:00

Barwa światła jak w żarówkach halogenowych!

W przypadku serii Ultinon Classic, konstruktorom chodziło o jak najdokładniejsze zastąpienie tradycyjnych żarówek halogenowych odpowiednikami LED, tak aby z jednej strony umożliwić
Motoryzacja Środki smarne ELF rekomendowane przez SsangYong
2024-03-27 | 18:00

Środki smarne ELF rekomendowane przez SsangYong

ELF, marka środków smarnych należąca do TotalEnergies, umacnia swoją pozycję na polskim rynku. Rekomendacja SsangYonga w segmencie samochodów terenowych i SUV podkreśla

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Venture Cafe Warsaw

IT i technologie

Nowy ośrodek w Krakowie będzie wspierać innowacje dla NATO. Połączy start-upy i naukowców z sektorem obronności

Połączenie najzdolniejszych naukowców oraz technologicznych start-upów z firmami z sektora obronnego i wojskowego – to główny cel akceleratora, który powstaje w Krakowie. Będzie on należał do natowskiej sieci DIANA, która z założenia ma służyć rozwojowi technologii służących zarówno w obronności, jak i na rynku cywilnym w krajach sojuszniczych NATO. Eksperci liczą na rozwiązania wykorzystujące m.in. sztuczną inteligencję, drony czy technologie kwantowe. Dla sektora to szansa na pozyskanie innowacji na skalę światową, a dla start-upów szansa na wyjście na zagraniczne rynki i pozyskanie środków na globalny rozwój.

Farmacja

Sztuczna inteligencja pomaga odkrywać nowe leki. Skraca czas i obniża koszty badań klinicznych

Statystycznie tylko jedna na 10 tys. cząsteczek testowanych w laboratoriach firm farmaceutycznych pomyślnie przechodzi wszystkie fazy badań. Jednak zanim stanie się lekiem rynkowym, upływa średnio 12–13 lat. Cały ten proces jest nie tylko czasochłonny, ale i bardzo kosztowny – według EFPIA przeciętne koszty opracowania nowego leku sięgają obecnie prawie 2 mld euro. Wykorzystanie sztucznej inteligencji pozwala jednak obniżyć te koszty i skrócić cały proces. – Dzięki AI preselekcja samych cząsteczek, które wchodzą do badań klinicznych, jest o wiele szybsza, co zaoszczędza nam czas. W efekcie pacjenci krócej czekają na nowe rozwiązania terapeutyczne – mówi Łukasz Hak z firmy Johnson & Johnson Innovative Medicine, która wykorzystuje AI w celu usprawnienia badań klinicznych i opracowywania nowych, przełomowych terapii m.in. w chorobach rzadkich.

Edukacja

Skutki zbyt długich sesji gier wideo mogą być bolesne. Naukowcy rekomendują, aby nie przekraczać 3 godz. dziennie [DEPESZA]

Zmęczenie oczu, ból głowy, pleców, dłoni i nadgarstka to dolegliwości najczęściej zgłaszane przez osoby regularnie grające w gry komputerowe. Na podstawie ankiety przeprowadzonej na grupie niemal tysiąca dorosłych osób amerykańscy naukowcy ustalili, że regularne sesje gier trwające co najmniej 3 godz. najbardziej przyczyniają się do powstania takich dolegliwości. Co ciekawe, u osób będących lub planujących zostać e-sportowcami natężenie dolegliwości nie rośnie gwałtownie, jak należałoby przypuszczać. Może to mieć związek z bardziej świadomym doborem sprzętu i lepszym zrozumieniem znaczenia ergonomii.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.