Goodyear chce dwukrotnie zwiększyć wykorzystanie krzemionki z łusek ryżowych
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Krzemionka, potocznie nazywana kwarcem, jest jednym z najbardziej obfitych, trwałych i użytecznych minerałów na świecie, występującym wszędzie, od skalistych gór po piaszczyste plaże. Stosowana głównie w produkcji szkła, w najdrobniejszej formie jest również mieszana z gumą w celu wzmocnienia bieżników opon i zmniejszenia oporów toczenia, co poprawia efektywność paliwową i zmniejsza emisję gazów cieplarnianych. Goodyear postawił sobie za cel podwojenie wykorzystania krzemionki RHA do 2021 roku.
Od pól ryżowych po bieżniki opon
Według Organizacji Narodów Zjednoczonych każdego roku na całym świecie zbiera się ponad 700 milionów ton ryżu.
Podczas procesu mielenia zewnętrzna powłoka ochronna, czyli łuska, jest oddzielana od ziarna ryżu i odrzucana. Aby zmniejszyć ilość odpadów wywożonych na wysypiska, łuski ryżowe często są spalane w celu wytworzenia energii elektrycznej. Pozostaje po nich bogaty w krzemionkę produkt uboczny – popiół z łusek ryżowych (RHA).
Goodyear rozpoczął badania nad wykorzystaniem krzemionki RHA w 2013 r. i już osiąga pozytywne wyniki.
„Gdy rozważamy zastosowanie materiałów zastępczych, musimy sprawdzić jaki będą miały wpływ na wydajność produktu" – mówi dr Bob Woloszynek, główny inżynier Goodyear ds. rozwoju surowców i technologii wzmacniania. „Ucieszyło nas, że w porównaniu z konwencjonalną krzemionką na bazie piasku, materiał klasy RHA jest równoważnym substytutem pod względem osiągów”.
Krzemionka RHA jest obecnie mocno zakorzeniona w portfolio materiałów Goodyear i wykorzystywana w kilku globalnych zakładach produkcyjnych.
Pozytywny wpływ krzemionki na osiągi opon
Dodatek krzemionki zwiększa elastyczność i sprężystość bieżnika w niższych temperaturach, co zapewnia lepszą trakcję i przyczepność. Goodyear odkrył także, że krzemionka zmniejsza opory toczenia opony w porównaniu z sadzą. Mniejsze opory toczenia to oszczędność paliwa i zarazem lepsze zachowanie opony na mokrej nawierzchni.
Obecnie firma ściśle współpracuje z dostawcami w celu dalszego zwiększenia wykorzystania krzemionki RHA i postawiła sobie za cel podwojenie jej wykorzystania do 2021 r.
„Naprawdę cieszymy się, że możemy kontynuować rozwój tej technologii z materiału, który mógłby trafiać na wysypisko śmieci, i włączać go do naszych produktów premium” – powiedział dr Woloszynek.

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego
Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.