FUCHS wprowadza na rynek pierwsze produkty w opakowaniach z recyklingu
Grupa FUCHS, największy na świecie niezależny producent i dostawca innowacyjnych środków smarnych oraz produktów pokrewnych, wprowadza na rynek nowe opakowania produktów z gamy Automotive Aftermarket w 100% wykonane z materiałów pochodzących z recyklingu (PCR).
Wprowadzenie do Europy opakowań w pełni pochodzących z recyklingu jest efektem zaangażowania dostawców i szerszej współpracy w ramach łańcucha dostaw. Już do końca bieżącego roku na europejskim rynku pojawi się 5 milionów takich butelek. W przyszłości marka zamierza wprowadzić to rozwiązanie na całym świecie, w ramach realizacji swoich celów w zakresie zrównoważonego rozwoju.
Poprzez wykorzystanie materiałów w pełni pochodzących z recyklingu, firma redukuje ilość materiałów opakowaniowych pochodzących z paliw kopalnych i obniża emisję dwutlenku węgla. W rezultacie każda butelka o pojemności 1 l i 5 l będzie miała całkowity ślad węglowy o 68% niższy niż butelka wyprodukowana bez użycia materiałów pochodzących z recyklingu. Aby osiągnąć ten wynik, firma FUCHS we współpracy z dostawcami ulepszyła technologię produkcji bez uszczerbku dla jakości produktu, usprawniając proces produkcji.
W ramach dalszego dążenia do osiągnięcia swoich celów zrównoważonego rozwoju, firma FUCHS zobowiązała się do ograniczenia emisji w całym łańcuchu wartości (cradle-to-grave) o co najmniej 90% do roku 2040 (w porównaniu z rokiem 2021). Oprócz pracy nad bazą materiałową, zgodnie z ostatnim pełnym rocznym raportem zrównoważonego rozwoju, od 2021 roku FUCHS zmniejszył swój ślad węglowy o 14,8%. Obejmuje to wszystkie emisje w obrębie firmy, na które FUCHS może mieć bezpośredni wpływ.
– Stworzenie opakowania w 100% pochodzącego z materiałów z recyklingu to prawdziwy kamień milowy w naszej produkcji. Osiągnęliśmy to poprzez integrację materiałów wtórnych, przy jednoczesnym utrzymaniu jakości produktu i spełnieniu wszystkich wymagań specyfikacji. Jest to jednak tylko krok na naszej drodze do zrównoważonego rozwoju, a nie cel podróży. W nadchodzących latach planujemy wprowadzenie tego rozwiązania do większej liczby produktów i regionów geograficznych – powiedział Bastian Keller, Dyrektor ds. globalnego zarządzania produktami w branży środków smarnych dla motoryzacji.
Taka zmiana wymaga zaangażowania i współpracy, ponownego przemyślenia procesu, technologii i pozyskiwania materiałów. Przyjmując etapowe podejście, byliśmy w stanie zdobyć doświadczenie i opinie klientów, aby upewnić się, że produkt spełnia ich potrzeby, a także potrzeby środowiska - dodaje.
Oprócz zobowiązania do zwiększenia zawartości materiałów pochodzących z recyklingu w opakowaniach, FUCHS planuje przejść na 100% ekologiczną energię elektryczną do 2025 roku, zwiększając jej udział do ponad 50% w 2023 roku.
Więcej informacji znajduje się na stronie internetowej:
Link: https://www.fuchs.com/pl/pl/
O FUCHS
Założony w 1931 roku jako firma rodzinna w Mannheim, FUCHS jest obecnie największym na świecie niezależnym dostawcą innowacyjnych środków smarnych oraz produktów pokrewnych dla praktycznie wszystkich obszarów zastosowań i sektorów. Grupa FUCHS posiada 55 spółek i zatrudnia prawie 6000 pracowników na całym świecie, dzięki czemu jest wiodącym niezależnym dostawcą środków smarnych. Firma od lat ma ten sam cel: utrzymać świat w ruchu w sposób zrównoważony i wydajny. Aby sprostać temu zadaniu, FUCHS myśli w kategoriach doskonałości, a nie tylko standardów. Opracowując indywidualne rozwiązania, firma pozostaje blisko swoich klientów i wsłuchuje się w ich potrzeby – pozostaje doświadczonym konsultantem i niezawodnym partnerem w zespole wspólnie poszukującym najlepszych rozwiązań.
Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Smarować, czy nie smarować? Kierowcy nadal popełniają ten błąd! Poradnik
Sezon motocyklowy w zawieszeniu, ale… kamera motocyklowa Mio MiVue M820WD pod ch
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Prąd z największej prywatnej inwestycji energetycznej w Polsce popłynie w 2027 roku. Polenergia dostała właśnie potężny zastrzyk finansowania
Polenergia S.A. i Bank Gospodarstwa Krajowego podpisały umowę pożyczki ze środków Krajowego Planu Odbudowy (KPO) na budowę morskich farm wiatrowych. Finansowanie wyniesie 750 mln zł i zostanie wykorzystane do budowy dwóch farm o łącznej mocy 1440 MW. Największa prywatna grupa energetyczna w Polsce realizuje ten projekt z norweskim Equinorem. Prace związane z budową fundamentów turbin na Bałtyku mają się rozpocząć w 2026 roku. Projekty offshorowe będą jednym z filarów nowej strategii Polenergii, nad którą spółka właśnie pracuje.
Przemysł
Polskie firmy przemysłowe bardziej otwarte na technologie. Sztuczną inteligencję wdrażają z ostrożnością [DEPESZA]
Innowacje cyfrowe w przemyśle, choć wiążą się z kosztami i wyzwaniami, są jednak postrzegane przez firmy jako szansa. To podejście przekłada się na większą otwartość do ich wdrażania i chęć inwestowania. Ponad 90 proc. firm przemysłowych w Polsce, które wprowadziły co najmniej jedno rozwiązanie Przemysłu 4.0, dostrzega wyraźną poprawę efektywności procesów produkcyjnych – wynika z nowego raportu Autodesk. Choć duża jest wśród nich świadomość narzędzi opartych na sztucznej inteligencji, na razie tylko 14 proc. wykorzystuje je w swojej działalności.
Farmacja
Antybiotykooporność coraz poważniejszym problemem. Wyizolowane ze śliny peptydy mogą się sprawdzić w walce z bakteriami wielolekoopornymi
Poszukiwanie alternatyw dla antybiotykoterapii nabiera coraz większego tempa. Duże nadzieje, zwłaszcza w kontekście szczepów wielolekoopornych, naukowcy wiążą z bakteriocynami i bakteriofagami. Badacz z Uniwersytetu Wrocławskiego prowadzi prace nad bakteriocyną, będącą peptydem izolowanym z ludzkiej śliny. Za swoje badania otrzymał Złoty Medal Chemii. Tymczasem problem antybiotykooporności może wynikać w dużej mierze z niewiedzy. Z Eurobarometru wynika, że tylko połowa Europejczyków zdaje sobie sprawę, że antybiotyki nie są skuteczne w walce z wirusami.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.