Frost & Sullivan przyznał nagrodę firmie TomTom
Rozwiązanie Navigation for Automotive od firmy TomTom otrzymało nagrodę 2022 Global Automotive Navigation New Product Innovation Award. Jest to prestiżowa nagroda przyznawana przez Frost & Sullivan, wiodącą firmę doradztwa biznesowego oferującą badania i analizy rynku.
TomTom Navigation for Automotive to hybrydowe rozwiązanie nawigacyjne w chmurze opracowane dla branży motoryzacyjnej. Rozwiązanie to integruje najnowsze zaawansowane usługi za pośrednictwem chmury obliczeniowej, aby wyeliminować potrzebę przechowywania danych w pamięci pokładowej. Umożliwia to szybkie wyznaczanie tras w czasie rzeczywistym i dostęp do najnowszych map dzięki inteligentnemu wykorzystaniu usług online, oprogramowania over-the-air (OTA) i ciągłym aktualizacjom map w celu stworzenia responsywnego doświadczenia użytkownika.
Zintegrowana z chmurą nawigacja online łączy się z pokładowym systemem informacyjno-rozrywkowym (IVI), aby zapewnić użytkownikom bezpieczne, szybkie i działające w czasie rzeczywistym informacje nawigacyjne, a w przypadku przejścia na tryb offline przełącza się na korzystanie z chmury (gdy nie można pobrać danych w czasie rzeczywistym, rozwiązanie przełącza się na swoje oprogramowanie pokładowe i mapy, dzięki czemu jest dostępne w każdych okolicznościach). Nowy, intuicyjny interfejs może być wyświetlany na konsoli środkowej, panelu przyrządów, wyświetlaczu head-up (HUD) i ekranach pasażera w różnych rozmiarach i proporcjach, zgodnie z zasadą bezpieczeństwa i łatwości obsługi firmy TomTom.
Nagrody Frost & Sullivan są przyznawane firmom działającym na różnych rynkach za wykazanie się wybitnymi osiągnięciami. Analitycy branżowi porównują uczestników rynku i mierzą rezultaty ich pracy poprzez dogłębne wywiady, analizy i szeroko zakrojone badania wtórne, aby zidentyfikować najlepsze praktyki w branży.

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności
Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.
Ochrona środowiska
Wokół utylizacji odpadów medycznych narosło wiele mitów. Nowoczesne instalacje pozwalają wykorzystać ten proces do produkcji ciepła i energii

Według różnych szacunków w Polsce powstaje od 60 do nawet 200 tys. t odpadów medycznych. Wymagają one specjalnego trybu postępowania, innego niż dla odpadów komunalnych – jedyną dopuszczalną i obowiązującą w świetle polskiego prawa metodą jest ich spalanie. Obecnie zakłady przetwarzania odpadów to nowoczesne instalacje połączone z odzyskiem energii. Termiczne przekształcenie odpadów może też być elementem gospodarki o obiegu zamkniętym.
Problemy społeczne
Poziom wyszczepienia Ukraińców jest o 20 pp. niższy niż Polaków. Ukraińskie mamy w Polsce wskazują na szereg barier

Różnice w kalendarzu szczepień, bariery językowe, nieznajomość polskiego systemu szczepień oraz obawy przed skutkami ubocznymi szczepionek – to jedne z najczęstszych problemów, które prowadzą do tego, że poziom wyszczepienia Ukraińców w Polsce jest niższy niż Polaków. To może mieć wpływ na bezpieczeństwo zdrowotne w całym kraju. Fundacja Instytutu Matki i Dziecka podejmuje inicjatywę mającą budować postawy proszczepienne wśród imigrantów.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.