Ford wybiera TomTom Global Traffic Service dla nowej generacji systemu SYNC
TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji, podpisał wieloletnią, globalną umowę, w ramach której dostarczy usługę trafficową w czasie rzeczywistym do systemu SYNC® Forda. Zupełnie nowy model pickup F-150, zaprezentowany kilka dni temu, oraz mający wkrótce swoją premierę, w pełni elektryczny Mustang Mach-E SUV są pierwszymi pojazdami Forda, w których zastosowano tę technologię.
TomTom Traffic dostarcza dokładne dane o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym, które będą informować kierowców Forda i mogą im pomóc skrócić czas podróży. Serwis trafficowy firmy TomTom przetwarza codziennie ponad 70 milionów godzin jazdy, pochodzących z miliardów anonimowych punktów danych. Aktualizując ogromną ilość danych co 30 sekund, firma TomTom może przewidzieć ruch drogowy zanim jeszcze do niego dojdzie.
„Producenci samochodów wybierają system TomTom Traffic ze względu na jego dokładność, aktualność i niezawodność", powiedział Antoine Saucier, Managing Director, TomTom Automotive. „Decyzja Forda o włączeniu usługi TomTom Traffic do nowej generacji systemu SYNC jest kolejnym krokiem w kierunku naszej wizji świata wolnego od zatorów komunikacyjnych".
Usługa TomTom Traffic jest dostępna w 79 krajach na całym świecie i zasilana przez ponad 600 milionów urządzeń. Z usługi tej korzystają producenci samochodów, twórcy aplikacji i przedsiębiorstwa w wielu różnych rozwiązaniach związanych z mobilnością.

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego
Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.