Komunikaty PR

Filtry PZL Filters, a paliwo E10

2024-01-16  |  18:00
Biuro prasowe

PZL Sędziszów podpowiada – jeśli obawiasz się negatywnego wpływu biopaliwa na silnik swojego samochodu, możesz częściej wymieniać filtr paliwa. Takie działanie profilaktyczne nie jest zbyt drogie i z pewnością nie zaszkodzi. W materiale piszemy także o innych wskazówkach eksploatacyjnych. Temat rozgrzewa nowe paliwo E10, ale pamiętajmy, że sprawa dotyczy także benzyny E5, która nadal pozostaje w sprzedaży dla E98.

Wprowadzenie benzyny 95 E10, w która w stosunku do dotychczasowej E95 E5 ma większą domieszkę biokomponentów (bioetanolu) wzbudziło niepokój wśród dużej grupy kierowców. Warto jednak przypomnieć, że w myśl przepisów E10 oznacza benzynę z dodatkiem „do 10% biokomponentów”, a zatem może to być równie dobrze zarówno 4% jak i 9,99%. Nie został zatem określony precyzyjnie skład nowego paliwa, a jedynie podniesiono górną dopuszczalną granicę zawartości bioetanolu.

PZL Sędziszów jako producent filtrów paliwa PZL Filters pragnie uspokoić użytkowników pojazdów, że oferowane filtry bez problemu współpracują z biopaliwami, a ich wysoka skuteczność separacji wody okazuje się w tym wypadku dodatkowym atutem. Mając na uwadze zwiększoną higroskopijność biopaliw wynikająca ze zwiększonej zawartości bioetanolu, stosowanie wysokiej jakości filtrów skutecznie separujących wodę z pewnością nie zaszkodzi, a jedynie pomoże.

Eksperci z PZL Sędziszów przygotowali krótką listę wskazówek eksploatacyjnych, które z pewnością przydadzą się kierowcom obawiającym się nowego paliwa.

1. W miarę możliwości warto wymienić stary filtr paliwa na nowy. Trudno jest przewidzieć jak nowe paliwo wpłynie na zanieczyszczenia zgromadzone w filtrze. Może być dla nich zupełnie obojętne, ale może też rozpuścić jakąś ich część i ponownie wprowadzić do układu paliwowego. Podkreślamy, że to tylko przypuszczenia, więc wymiana filtra paliwa będzie w tym kontekście działaniem profilaktycznym.

2. Nie należy zbyt długo przechowywać nowego paliwa. Jeśli samochód lub motocykl będzie stał w garażu dłużej niż miesiąc – np. aż do wiosny – lepiej zatankować paliwo E98, które nadal pozostaje w klasie E5. Podkreślamy, że wspomniany miesiąc jest jedynie okresem rekomendowanym. Niektóre źródła podają, że biopaliwa zachowują swoje właściwości nawet przez pół roku.

3. W przypadku sporządzania mieszanek z olejem do silników dwusuwowych należy takie mieszanki sporządzać bezpośrednio przed użyciem, ponieważ bioetanol oddziałuje niekorzystnie na olej. Wielu producentów pił spalinowych lub innych narzędzi napędzanych silnikami dwusuwowymi sugeruje, że mieszanka z użyciem biopaliwa wytrzymuje maksymalnie miesiąc i ponowne mieszanie nie przywraca pierwotnej „kompozycji”. W tym przypadku trzeba podchodzić zatem do sprawy bardziej rygorystycznie niż w przypadku samego biopaliwa. W praktyce oznacza to, aby nie sporządzać mieszanek na zapas celem składowania w zbiornikach w garażu czy w piwnicy.

4. PZL Sędziszów zachęca do regularnej wymiany filtrów paliwa przynajmniej raz w roku lub zgodnie z instrukcją pojazdu (producenci samochodów sugerują zazwyczaj interwał co 20, 30 lub co 60 tys. km). Osoby, które użytkują starsze pojazdy, lub takie, co do których nie ma jasnej informacji o dopuszczeniu do biopaliwa, mogą pokusić się o wymianę filtra paliwa dwa razy w roku lub właśnie w najkrótszym interwale, czyli co 15-20 tys. km (w zależności od tego co wypadnie szybciej).

Na koniec przypominamy system oznaczeń paliw oferowanych na naszym rynku.

Oznaczenia E5, E10 i E85 opisują benzynę o różnej zawartości biokomponentów. Benzyna E5 zawiera ich do 5%, E10 – do 10%, a E85 zawiera aż 85% biokomponentów i jest używane tylko w autach z napędem flexifuel, dzięki któremu pojazdy mogą spalać mieszankę benzyny i bioetanolu.
 
Litery B używa się w odniesieniu do olejów napędowych. Tak jak w przypadku benzyny cyfry znajdujące się obok litery B wskazują na maksymalną ilość biokomponentów. Oznaczenie B7 to zawartość do 7% biokomponentów, a B10 – do 10% tych składników. Oczywiście w przypadku oleju napędowego biokomponenty są zupełnie inne niż w przypadku benzyny (zamiast bioetanolu dodaje się np. oleje roślinne czy też estry metylowe pochodzenia roślinnego).

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Mio MiVue C590 – doskonała jakość nagrań w super cenie Biuro prasowe
2024-04-30 | 10:42

Mio MiVue C590 – doskonała jakość nagrań w super cenie

Widoczne jak w wideorejestratorze Kamera samochodowa Mio MiVue C590 może poszczycić się zastosowaniem sensora Sony premium STARVIS. Dzięki temu użytkownicy mogą cieszyć się jasnymi i
Motoryzacja Pojazdy elektryczne to przyszłość miejskiej mobilności
2024-04-26 | 09:00

Pojazdy elektryczne to przyszłość miejskiej mobilności

W obliczu rosnących wyzwań związanych ze zmianami klimatycznymi i zanieczyszczeniem powietrza, preferencje konsumentów na rynku transportowym ewoluują. Coraz więcej osób
Motoryzacja Klocki hamulcowe w ciężarówkach - poradnik Steinhof
2024-04-25 | 18:00

Klocki hamulcowe w ciężarówkach - poradnik Steinhof

Pojazdy ciężarowe są jednymi z najcięższych użytkowników dróg, jakich możemy spotkać każdego dnia. Sprawne hamulce w ciężarówkach są jedną z absolutnych podstaw

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Venture Cafe Warsaw

Konsument

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Transport

Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych

Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.