Komunikaty PR

Europejczycy nadal preferują jazdę elektrykiem bardziej niż tradycyjnymi autami.

2024-07-10  |  12:00
Biuro prasowe

Codzienne ładowanie samochodu elektrycznego obniża poziom zadowolenia z jego użytkowania. Jednak Europejczycy nadal preferują jazdę elektrykiem bardziej niż tradycyjnymi autami.  

  

  • 8 na 10 europejskich kierowców pojazdów elektrycznych (EV) woli jazdę pojazdem elektrycznym niż samochodem z silnikiem spalinowym (ICE); 

  • 80% kierowców zgadza się z tym, że pojazdy elektryczne zapewniają płynniejszą i cichszą jazdę; 

  • Oszczędność pieniędzy na paliwie, zaawansowana technologia i dostęp do stref niskiej emisji to główne powody zakupu pojazdów elektrycznych; 

  • Zadowolenie z czasu ładowania jest najniższe (na poziomie 7,7 pkt.) wśród wszystkich badanych wskaźników. Przy czym dwie trzecie właścicieli pojazdów elektrycznych ładuje swój samochód co najmniej raz dziennie. 

  

Branża motoryzacyjna poczyniła kolejny ogromny krok w kierunku zrównoważonego rozwoju. Większość właścicieli pojazdów elektrycznych twierdzi, że nowoczesne pojazdy elektryczne oferują lepsze wrażenia z jazdy w porównaniu do samochodów z silnikiem benzynowym lub wysokoprężnym. Obecnie około trzech na czterech kierowców, którzy posiadają zarówno samochód elektryczny, jak i spalinowy, preferuje korzystanie z pojazdu elektrycznego.   

Badanie europejskich trendów dotyczących pojazdów elektrycznych, przeprowadzone przez firmę GiPA zajmującą się analizą rynku wtórnego w branży motoryzacyjnej i sponsorowane przez PETRONAS Lubricants International (PLI), objęło 3 906 kierowców pojazdów elektrycznych w siedmiu krajach: Francji, Niemczech, Włoszech, Hiszpanii, Polsce, Portugalii i Wielkiej Brytanii. We wszystkich państwach, kierowcy ocenili aspekty jazdy pojazdami elektrycznymi w skali od 1 do 10, klasyfikując: 

  • Satysfakcję z jazdy na 8,39 pkt. 

  • Bezpieczeństwo na 8,38 pkt. 

  • Cicha praca silnika na 8.37 pkt. 

 

Badanie pokazuje również, że obawa o zasięg jazdy jest zmartwieniem niemal połowy (46%) właścicieli elektryków. Zadowolenie z czasu ładowania jest nadal najniższe wśród wszystkich wskaźników i wynosi 7,7 pkt. Producenci pojazdów będą musieli pokonać tę przeszkodę, żeby przekonać opinię publiczną, że pojazdy spalinowe mogą odejść w niepamięć. Jednocześnie negatywne nastawienie zmniejsza się wraz ze skracaniem czasu ładowania lub z wygodniejszym i łatwiejszym dostępem do stacji ładujących. Łatwość ładowania jest obecnie oceniana na 8,12 punktów, co może świadczyć o poprawie publicznej i prywatnej infrastruktury ładowania.   

Jakie są zalety jazdy samochodem elektrycznym? 

66% respondentów zgodziło się, że kwestie środowiskowe są najważniejszym powodem zakupu pojazdu elektrycznego. Nadal jednak istnieje rozbieżność opinii na temat ich rzeczywistego wpływu: 42% kierowców zgadza się, że pojazdy elektryczne pomogą w wystarczającym stopniu zmniejszyć emisję CO2, podczas gdy 47% twierdzi, że same pojazdy elektryczne nie wystarczą. Inne powody zakupu pojazdu elektrycznego to: 

  • Oszczędność pieniędzy na paliwie: 64% 

  • Korzystanie z zaawansowanych technologii i funkcji: 62% 

  • Dostęp do stref niskiej emisji: 56% 

 

W miarę jak świat stopniowo przestawia się na energię odnawialną w ramach walki ze zmianami klimatycznymi, zalety posiadania pojazdów elektrycznych będą zyskiwać na znaczeniu. Nic dziwnego, że badania wykazały, że aż 73% właścicieli pojazdów elektrycznych chętnie kupiłoby inny pojazd elektryczny, zastępując obecnie posiadany. Ponad połowa "absolutnie" poleciłaby pojazdy elektryczne swoim znajomym.  

Istotnym aspektem wpływającym na pozytywne oceny pojazdów elektrycznych jest także stosowanie dedykowanych dla nich, specjalistycznych produktów, takich jak płyny chłodzące akumulator, płyny hamulcowe i płyny przekładniowe. Umożliwiają one pracę silników w niskich temperaturach oraz mogą zapewnić maksymalną oszczędność paliwa i energii. Ostatecznie pozwalają one właścicielom pojazdów elektrycznych cieszyć się najlepszymi wrażeniami z jazdy i funkcjonalnościami najwyższych technologii. 

 "Branża pojazdów elektrycznych rozkwitła w ostatnich latach i coraz więcej konsumentów zwraca się ku takim pojazdom. Badania pokazują, że samochody BEV stają się coraz bardziej atrakcyjną opcją dla kierowców, którzy chcą wypełnić lukę między zrównoważonym rozwojem a wygodą, co także pokazuje, że nie ma jednego uniwersalnego rozwiązania. 

Ponieważ pojazdy elektryczne mają stać się jeszcze bardziej dostępne i przystępne cenowo, gamy produktów przeznaczonych specjalnie dla samochodów elektrycznych i hybrydowych, takich jak PETRONAS Iona, wspierają ich wyjątkową wydajność. Innowacyjne narzędzia i produkty utrzymują nas na drodze dłużej, co pozwala nam lepiej inwestować w obecną technologię, jednocześnie zmniejszając emisje i torując drogę ku bardziej ekologicznej przyszłości.” - mówi James Mark, Head of NEV Fluids Business Unit w PETRONAS Lubricants International. 

  

 


O PETRONAS Lubricants International  

  

PETRONAS Lubricants International (PLI) jest globalnym producentem środków smarnych i częścią notowanej na liście Fortune 500 firmy PETRONAS, malezyjskiego koncernu petrochemicznego. Powstały w 2008 roku PETRONAS Lubricants International produkuje i wprowadza na rynek w ponad 90 krajach świata pełną gamę wysokiej jakości środków smarnych przeznaczonych dla przemysłu i pojazdów. Centrala firmy mieści się w Kuala Lumpur, PLI ma ponad 30 lokalnych przedstawicielstw w 27 krajach, zarządzanych z biur w Turynie, Belo Horizonte, Chicago i Durbanie. PLI jest obecnie w czołowej 10 największych producentów środków smarnych, a za cel stawia sobie nr 1 światowego zestawienia. Więcej informacji można znaleźć na stronie www.pli-petronas.com   

  

Zapytania od mediów:  

Danuta Michałus-Sokołowska, PETRONAS Lubricants Poland  

danuta.sokolowska@pli-petronas.com  

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Czy miasta są gotowe na nowe środki transportu? 55% Europejczyków uważa, że nie. Biuro prasowe
2024-11-20 | 01:00

Czy miasta są gotowe na nowe środki transportu? 55% Europejczyków uważa, że nie.

Hulajnogi, deskorolki, hooverboardy lub monocykle elektryczne, segwaye, samochody autonomiczne – na chodnikach i drogach można znaleźć coraz więcej nowych pojazdów, choć drogi
Motoryzacja TomTom i CARIAD uruchamiają nawigację nowej generacji
2024-11-07 | 11:50

TomTom i CARIAD uruchamiają nawigację nowej generacji

TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji, ogłosił dziś, że na drogi wyjeżdżają pierwsze modele marek Grupy Volkswagen wyposażone we wspólnie opracowane
Motoryzacja Hak holowniczy Steinhof do chińskich samochodów BAIC
2024-10-31 | 23:45

Hak holowniczy Steinhof do chińskich samochodów BAIC

Europejska scena motoryzacyjna w ostatnim czasie ma nowych graczy prosto z Azji. Chińska marka BAIC budzi zainteresowanie kierowców. Steinhof dostosowuje się do tego trendu i oferuje nowe

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Zdrowie

Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona

Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.

Ochrona środowiska

Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia

Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.