Komunikaty PR

Estoński start w Polsce: przyjadą i umyją samochód. Mobilnie i ekologicznie

2020-08-03  |  13:00
Biuro prasowe

UpSteam, mobilna myjnia samochodowa dotychczas dostępna wyłącznie dla firm posiadających flotę samochodową, przyjmuje teraz zamówienia od klientów indywidualnych.

Usługa działa na razie w Warszawie, gdzie każdy może zamówić ekspresową myjnię samochodową prosto do domu, biura czy w dowolne miejsce w mieście. 

 

Firma rozpoczęła akcję ze zniżkami sięgającymi 60% (koszt usługi to wtedy 21 zł), aby każdy z warszawiaków mógł z łatwością przetestować mobilną myjnie. „UpSteam obecny jest w Warszawie od marca 2020 r., ale wciąż zbyt mało osób słyszało o naszej innowacyjnej koncepcji. Ludzie są przyzwyczajeni do tego, że do myjni trzeba dojechać. Dlatego chcemy dać wszystkim możliwość wypróbowania naszej usługi i przekonania się jak sprawne, a jednocześnie ekologiczne może być profesjonalne umycie auta.” – mówi Andrzej Krzysztofowicz, Country Manager UpSteam w Polsce. 

 

Jak wygląda mycie samochodu w dowolnym miejscu?

Pracownicy myjni samochodowej UpSteam dojeżdżają do wybranej przez klienta lokalizacji rowerem lub własnym samochodem. Nie korzystają z żadnej innej technologii poza przenośnym spryskiwaczem do mycia, który nie wymaga podłączenia do prądu. Ekspresowa myjnia zużywa jedynie od jednego do maksymalnie trzech litrów wody na samochód, gdyż kluczowy w procesie mycia jest sam środek czyszczący, a nie woda. Dzięki temu podczas mycia nie są wytwarzane ścieki, więc na koniec pracownik zostawia po sobie czystą przestrzeń. Pracownicy używają także do usuwania zabrudzeń ręczników z mikrofibry, które potem zabierają ze sobą. 

 

„We wszystkich naszych lokalizacjach stosujemy specjalistyczne produkty w trzyetapowym procesie mycia. Pierwszym krokiem jest mycie wstępne, które zmiękcza brud. Następnie spryskujemy samochód środkiem czyszczącym na bazie wosku, który tworzy warstwę ochronną między zabrudzeniami, a lakierem przed dotknięciem samochodu. Nasi pracownicy nie rozcierają brudu, ale ostrożnie zbierają go miękkimi ręcznikami z mikrofibry za pomocą delikatnych ruchów. Na koniec nakładamy wosk, który pozwala zachować czystość na dłużej” – wyjaśnia Andrzej Krzysztofowicz. „Należy jednak podkreślić, że nasza usługa nie jest przeznaczona dla samochodów, które wyglądają jak po jeździe terenowej i pokryte są błotem”. – zaznacza Krzysztofowicz. Usługa UpSteam pomaga klientom zaoszczędzić nawet do 2 godziny ich czasu. Tyle mniej więcej zajmuje mycie samochodu po zsumowaniu czasu poświęconego na dojazd, czekanie w kolejce i samą usługę.

 

Innowacja w służbie ekologii 

 

Ekspresowe mycie jest przyjazne środowisku, gdyż zużywa do 300 litrów wody mniej na każdy samochód. „Jest to prawdopodobnie najbardziej przyjazna środowisku myjnia samochodowa na świecie, z niższym śladem ekologicznym niż jakiekolwiek inne rozwiązanie w branży. Do tej pory zaoszczędziliśmy już ponad 2,7 miliona litrów wody” – przekonują twórcy UpSteam. 

 

Firma stale mierzy swój ślad ekologiczny i znajduje sposoby na jego obniżenie, biorąc sobie za cel pozytywny wpływ na środowisko (branża klasycznych myjni samochodowych generuje ogromne ilości odpadów i szkodliwych ścieków). W latach 2018 – 2019 startup został uznany za jeden z 5 najbardziej przyjaznych środowisku firm w Tallinie, a w 2020 r. został nominowany do nagrody European Business Award for the Environment – inicjatywy Komisji Europejskiej wyróżniającej pionierów w dziedzinie innowacji ekologicznych.

 

*z kodem promocyjnym „Upsteam60”. Z kodu zniżkowego można skorzystać do końca sierpnia. Każdy może zarezerwować usługę online na stronie www.upsteam.eu lub pobrać aplikację na urządzenia z systemem Android oraz iOS. Kod promocyjny „Upsteam60”, uprawniający do zniżki w wysokości 60%, może być wykorzystany na pierwsze zamówienie.

 

 

O UpSteam 

 

Estoński startup UpSteam powstał w 2017 r. w Tallinie. Od tamtej pory udało mu się umyć ponad 22 000 samochodów. Często porównywany jest do innego startupu z Estonii, jednorożca Bolta, ze względu na ich podobne modele biznesowe. UpSteam wspierany jest przez inwestorów (w tym założycieli Bolta) i wyceniany na 14 milionów euro. W 2018 i 2019 r. otrzymał liczne nagrody za innowacje ekologiczne i zrównoważony rozwój. W 2019 r. uruchomił nagradzaną aplikację mobilną do wykonywania bezkontaktowych rezerwacji z bezpiecznymi płatnościami. Obecny jest w Estonii, Finlandii oraz Polsce i w 2021 roku planuje rozszerzenie działalności na inne kraje skandynawskie, a także i Niemcy.

 

Więcej na: https://www.upsteam.eu  

 

Kontakt:

Andrzej Krzysztofowicz

UpSteam Country Manager w Polsce

andrzej@upsteam.eu

+48 602 114 702

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków Biuro prasowe
2025-01-29 | 09:10

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Jeszcze 2-3 lata temu trudno było znaleźć właściciela ciężarówki dopuszczającego myśl o zamianie jej na elektryczną. Przez ten czas najwidoczniej wiele się zmieniło. Z
Motoryzacja Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III
2024-12-23 | 18:00

Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III

Dacia Duster III od momentu swojej premiery zyskała opinię jednego z najciekawszych SUV-ów segmentu. Teraz miłośnicy tego modelu otrzymują kolejną, niezwykle wartościową propozycję
Motoryzacja Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
2024-12-23 | 08:00

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę

To już pewne - międzynarodowy koncern branży motoryzacyjnej zainwestuje w Żagańskiej Strefie Gospodarczej. Mowa o firmie CEFA Poland, będącej częścią grupy Samvardhana

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Media i PR

Europosłowie PiS i Konfederacji ostrzegają przed europejską cenzurą. Blokowanie treści w sieci zagraża wolności słowa

Akt o usługach cyfrowych (DSA) – przez nałożenie obowiązków na platformy mediowe – ma co do zasady ograniczyć rozprzestrzenianie nielegalnych treści w sieci, fake newsów i mowy nienawiści. To istotne, zwłaszcza w kontekście agresywnej rosyjskiej dezinformacji w social mediach. Nowe przepisy budzą jednak wątpliwości w zakresie cenzury i ograniczania wolności słowa.

Ochrona środowiska

Sektor budowlany coraz bardziej skupia się na celach dekarbonizacji. Firmom potrzebne jest jednak wsparcie finansowe i legislacyjne

Sektor budowlany coraz mocniej koncentruje się na realizacji celów dekarbonizacji. Przed polskim budownictwem stoją liczne wyzwania związane ze zrównoważonym rozwojem, redukcją emisji COoraz dostosowaniem się do unijnych regulacji wspierających te działania. Cała branża już inwestuje w zielone technologie i innowacje, ale by skutecznie realizować założenia dekarbonizacji, konieczne jest wsparcie – zarówno finansowe, jak i legislacyjne.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.