Estoński start w Polsce: przyjadą i umyją samochód. Mobilnie i ekologicznie
UpSteam, mobilna myjnia samochodowa dotychczas dostępna wyłącznie dla firm posiadających flotę samochodową, przyjmuje teraz zamówienia od klientów indywidualnych.
Usługa działa na razie w Warszawie, gdzie każdy może zamówić ekspresową myjnię samochodową prosto do domu, biura czy w dowolne miejsce w mieście.
Firma rozpoczęła akcję ze zniżkami sięgającymi 60% (koszt usługi to wtedy 21 zł), aby każdy z warszawiaków mógł z łatwością przetestować mobilną myjnie. „UpSteam obecny jest w Warszawie od marca 2020 r., ale wciąż zbyt mało osób słyszało o naszej innowacyjnej koncepcji. Ludzie są przyzwyczajeni do tego, że do myjni trzeba dojechać. Dlatego chcemy dać wszystkim możliwość wypróbowania naszej usługi i przekonania się jak sprawne, a jednocześnie ekologiczne może być profesjonalne umycie auta.” – mówi Andrzej Krzysztofowicz, Country Manager UpSteam w Polsce.
Jak wygląda mycie samochodu w dowolnym miejscu?
Pracownicy myjni samochodowej UpSteam dojeżdżają do wybranej przez klienta lokalizacji rowerem lub własnym samochodem. Nie korzystają z żadnej innej technologii poza przenośnym spryskiwaczem do mycia, który nie wymaga podłączenia do prądu. Ekspresowa myjnia zużywa jedynie od jednego do maksymalnie trzech litrów wody na samochód, gdyż kluczowy w procesie mycia jest sam środek czyszczący, a nie woda. Dzięki temu podczas mycia nie są wytwarzane ścieki, więc na koniec pracownik zostawia po sobie czystą przestrzeń. Pracownicy używają także do usuwania zabrudzeń ręczników z mikrofibry, które potem zabierają ze sobą.
„We wszystkich naszych lokalizacjach stosujemy specjalistyczne produkty w trzyetapowym procesie mycia. Pierwszym krokiem jest mycie wstępne, które zmiękcza brud. Następnie spryskujemy samochód środkiem czyszczącym na bazie wosku, który tworzy warstwę ochronną między zabrudzeniami, a lakierem przed dotknięciem samochodu. Nasi pracownicy nie rozcierają brudu, ale ostrożnie zbierają go miękkimi ręcznikami z mikrofibry za pomocą delikatnych ruchów. Na koniec nakładamy wosk, który pozwala zachować czystość na dłużej” – wyjaśnia Andrzej Krzysztofowicz. „Należy jednak podkreślić, że nasza usługa nie jest przeznaczona dla samochodów, które wyglądają jak po jeździe terenowej i pokryte są błotem”. – zaznacza Krzysztofowicz. Usługa UpSteam pomaga klientom zaoszczędzić nawet do 2 godziny ich czasu. Tyle mniej więcej zajmuje mycie samochodu po zsumowaniu czasu poświęconego na dojazd, czekanie w kolejce i samą usługę.
Innowacja w służbie ekologii
Ekspresowe mycie jest przyjazne środowisku, gdyż zużywa do 300 litrów wody mniej na każdy samochód. „Jest to prawdopodobnie najbardziej przyjazna środowisku myjnia samochodowa na świecie, z niższym śladem ekologicznym niż jakiekolwiek inne rozwiązanie w branży. Do tej pory zaoszczędziliśmy już ponad 2,7 miliona litrów wody” – przekonują twórcy UpSteam.
Firma stale mierzy swój ślad ekologiczny i znajduje sposoby na jego obniżenie, biorąc sobie za cel pozytywny wpływ na środowisko (branża klasycznych myjni samochodowych generuje ogromne ilości odpadów i szkodliwych ścieków). W latach 2018 – 2019 startup został uznany za jeden z 5 najbardziej przyjaznych środowisku firm w Tallinie, a w 2020 r. został nominowany do nagrody European Business Award for the Environment – inicjatywy Komisji Europejskiej wyróżniającej pionierów w dziedzinie innowacji ekologicznych.
*z kodem promocyjnym „Upsteam60”. Z kodu zniżkowego można skorzystać do końca sierpnia. Każdy może zarezerwować usługę online na stronie www.upsteam.eu lub pobrać aplikację na urządzenia z systemem Android oraz iOS. Kod promocyjny „Upsteam60”, uprawniający do zniżki w wysokości 60%, może być wykorzystany na pierwsze zamówienie.
O UpSteam
Estoński startup UpSteam powstał w 2017 r. w Tallinie. Od tamtej pory udało mu się umyć ponad 22 000 samochodów. Często porównywany jest do innego startupu z Estonii, jednorożca Bolta, ze względu na ich podobne modele biznesowe. UpSteam wspierany jest przez inwestorów (w tym założycieli Bolta) i wyceniany na 14 milionów euro. W 2018 i 2019 r. otrzymał liczne nagrody za innowacje ekologiczne i zrównoważony rozwój. W 2019 r. uruchomił nagradzaną aplikację mobilną do wykonywania bezkontaktowych rezerwacji z bezpiecznymi płatnościami. Obecny jest w Estonii, Finlandii oraz Polsce i w 2021 roku planuje rozszerzenie działalności na inne kraje skandynawskie, a także i Niemcy.
Więcej na: https://www.upsteam.eu
Kontakt:
Andrzej Krzysztofowicz
UpSteam Country Manager w Polsce
andrzej@upsteam.eu
+48 602 114 702
Klocki hamulcowe w ciężarówkach - poradnik Steinhof
Nowa lampa warsztatowa LED pod maskę
Częstochowa centrum innowacji. Komercyjny tor zderzeniowy otrzymuje homologację.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Transport
Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych
Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.
Infrastruktura
Polskie rolnictwo potrzebuje inwestycji infrastrukturalnych. Niezbędna jest budowa agroportów i rozwój połączeń kolejowych
Brak inwestycji w porty i kolej ogranicza potencjał eksportu rolnego, oznacza też problem z tranzytem ukraińskiego zboża. Konieczna jest przede wszystkim budowa agroportów. – Mierzymy się z dużą nadwyżką zboża, którą trzeba wywieźć jak najszybciej, żeby zwolnić powierzchnie magazynowe do żniw na kolejny sezon, i w związku z tym potrzebne jest coraz szybsze tempo wywożenia – mówi Stefan Krajewski, wiceminister rolnictwa i rozwoju wsi. Część ekspertów zastanawia się jednak nad długofalowym uzasadnieniem takich inwestycji.
Ochrona środowiska
Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat
Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.