Komunikaty PR

Elektryczna Toyota Land Cruiser rozpoczyna pracę w kopalni

2021-01-12  |  12:30
Biuro prasowe

Toyota opracowała Land Cruisera z silnikiem elektrycznym do pracy pod ziemią. Prototyp trafił do testowania do kopani niklu australijskiego koncernu wydobywczego BHP. Bezemisyjna terenówka powstała z myślą o tym, by zwiększyć bezpieczeństwo górników i ograniczyć emisyjność przemysłu wydobywczego.
 

Toyota we współpracy z australijską firmą BHP rozpoczęła testy operacyjne modelu Land Cruiser 70, w którym wysokoprężny silnik V8 został zastąpiony motorem elektrycznym. Auto opracował Dział Planowania i Rozwoju Produktu australijskiej Toyoty na potrzeby branży wydobywczej. Projekt przyczyni się do polepszenia warunków pracy górników – brak spalin w chodnikach i korytarzach kopani poprawi ich zdrowie i bezpieczeństwo.

Elektryczna Toyota wygląda jak standardowy Land Cruiser 70, dostępny w każdym salonie Toyoty w Australii. W przeciwieństwie do Land Cruisera 150 sprzedawanego m.in. w Europie, który jest luksusową terenówką do rekreacji, model 70 to surowo wyposażony samochód do ciężkiej pracy, o prostej, lecz niezwykle odpornej i trwałej konstrukcji, opracowanej jeszcze w latach 80. Z przodu ma zawieszenie oparte na sprężynach śrubowych, a z tyłu resory piórowe. W australijskiej ofercie model jest dostępny jako kombi i pick-up, przy czym do modyfikacji zostało wybrane to drugie nadwozie. Elektryczny silnik trafił pod maskę auta na miejsce 4,5-litrowego turbodiesla V8 o mocy 205 KM.

Testy elektrycznego Land Cruisera są prowadzone w kopalni BHP Nickel West w Australii Zachodniej. Toyota nie podała do wiadomości specyfikacji auta ani szczegółów dotyczących konwersji ze względu na to, że testy dopiero się rozpoczęły i mogą jeszcze zaowocować dalszymi modyfikacjami. Nie wiadomo także, czy siedemdziesiątka z elektrycznym silnikiem trafi do publicznej sprzedaży.

Nie jest to pierwsza elektryczna Toyota we flocie koncernu BHP. W 2018 roku w kopalni miedzi BHP Olympic Dam w Południowej Australii rozpoczął pracę prototyp Voltra eCruiser, czyli Land Cruiser 70, do którego napęd elektryczny opracowała firma Autoline.

Toyota dominuje w Australii

Toyota od 18 lat jest niekwestionowanym liderem australijskiego rynku, do czego walnie przyczyniają się jej auta terenowe. Najpopularniejszym samochodem w Australii jest Toyota Hilux, zaś Land Cruiser Prado (model 150) i Land Cruiser Wagon (model 200) zajmują pierwsze miejsca w swoich segmentach, podobnie zresztą jak inne modele marki. Corolla jest od 8 lat najchętniej wybieranym autem osobowym, Camry, najpopularniejszym sedanem średniej wielkości, a RAV4 liderem SUV-ów. W 2020 roku Toyota sprzedała w Australii prawie 917 tys. samochodów, zwiększając swój udział w rynku o 3% do 22,3%.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków Biuro prasowe
2025-01-29 | 09:10

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Jeszcze 2-3 lata temu trudno było znaleźć właściciela ciężarówki dopuszczającego myśl o zamianie jej na elektryczną. Przez ten czas najwidoczniej wiele się zmieniło. Z
Motoryzacja Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III
2024-12-23 | 18:00

Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III

Dacia Duster III od momentu swojej premiery zyskała opinię jednego z najciekawszych SUV-ów segmentu. Teraz miłośnicy tego modelu otrzymują kolejną, niezwykle wartościową propozycję
Motoryzacja Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
2024-12-23 | 08:00

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę

To już pewne - międzynarodowy koncern branży motoryzacyjnej zainwestuje w Żagańskiej Strefie Gospodarczej. Mowa o firmie CEFA Poland, będącej częścią grupy Samvardhana

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

UE zmienia podejście do transformacji energetycznej i łączy ją z konkurencyjnością. To zasługa polskiej prezydencji

Transformacja w kierunku gospodarki neutralnej klimatycznie może być silnikiem wzrostu gospodarczego. Dzięki rozmowom prowadzonym podczas polskiej prezydencji, żeby nie traktować transformacji energetycznej w oderwaniu od kwestii konkurencyjności, Komisja Europejska przedstawiła Kompas Konkurencyjności czy inicjatywę Clean Industrial Deal. Oba te dokumenty proponują konkretne rozwiązania, jak łączyć te dwa procesy. Kluczowe, co szczególnie podkreśla biznes, jest obniżenie cen energii.

Ochrona środowiska

Nowy parapodatek zamiast proekologicznego systemu ROP. Branża krytykuje sygnały płynące z resortu środowiska

Firmy wprowadzające na rynek produkty w opakowaniach będą z tego tytułu wnosić opłaty na rzecz państwa, nie mając realnego wpływu na gospodarowanie odpadami, które z tych opakowań powstaną – tak w skrócie branża określa propozycję resortu klimatu i środowiska dotyczącą systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta. Zdaniem przedstawicieli producentów i organizacji odzysku w zasadzie oznacza to nowy parapodatek dla przedsiębiorców i w żaden sposób nie przełoży się na efektywność zbiórki odpadów i recyklingu, a jedynie na wzrost kosztów.

Konsument

Konsumenci doceniają działania firm na rzecz środowiska i społeczeństwa. Dla przedsiębiorstw to szansa na rozwój

Zrównoważony rozwój staje się coraz ważniejszym elementem strategii biznesowych firm. Podmioty wdrażające długofalową strategię ESG mogą liczyć na korzyści finansowe, większe zainteresowanie inwestorów oraz poprawę klimatu i społecznej akceptacji. Spółki i przedsiębiorcy, którzy realizują inwestycje zgodnie z najwyższymi standardami środowiskowymi i społecznymi otrzymali Diamenty Zrównoważonej Gospodarki podczas konferencji Sustainable Economy Summit.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.