Komunikaty PR

Czy zużyte klocki hamulcowe piszczą? Poradnik Steinhof

2024-10-31  |  23:45
Biuro prasowe

Piszczenie hamulców to zjawisko, które może budzić niepokój u kierowców, ponieważ może wskazywać na problemy w układzie hamulcowym. Czy jednak zawsze związane jest ono z zużyciem klocków hamulcowych? W poradniku Steinhof odpowiadamy na to pytanie.

Podróż samochodem powinna być z założenia komfortowym doświadczeniem. Współczesne auta średniej i wyższej klasy potrafią bardzo sprawnie izolować od dźwięków z zewnątrz podczas jazdy. Gdy do naszych uszu dobiega odgłos piszczenia podczas hamowania, możemy mieć w głowie kilka przemyśleń. Jednym z nich jest takie, które sugeruje, że nasz komplet klocków hamulcowych zużył się i potrzebna jest ich wymiana.

Dlaczego hamulce piszczą?

Piszczenie klocków hamulcowych to wynik wibracji, jakie powstają w momencie kontaktu klocka z tarczą hamulcową. Wibracje te mogą być wywołane różnymi czynnikami, w tym montażem, warunkami eksploatacyjnymi czy nawet jakością użytych materiałów. Dźwięk ten jest najczęściej słyszalny przy delikatnym hamowaniu, co bywa irytujące, ale nie zawsze jest oznaką poważnych problemów.

Renomowani producenci, tacy jak Steinhof, stosują różne technologie, aby zredukować ryzyko występowania wibracji i związanych z nimi dźwięków. Przykładem są nakładki antypiskowe, które mają na celu poprawienie komfortu akustycznego użytkowników samochodów. Mimo to, piszczenie może pojawiać się zarówno w przypadku nowych, jak i zużytych klocków.

Zużycie a piszczenie

W przypadku zużytych klocków hamulcowych piszczenie jest jednym z typowych objawów, szczególnie w starszych pojazdach, które nie posiadają czujników zużycia. W miarę starcia warstwy ciernej, odkrywa się metalowa blaszka, która przy kontakcie z tarczą hamulcową może wydawać charakterystyczny dźwięk. W takiej sytuacji jedynym rozwiązaniem jest wymiana klocków na nowe.

Jednak piszczenie może również występować w klockach, które nie są zużyte, a zostały przegrzane. Na ich powierzchni roboczej tworzy się szklista warstwa, która powoduje nieprzyjemny hałas. W takim przypadku zaleca się delikatne przetarcie klocków papierem ściernym w celu przywrócenia ich pierwotnych właściwości. Jeżeli problem dotyczy tarcz hamulcowych, które uległy odkształceniu, konieczna jest ich wymiana, ponieważ odkształconych tarcz nie da się przywrócić do pierwotnego stanu.

Inne przyczyny piszczenia

Nie zawsze jednak piszczenie oznacza zużycie lub przegrzanie klocka hamulcowego. Woda i zanieczyszczenia, które dostaną się pomiędzy klocek a tarczę, mogą powodować czasowe piszczenie, które ustępuje, gdy woda wyparuje lub zanieczyszczenia zostaną starte w procesie hamowania. Podobnie, nieprawidłowy montaż klocków może prowadzić do powstania wibracji i w efekcie piszczenia. Ważne jest, aby upewnić się, że wszystkie elementy układu hamulcowego są prawidłowo zamontowane, a w razie potrzeby poprawnie zamontować je ponownie.

Jak Steinhof radzi sobie z problemem piszczenia?

Steinhof, jako doświadczony producent klocków hamulcowych, stawia na jakość i komfort użytkowania. W swoich produktach stosuje antypiskowe nakładki oraz mieszanki cierne najwyższej jakości, opracowane we współpracy z niemieckimi specjalistami. Te rozwiązania minimalizują ryzyko wystąpienia piszczenia, a tym samym podnoszą komfort akustyczny. Klocki półmetaliczne, które są standardem w samochodach cywilnych, okresowo mogą wydawać dźwięki, ale dzięki technologiom stosowanym przez Steinhof, te problemy są skutecznie redukowane.

"Piszczenie klocków hamulcowych może być wynikiem wielu czynników – od zużycia, przez przegrzanie, po nieprawidłowy montaż czy wpływ warunków atmosferycznych. Ważne jest, aby dokonywać regularnych przeglądów układu hamulcowego i w przypadku pojawienia się piszczenia, podjąć odpowiednie działania diagnostyczne. Steinhof, jako producent wysokiej jakości klocków hamulcowych, stawia na bezpieczeństwo oraz komfort użytkowania, oferując rozwiązania minimalizujące ryzyko wystąpienia tego rodzaju problemów - 

Dawid Tarchała, kierownik działu badań i rozwoju Steinhof

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków Biuro prasowe
2025-01-29 | 09:10

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Jeszcze 2-3 lata temu trudno było znaleźć właściciela ciężarówki dopuszczającego myśl o zamianie jej na elektryczną. Przez ten czas najwidoczniej wiele się zmieniło. Z
Motoryzacja Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III
2024-12-23 | 18:00

Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III

Dacia Duster III od momentu swojej premiery zyskała opinię jednego z najciekawszych SUV-ów segmentu. Teraz miłośnicy tego modelu otrzymują kolejną, niezwykle wartościową propozycję
Motoryzacja Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
2024-12-23 | 08:00

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę

To już pewne - międzynarodowy koncern branży motoryzacyjnej zainwestuje w Żagańskiej Strefie Gospodarczej. Mowa o firmie CEFA Poland, będącej częścią grupy Samvardhana

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Handel

Nauka

Szacowanie rzeczywistej liczby użytkowników miast dużym wyzwaniem. Statystycy wykorzystują dane z nowoczesnych źródeł

Różnica między liczbą rezydentów a rzeczywistą liczbą osób codziennie przebywających w Warszawie może sięgać nawet niemal pół miliona. Rozbieżności są dostrzegalne przede wszystkim w dużych miastach i ich obszarach funkcjonalnych. Precyzyjne dane populacyjne są tymczasem niezbędne w kształtowaniu usług społecznych i zdrowotnych, edukacyjnych, opiekuńczych, a także w planowaniu inwestycji infrastrukturalnych. W statystyce coraz częściej dane z oficjalnych źródeł, takich jak Zakład Ubezpieczeń Społecznych, są uzupełniane o te pochodzące od operatorów sieci komórkowych czy kart płatniczych.

Farmacja

Nowy pakiet farmaceutyczny ma wyrównać szanse pacjentów w całej Unii. W Polsce na niektóre leki czeka się ponad dwa lata dłużej niż w Niemczech

Jeszcze pod przewodnictwem Polski Rada UE uzgodniła stanowisko w sprawie pakietu farmaceutycznego – największej reformy prawa lekowego od 20 lat. Ma on skrócić różnice w dostępie do terapii między krajami członkowskimi, które dziś sięgają nawet dwóch–trzech lat. W Unii Europejskiej wciąż brakuje terapii na ponad 6 tys. chorób rzadkich, a niedobory obejmują również leki ratujące życie. Nowe przepisy mają zapewnić szybszy dostęp do leków, wzmocnić konkurencyjność branży oraz zabezpieczyć dostawy.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.